Friday, 27 March 2015

Be there | Η Θεσσαλονίκη γεμίζει Mail Art

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 - Argentina: Alicia Malerba, Cernjul Viviana| Austria: Birgit Zartl, Florian Leiberseder, Ilse Chlan, Maria Hubinger, Mirjam Wydler | Belgique: Marjan Verhaeghe | Brasil: Bruna Berger, Dorian Ribas Marinho, IMAGINÉ PAR B, Lilian Pacheco, Paulo Lionetti | Canada: Alexandra Haeseker, Carl Baker, Derek Michael Besant, J.Shantz, Mailarta, Snappy | Chile: Victor Femenias von Willigmann | Finland: Anja Mattila-Tolvanen, Tapio Holopainen | France: Daniel Daligand, Valentine Mark Herman | Germany: Bernhard Zilling, Dagmar Venus, Gabriele A. Hoppe, Horst Tress, Ingeborg Rath, Lars Schumacher, Marula di Como, Michael Wagner, Oliver Stahmann, Sandra Simone Schmidt, Wolfgang Brenner, Wolfgang Kraus | Greece: Angelidou Nikoletta, Athanasiadis Thanasis, Alexiou Georgia, Amoiropoulos Speros, Amperidou Sofia, Arfanaki Sofia, Chatzistefanou Anna-Maria, Georgiadis Helias, Georgiou Andreas, Giansakidis Stelios, Ganda Heleni, Giourkas Antonis, Goundopoulou Anastasia, Goutos Konstantinos-Antonios, Grigoriadou Georgia, Gogouli Nandi, Dallidou Evdoxia, Deverakis Lefteris, Dermitzakis Gregoris, Dimitris Danis, Evangelatos Kostas, Filandros Giannis, Flioukas Lambros, Hamidieli Fotini, Hondrou Danae, Inetzi Sotiria, Ioannou Vicky-Maria, Kaziale Stavroula, Karkatselis Vasilis, Karlaftopoulos Dimitris, Kotsaris Michalis, Konstantinidou Olga, Linosporis Ioannis, Lioumi Eirini, Loukanidou Melina, Mantas Vasilis, Monogyios Ioannis, Nikolaidis Chirstos, Nikoltsou Katerina, Orfanidou Marina, Pallis Dimitris, Papanaoum Kaiti, Pittas Kostas, Politis George, Raptis Thanasis, Serafeim Poli, Sideras Aris, Skourti Maria, Sofianidis Angelos, Stavrianou Popi, Tenova Iordanka, Thanou Stefania, Trimi Elli, Tsironi Aleka, Tsolakidou Anna, Venianakis Andreas, Vretou Lara, Xiros Stavros | Holland: Joyce Bloem, Sylvy van Bochove | Holland – China: Zhanhong Liao | Hungary: Baroti Georgei Zoe | Italy: Giovanni and Renata Strada, Ilaria Pergolesi, Patricia Arnaud, Serse Luigetti | Japan: Ryosuke Cohen | Korea: Seoung - Ku Lee | Portugal: Anabela g & Bruno c | Romania: Daniel Balanescu, Renee Renard | Russia: Mikhail Posarksy | Serbia: Kristina Pantelic | Spain: Daniel De Culla, Pedro Bericat, Sabela Bana, Xavier Maonsalvatje | USA: Amy Irwen, James Langston, Judith Skolnick, Phillip Lerche, κι ακόμα αναρωτιέστε ποιοι είναι όλοι αυτοί;



Το «Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης» και η εικαστική ομάδα TeeToTuM σας προσκαλούν στα εγκαίνια της ‘πειραματικής έκθεσης’ 1st International Photo Based Mail Art Exhibition, The Other / Ο άλλος.     Συμμετέχουν 115 καλλιτέχνες, από 22 χώρες, με περισσότερα από 200 έργα, που με βάση / αφορμή τη φωτογραφία, πραγματεύονται το θέμα του «άλλου».  Τα έσοδα από την πώληση των έργων θα διατεθούν για την υποστήριξη της δράσης του «Κοινωνικού Ιατρείου Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης». Τα εγκαίνια της έκθεσης θα λάβουν χώρα αύριο Σάββατο στις 20.30 το βράδυ στην Tettix Art Gallery (Διαλέττη 3, πίσω από την Αρμένικη εκκλησία στην περιοχή της ΧΑΝΘ), και πιστεύω ότι θα έχει ενδιαφέρον να την παρακολουθήσουμε.

> Εν τω μεταξύ, αν δεν γνωρίζετε πολλά ή τίποτα για την  MailArt, θα έχετε ευκαιρία να μάθετε, σε ειδικό workshop που παρουσιάζει απόψε στις 20.00 το βράδυ στην Myrό Gallery, η μία εκ των επιμελητών της έκθεσης & χαράκτρια Γωγώ Γρηγοριάδου, η οποία θα μιλήσει για αυτό το νέο παγκόσμιο κίνημα, σε ειδικό workshop, με ελεύθερη είσοδο. Πληροφορίες σχετικά με το workshop ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.