Tuesday, 10 March 2015

Be there | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΛΕΞΕΩΝ -Multi Media Δρώμενο Ποίησης

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015 - Αυτήν την Πέμπτη, 12 Μαρτίου, στις 21.30, οι συνελεστές της παράστασης "Ψύχωση!" διαβάζουν ποίηση τους στον Ελεύθερο Κοινωνικό Χώρο ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΣ (Bενιζέλου & Β. Γεωργίου 18).

Η Σίσσυ Δουτσίου (ηθοποιός, ποιήτρια) ερμηνεύει αποσπάσματα από την νέα ποιητική συλλογή της "Ω! Απόκρυφον" και ο Τάσος Σαγρής (σκηνοθέτης, ποιητής) διαβάζει ποίηματα εμπνευσμένα από την εποχή της κρίσης. Mαζί τους ο ποιητής και εκδότης Γιώργος Αλισάνογλου (εκδ. ΣAIΞΠHΡΙΚΟΝ)
και ο λογοτέχνης Γιάννης Τσιτσίμης (εκδ. ΕΝΕΚΕΝ).

Θα ακουστούν επίσης ηχογραφημένα ποιήματα από την ποιητική συλλογή του εκδότη του περιοδικού ΕΝΕΚΕΝ, Γιώργου Γιαννόπουλου "Λόγια Θανάτου και Αγάπης".

Μουσικά Περιβάλλοντα στην βραδιά θα επιμεληθούν οι:
D.J. CRYSTAL ZERO και η SISSY STARDUST

Visual Art by VOID OPTICAL ART LABORATORY

επιμέλεια/διοργανωση:ΚΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ http://voidnetwork.blogspot.com/

με την υποστήριξη: Λογοτεχνικό Περιοδικό ΕΝΕΚΕΝ
http://enekenperiodiko.blogspot.gr/

Η παράσταση
"Ψύχωση! [4.48 Psychosis] της Sarah Kane
συνεχίζεται στην Θεσσαλονίκη
Παρ.13, Σαββ.14,Κυρ,15/3/2015
στο θέατρο Black Box
https://www.facebook.com/events/931040323607502/

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.