Wednesday, 1 April 2015

Πρόσκληση ενδιαφέροντος | Σχεδιασμός αφίσας/λογότυπου του Συμποσίου «Ζωή και Tέχνη είναι ένα»


Τετάρτη 1η Απριλίου 2015 - Ανοιχτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον σχεδιασμό της αφίσας του 1oυ Διεθνές Συμπόσίου Θεραπειών μέσω Τέχνης «Ζωή και Tέχνη είναι ένα» με στόχο την εμπλοκή της δημιουργικής συλλογικότητας στην υλοποίηση του. Η εταιρεία "Ψυχολογία-Τέχνη" διοργανώνει το 1o Διεθνές Συμπόσιο Θεραπειών μέσω Τέχνης «Ζωή και Tέχνη είναι ένα», το οποίο εντάσσεται στο παράλληλο πρόγραμμα της 5ης ΜπιενάλεΣύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, με στόχο την εμπλοκή της δημιουργικής συλλογικότητας μέσα από ομιλίες, workshops σε όλα τα είδη έκφανσης της τέχνης, και τη σχέση της τέχνης με την θεραπεία ώστε η δημιουργική αυτή συλλογικότητα επιστημών και τεχνών να καταστεί εφαλτήριο διερεύνησης και υλοποίησης ερωτημάτων που απασχολούν τη κοινότητα στην οποία ανήκουμε. Ως βάση του συμποσίου η ανοικτή διαδικασία, η οποία θα εμπλουτίζει με την συμμετοχή σας την ανάπτυξη ενός διεξοδικού διαλόγου ανάμεσα στα δυο γνωστικά πεδία Θεραπεία-Τέχνη απευθύνουμε ανοικτή πρόσκληση σε φυσικά πρόσωπα στην Ελλάδα που ενδιαφέρονται να καταθέσουν τις προτάσεις τους για το σχεδιασμό της αφίσας του Συμποσίου. Η πρόσκληση απευθύνεται σε νέους δημιουργούς, εικαστικούς θεραπευτές, γραφίστες και εικαστικούς καλλιτέχνες.

Η πρόταση που θα επιλεγεί θα λάβει Υποτροφία στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της art-therapy .H υποτροφία θα αποδοθεί στο φυσικό πρόσωπο που ορίζεται ως ο σχεδιαστής και κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων επί του σχεδίου στην υποβαλλομένη Αίτηση Συμμετοχής.
Το όνομα του δημιουργού θα αναφερθεί στην παρουσίαση του Συμποσίου και στο σχετικό δελτίο Τύπου με την ανακοίνωση της επιλεχθείσας πρότασης. Ο σχεδιαστής που θα επιλεγεί θα κληθεί εντός μιας εβδομάδας να υπογράψει το σχετικό συμφωνητικό έργου στο οποίο θα αναφέρονται οι επί μέρους όροι και συμφωνίες.

Βρείτε όλες τις λεπτομέρειες για το συμπόσιο και την πρόσκληση ενδιαφέροντος ΕΔΩ.
Μάθετε περισσότερα για την εταιρεία "Ψυχολογία-Τέχνη" ΕΔΩ.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ