Monday, 16 March 2015

Θέατρο | Κύκνειο Χάσμα 'Prêt a porter'

<πατήστε για μεγέθυνση>
Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015 - Πέντε γυναίκες -άλλοτε μαύροι κύκνοι-, ο άνθρωπος με τη μεζούρα, ο λευκός κύκνος πίσω από τις λευκές κλειδαρότρυπες, σ’ ένα σκοτεινό ατελιέ, μία μονωτική ταινία -η δύναμη της εξουσίας-, ένα ψαλίδι -η λυτρωτική αίσθηση της ελευθερίας-, o αδυσώπητος χρόνος και ο κενός χώρος ανάμεσα στο «εγώ» και το «εμείς», είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν ένα παράδοξο κινητικό παιχνίδι, ενώ το κοινό, παρακολουθώντας κυριολεκτικά από απόσταση αναπνοής, γίνεται αναπόφευκτα μέρος της παράστασης. Η Ομάδα Χορού “L.reducta dance project” παρουσιάζει την παράσταση - performance: "Κύκνειο Χάσμα 'Prêt a porter'” Σάββατο και την Κυριακή 21 & 22 Μαρτίου 2015, σε δύο παραστάσεις κάθε μέρα, στις 20:30 και 22:30, στον πανέμορφο χώρο του Μπενσουσάν Χαν (Εδέσσης 6 - Άνω Λαδάδικα).

Γενική Είσοδος: 7 ευρώ
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6980 910699
Περιορισμένος αριθμός θεατών

Χορευτές:
Μαριάνθη Καλαϊτζόγλου, Ειρήνη Θανασούλη,
Στέλλα Μαλιούφα, Τζωρτζίνα Σεραλίδου,
Κωνσταντίνα Θανασούλη, Πασχαλιά Ακριτίδου.

Ηθοποιός: Στέλιος Ντοκούζ

Ιδέα - Χορογραφία: Ξανθίππη Παπαδοπούλου

Σχεδιασμός Ήχου: Πάνος Μπουντούρογλου

Σχεδιασμός αφίσας : Πάρις Παρίσης (parisis.gr)


Σχετικά με την Ομάδα Σύγχρονου Χορού “L.reducta dance project”
Η ομάδα δημιουργήθηκε το 2007 στη Θεσσαλονίκη. Έχοντας ως βασικό στοιχείο των δράσεων της την κίνηση, δημιουργεί παραστάσεις, performances, video dance και συνεργάζεται με ηθοποιούς, μουσικούς, εικαστικούς κ.α, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε project.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ