Monday, 16 March 2015

Θέατρο | Κύκνειο Χάσμα 'Prêt a porter'

<πατήστε για μεγέθυνση>
Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015 - Πέντε γυναίκες -άλλοτε μαύροι κύκνοι-, ο άνθρωπος με τη μεζούρα, ο λευκός κύκνος πίσω από τις λευκές κλειδαρότρυπες, σ’ ένα σκοτεινό ατελιέ, μία μονωτική ταινία -η δύναμη της εξουσίας-, ένα ψαλίδι -η λυτρωτική αίσθηση της ελευθερίας-, o αδυσώπητος χρόνος και ο κενός χώρος ανάμεσα στο «εγώ» και το «εμείς», είναι κάποια από τα στοιχεία που συνθέτουν ένα παράδοξο κινητικό παιχνίδι, ενώ το κοινό, παρακολουθώντας κυριολεκτικά από απόσταση αναπνοής, γίνεται αναπόφευκτα μέρος της παράστασης. Η Ομάδα Χορού “L.reducta dance project” παρουσιάζει την παράσταση - performance: "Κύκνειο Χάσμα 'Prêt a porter'” Σάββατο και την Κυριακή 21 & 22 Μαρτίου 2015, σε δύο παραστάσεις κάθε μέρα, στις 20:30 και 22:30, στον πανέμορφο χώρο του Μπενσουσάν Χαν (Εδέσσης 6 - Άνω Λαδάδικα).

Γενική Είσοδος: 7 ευρώ
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6980 910699
Περιορισμένος αριθμός θεατών

Χορευτές:
Μαριάνθη Καλαϊτζόγλου, Ειρήνη Θανασούλη,
Στέλλα Μαλιούφα, Τζωρτζίνα Σεραλίδου,
Κωνσταντίνα Θανασούλη, Πασχαλιά Ακριτίδου.

Ηθοποιός: Στέλιος Ντοκούζ

Ιδέα - Χορογραφία: Ξανθίππη Παπαδοπούλου

Σχεδιασμός Ήχου: Πάνος Μπουντούρογλου

Σχεδιασμός αφίσας : Πάρις Παρίσης (parisis.gr)


Σχετικά με την Ομάδα Σύγχρονου Χορού “L.reducta dance project”
Η ομάδα δημιουργήθηκε το 2007 στη Θεσσαλονίκη. Έχοντας ως βασικό στοιχείο των δράσεων της την κίνηση, δημιουργεί παραστάσεις, performances, video dance και συνεργάζεται με ηθοποιούς, μουσικούς, εικαστικούς κ.α, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε project.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.