Friday, 25 September 2015

Εγκαίνια των 50ων Δημητρίων αύριο στην Θεσσαλονίκη

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015 - Αύριο το βράδυ θα δοθεί το εναρκτήριο λάκτισμα στο πιο πολυσχιδές φεστιβάλ της πόλης, τα Δημήτρια. Αξιοποιώντας τη συγκυρία του Παγκόσμιου Έτους Φωτός, η τελετή έναρξης συνδέει οπτικά το Λευκό Πύργο και το Maison Crystal με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μια «γέφυρα» που θα ενοποιήσει τα τρία αυτά κομβικά σημεία με video mappings, εναλλαγές σχημάτων και χρωμάτων, φωταγωγήσεις μνημείων (illuminations) και διαδραστικές εγκαταστάσεις φωτός (light installations). Πλοιάρια θα μεταφέρουν τους πολίτες από το παραλιακό μέτωπο προς τον Επιβατικό Σταθμό του Οργανισμού Λιμένος, όπου μια φαντασμαγορική προβολή θα αναδείξει αρχιτεκτονικά το κτίριο. Στην πίσω πλευρά του επιβατικού σταθμού, στο χώρο του πάρκινγκ, θα γίνει το μεγάλο πάρτι των εγκαινίων των Δημητρίων. Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί μουσική διαδρομή από το Λευκό Πύργο μέχρι το Λιμάνι με την Agios Lavrentios Brass Band, σχήμα που γεννήθηκε στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου και αποτελείται από 9 μουσικούς χάλκινων πνευστών και κρουστών από τη Νέα Ζηλανδία, την Αυστραλία, τον Καναδά, την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Γερμανία και την Ιταλία. Ένα μουσικό πανηγύρι από την καρδιά της Σερβίας έως το Mardi Gras της Νέας Ορλεάνης! Το ραντεβού δίνεται στο Λευκό Πύργο από τις 20:30, όπου ξεκινούν και τα δρομολόγια των πλοιαρίων με τη διαδρομή Λευκός Πύργος - Λιμάνι. Την ίδια ώρα, πάλι από το Λευκό Πύργο, ξεκινά η μουσική πορεία της Agios Lavrentios Brass Band.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.