Saturday, 14 March 2015

ΜΕΤΑ -νάστευση-μόρφωση-κίνηση | Μουσικοποιώντας την εικαστική διαδικασία

<πατήστε για μεγέθυνση>
Σάββατο 14 Μαρτίου 2015 - Την ερχόμενη Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015 στις 20:00 στον ισόγειο χώρο της έκθεσης "ΜΕΤΑ -νάστευση-μόρφωση-κίνηση", ο μουσικός Λάζαρος Αποκατανίδης, θα παρουσιάσει ένα «μουσικό κολλάζ» το οποίο εμπνεύστηκε κατά τη διαδικασία παραγωγής του ομαδικού έργου στο χώρο της γκαλερί vlassis art gallery (Βεροίας 6 Άνω Λαδάδικα), χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τον κορμό ενός δέντρου και θέτοντας τον ως σύμβολο μετανάστευσης και παράλληλα μεταμόρφωσης. Ένεκα επιλογών, συνθηκών και προτεραιοτήτων, ο κορμός κόπηκε και κατόπιν μεταφέρθηκε από το χώρο που τον γέννησε και τον έφερε στη μορφή που αρχικά συναντήθηκε, για να αποκτήσει εκ νέου ζωή και έχοντας πάνω του σημάδια που ορίζουν τη μεταμόρφωση και το νέο πια ρόλο του. Κατ' αυτόν τον τρόπο καθίσταται έμμεση αναφορά στο φαινόμενο της μαζικής μετανάστευσης ανθρώπινου δυναμικού στο εξωτερικό προς αναζήτηση όχι μόνον εργασίας και προοπτικής αλλά και ζωής, οξυγόνου και ελπίδας.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της έκθεσης  «Τέχνη ποιώ δια της παραθεήσεως» που επιμελείται η Στέλα Μανικάτη, η οποία διαρκεί μέχρι τις 28 Μαρτίου 2015, και στην οποία συμμετέχουν οι: Λίτσα Γκάνη, Αλεξάνδρα Νάκου, Μαρία Παναγιώτου, Ελένη Παπαδοπούλου, Θανάσης Πούλιος, Βασίλης Καρκατσέλης, Θάνος Καρώνης, Βασίλης Αλεξάνδρου, Γιάννης Μονογυιός, Άννα Λιόκα, Μαρία Μηλιώτη, Δημήτρης Παλάντζας, Έλιο Σαμαράς. Η γκαλερί είναι ανοικτή Τρίτη-Παρασκευή 16:30-20:00 και Σάββατο 11:00-14:00

Βρείτε περισσότερα για την έκθεση ΕΔΩ..

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.