Thursday, 26 March 2015

Συνεργασία Myrό Antiques House - Hyatt Regency Thessaloniki για εικαστικές δράσεις

<πατήστε για μεγέθυνση>
Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015 - Στο πλαίσιο νέας συνεργασίας του με το Hyatt Regency Thessaloniki  το Myrό Antiques House  ανακοινώνει σήμερα την διοργάνωση σειράς εκθέσεων και την νάληψη άλλων εικαστικών δράσεων στους χώρους του ξενοδοχείου. Στο πλαίσιο των δράσεων εντάσσονται εκθέσεις καλλιτεχνών που συνεργάζονται με την Myrό Gallery και την Greek Marble Initiative που είναι δύο από τις δράσεις/projects του γνωστού ελληνικού Οίκου δημοπρασιών. Μία σειρά από εκθέσεις ελλήνων και ξένων γλυπτών και ζωγράφων έχει προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες. Οι εκθέσεις θα φιλοξενηθούν στο κεντρικό lobby του ξενοδοχείου. 

<πατήστε για μεγέθυνση>
Επιπρόσθετα, μελετώνται δράσεις που περιλαμβάνουν τους εξωτερικούς και περιβάλλοντες χώρους του συγκροτήματος, που θα ανακοινωθούν προσεχώς. Οι εκθέσεις θα έχουν διάρκεια ένα μήνα περίπου. Τα έργα θα διατίθενται στους ενδιαφερόμενους με ευθύνη του Myrό Antiques House. Η συνεργασία εγκαινιάζεται άμεσα με έκθεση έργων του γνωστού Έλληνα πορτρετίστα Μιχαήλ Τσακουντή και γλυπτά του διάσημου Βούλγαρου γλύπτη Kamen Tanev. 

Μιχαήλ Τσακουντής
Γεννημένος στο Ηράκλειο Κρήτης, ο εκπληκτικός πορτρετίστας διδάχτηκε ζωγραφική από μικρός, τελείωσε την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, και ολοκλήρωσε την σπουδαστική του πορεία στη St. Martins στο Λονδίνο όπου μελέτησε Mixed Media. Ευδόκησε να τύχει άμεσης αναγνώρισης και εξέθεσε σε ομαδικές εκθέσεις στη Νέα Υόρκη. Τα έργα του είναι όλα ελαιογραφίες σε καμβά, και αντικατοπτρίζουν με νατουραλιστικό ρεαλισμό τα μοντέλα του, που εμφορούνται από κάθε συναίσθημα και κατάσταση. Έργα του έχουν εκτεθεί σε ατομικές εκθέσεις στις ΗΠΑ, την Ελλάδα και την Αγγλία, ενώ πολλά ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.




Kamen Tanev
Ο Kamen Tanev γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στην Βουλγαρία. Σπούδασε στην Σχολή Καλών Τεχνών της Σόφιας από όπου αποφοίτησε το 1998 με δίπλωμα γλύπτη, ενώ ολοκλήρωσε τις σπουδές του με ένα Master στην Γλυπτική στο ίδιο πανεπιστήμιο. Έχει χρηματίσει Λέκτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου της Σόφιας. Έχει συμμετάσχει σε πλειάδα συμποσίων γλυπτικής σε όλο τον κόσμο και τιμηθεί με διεθνή βραβεία σε συμπόσια και Biennale. Έργα του έχουν εκτεθεί σε ατομικές και πλήθος ομαδικών εκθέσεων στην Βουλγαρία, την Γερμανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ιταλία, την Ινδία, την Ταϋλάνδη και την Γουατεμάλα, και έχει στο ενεργητικό του δύο ατομικές εκθέσεις, στην Βουλγαρία. Μνημειακά γλυπτά του (περισσότερα από 30) βρίσκονται στην Βουλγαρία, την Ελλάδα (στο Διδυμότειχο, και την Κεραμωτή Καβάλας), στην Ρωσία, την Ισπανία, την Ιταλία, το Βέλγιο, την Αίγυπτο, την Τουρκία κ.α. Είναι μέλος στην Greek Marble Initiative από το ξεκίνημα του project στο πλαίσιο του οποίου έχει φιλοτεχνήσει περισσότερα από 20 γλυπτά σε ελληνικό μάρμαρο και μπρούντζο. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.