Tuesday, 10 March 2015

Be there | ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΛΕΞΕΩΝ -Multi Media Δρώμενο Ποίησης

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015 - Αυτήν την Πέμπτη, 12 Μαρτίου, στις 21.30, οι συνελεστές της παράστασης "Ψύχωση!" διαβάζουν ποίηση τους στον Ελεύθερο Κοινωνικό Χώρο ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΣ (Bενιζέλου & Β. Γεωργίου 18).

Η Σίσσυ Δουτσίου (ηθοποιός, ποιήτρια) ερμηνεύει αποσπάσματα από την νέα ποιητική συλλογή της "Ω! Απόκρυφον" και ο Τάσος Σαγρής (σκηνοθέτης, ποιητής) διαβάζει ποίηματα εμπνευσμένα από την εποχή της κρίσης. Mαζί τους ο ποιητής και εκδότης Γιώργος Αλισάνογλου (εκδ. ΣAIΞΠHΡΙΚΟΝ)
και ο λογοτέχνης Γιάννης Τσιτσίμης (εκδ. ΕΝΕΚΕΝ).

Θα ακουστούν επίσης ηχογραφημένα ποιήματα από την ποιητική συλλογή του εκδότη του περιοδικού ΕΝΕΚΕΝ, Γιώργου Γιαννόπουλου "Λόγια Θανάτου και Αγάπης".

Μουσικά Περιβάλλοντα στην βραδιά θα επιμεληθούν οι:
D.J. CRYSTAL ZERO και η SISSY STARDUST

Visual Art by VOID OPTICAL ART LABORATORY

επιμέλεια/διοργανωση:ΚΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ http://voidnetwork.blogspot.com/

με την υποστήριξη: Λογοτεχνικό Περιοδικό ΕΝΕΚΕΝ
http://enekenperiodiko.blogspot.gr/

Η παράσταση
"Ψύχωση! [4.48 Psychosis] της Sarah Kane
συνεχίζεται στην Θεσσαλονίκη
Παρ.13, Σαββ.14,Κυρ,15/3/2015
στο θέατρο Black Box
https://www.facebook.com/events/931040323607502/

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ