Thursday, 26 March 2015

Συνεργασία Myrό Antiques House - Hyatt Regency Thessaloniki για εικαστικές δράσεις

<πατήστε για μεγέθυνση>
Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015 - Στο πλαίσιο νέας συνεργασίας του με το Hyatt Regency Thessaloniki  το Myrό Antiques House  ανακοινώνει σήμερα την διοργάνωση σειράς εκθέσεων και την νάληψη άλλων εικαστικών δράσεων στους χώρους του ξενοδοχείου. Στο πλαίσιο των δράσεων εντάσσονται εκθέσεις καλλιτεχνών που συνεργάζονται με την Myrό Gallery και την Greek Marble Initiative που είναι δύο από τις δράσεις/projects του γνωστού ελληνικού Οίκου δημοπρασιών. Μία σειρά από εκθέσεις ελλήνων και ξένων γλυπτών και ζωγράφων έχει προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες. Οι εκθέσεις θα φιλοξενηθούν στο κεντρικό lobby του ξενοδοχείου. 

<πατήστε για μεγέθυνση>
Επιπρόσθετα, μελετώνται δράσεις που περιλαμβάνουν τους εξωτερικούς και περιβάλλοντες χώρους του συγκροτήματος, που θα ανακοινωθούν προσεχώς. Οι εκθέσεις θα έχουν διάρκεια ένα μήνα περίπου. Τα έργα θα διατίθενται στους ενδιαφερόμενους με ευθύνη του Myrό Antiques House. Η συνεργασία εγκαινιάζεται άμεσα με έκθεση έργων του γνωστού Έλληνα πορτρετίστα Μιχαήλ Τσακουντή και γλυπτά του διάσημου Βούλγαρου γλύπτη Kamen Tanev. 

Μιχαήλ Τσακουντής
Γεννημένος στο Ηράκλειο Κρήτης, ο εκπληκτικός πορτρετίστας διδάχτηκε ζωγραφική από μικρός, τελείωσε την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, και ολοκλήρωσε την σπουδαστική του πορεία στη St. Martins στο Λονδίνο όπου μελέτησε Mixed Media. Ευδόκησε να τύχει άμεσης αναγνώρισης και εξέθεσε σε ομαδικές εκθέσεις στη Νέα Υόρκη. Τα έργα του είναι όλα ελαιογραφίες σε καμβά, και αντικατοπτρίζουν με νατουραλιστικό ρεαλισμό τα μοντέλα του, που εμφορούνται από κάθε συναίσθημα και κατάσταση. Έργα του έχουν εκτεθεί σε ατομικές εκθέσεις στις ΗΠΑ, την Ελλάδα και την Αγγλία, ενώ πολλά ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.




Kamen Tanev
Ο Kamen Tanev γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Βουλγαρία. Σπούδασε στην Σχολή Καλών Τεχνών της Σόφιας από όπου αποφοίτησε το 1998 με δίπλωμα γλύπτη, ενώ ολοκλήρωσε τις σπουδές του με ένα Master στην Γλυπτική στο ίδιο πανεπιστήμιο. Έχει χρηματίσει Λέκτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου της Σόφιας. Έχει συμμετάσχει σε πλειάδα συμποσίων γλυπτικής σε όλο τον κόσμο και τιμηθεί με διεθνή βραβεία σε συμπόσια και Biennale. Έργα του έχουν εκτεθεί σε ατομικές και πλήθος ομαδικών εκθέσεων στην Βουλγαρία, την Γερμανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ιταλία, την Ινδία, την Ταϋλάνδη και την Γουατεμάλα, και έχει στο ενεργητικό του δύο ατομικές εκθέσεις, στην Βουλγαρία. Μνημειακά γλυπτά του (περισσότερα από 30) βρίσκονται στην Βουλγαρία, την Ελλάδα (στο Διδυμότειχο, και την Κεραμωτή Καβάλας), στην Ρωσία, την Ισπανία, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Αίγυπτο, την Τουρκία κ.α. Είναι μέλος στην Greek Marble Initiative από το ξεκίνημα του project στο πλαίσιο του οποίου έχει φιλοτεχνήσει περισσότερα από 20 γλυπτά σε ελληνικό μάρμαρο και μπρούντζο. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ