Wednesday, 1 April 2015

Be there | Festival Animation PIVOT "Freedom of speech" αύριο στον ΑΚΤΟ της Αθήνας

Τετάρτη 1η Απριλίου 2015 - Mε πρωτοβουλία σπουδαστών του κλάδου Animation & Interactive Media οργανώνεται στον ΑΚΤΟ για δεύτερη συνεχή χρονιά το φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων PIVOT με τίτλο "Freedom of speech".  Το φεστιβάλ πραγματοποιείται την Πέμπτη 2 Απριλίου (ώρα 16:30 εως 21:00 ) στο αμφιθέατρο του ΑΚΤΟ σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Αnimation Στουτγάρδης (www.itfs.de/eu), ένα από τα ανερχόμενα και πιο ενδιαφέροντα φεστιβάλ παγκοσμίως. Την προσπάθεια υποστηρίζει επίσης, το ελληνικό παράρτημα της Ένωσης δημιουργών κινουμένων σχεδίων ASIFA (Association Internationale du Film d’Animation) ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ.  Οι ταινίες που θα προβληθούν, είναι οι καλύτερες του Διεθνούς προγράμματος του φεστιβάλ της Στουτγάρδης καθώς και επιλεγμένη σειρά ταινιών της Γερμανικής σκηνής του Animation. Φοιτητικές εργασίες σπουδαστών και αποφοίτων ΑΚΤΟ θα προβληθούν επίσης. Αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί άμεσα. Υπεύθυνη ομάδα οργάνωσης: Νικόλας Λυκούρης, Sammy Aljonne Diego & Ακης Κωνσταντάρας.  Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα γίνει παρουσίαση απο τον Δημήτρη Σκουρογιάννη του "ΑΚΤΟ Innovation Lab" της ομάδας σπουδαστών και αποφοίτων που συνδυάζει τη λογική του Innoviaton με το Design Thinking και αναλαμβάνει συνεργασίες απαιτητικών projects υπο την καθοδήγηση του Δημήτρη Σκουρογιάννη (Διευθυντή του προγράμματος σπουδών Product Design του ΑΚΤΟ), καθώς και παρουσίαση επιτραπέζιου παιγνιδιού που δημιούργησαν σπουδαστές του ΑΚΤΟ.  Παράλληλα θα παρουσιαστεί έκθεση με έργα σπουδαστών κόμικς, γραφιστικής, φωτογραφίας. Διάρκεια έκθεσης 30 Μαρτίου - 2 Απριλίου.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.