Friday, 27 March 2015

Be there | Η Θεσσαλονίκη γεμίζει Mail Art

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 - Argentina: Alicia Malerba, Cernjul Viviana| Austria: Birgit Zartl, Florian Leiberseder, Ilse Chlan, Maria Hubinger, Mirjam Wydler | Belgique: Marjan Verhaeghe | Brasil: Bruna Berger, Dorian Ribas Marinho, IMAGINÉ PAR B, Lilian Pacheco, Paulo Lionetti | Canada: Alexandra Haeseker, Carl Baker, Derek Michael Besant, J.Shantz, Mailarta, Snappy | Chile: Victor Femenias von Willigmann | Finland: Anja Mattila-Tolvanen, Tapio Holopainen | France: Daniel Daligand, Valentine Mark Herman | Germany: Bernhard Zilling, Dagmar Venus, Gabriele A. Hoppe, Horst Tress, Ingeborg Rath, Lars Schumacher, Marula di Como, Michael Wagner, Oliver Stahmann, Sandra Simone Schmidt, Wolfgang Brenner, Wolfgang Kraus | Greece: Angelidou Nikoletta, Athanasiadis Thanasis, Alexiou Georgia, Amoiropoulos Speros, Amperidou Sofia, Arfanaki Sofia, Chatzistefanou Anna-Maria, Georgiadis Helias, Georgiou Andreas, Giansakidis Stelios, Ganda Heleni, Giourkas Antonis, Goundopoulou Anastasia, Goutos Konstantinos-Antonios, Grigoriadou Georgia, Gogouli Nandi, Dallidou Evdoxia, Deverakis Lefteris, Dermitzakis Gregoris, Dimitris Danis, Evangelatos Kostas, Filandros Giannis, Flioukas Lambros, Hamidieli Fotini, Hondrou Danae, Inetzi Sotiria, Ioannou Vicky-Maria, Kaziale Stavroula, Karkatselis Vasilis, Karlaftopoulos Dimitris, Kotsaris Michalis, Konstantinidou Olga, Linosporis Ioannis, Lioumi Eirini, Loukanidou Melina, Mantas Vasilis, Monogyios Ioannis, Nikolaidis Chirstos, Nikoltsou Katerina, Orfanidou Marina, Pallis Dimitris, Papanaoum Kaiti, Pittas Kostas, Politis George, Raptis Thanasis, Serafeim Poli, Sideras Aris, Skourti Maria, Sofianidis Angelos, Stavrianou Popi, Tenova Iordanka, Thanou Stefania, Trimi Elli, Tsironi Aleka, Tsolakidou Anna, Venianakis Andreas, Vretou Lara, Xiros Stavros | Holland: Joyce Bloem, Sylvy van Bochove | Holland – China: Zhanhong Liao | Hungary: Baroti Georgei Zoe | Italy: Giovanni and Renata Strada, Ilaria Pergolesi, Patricia Arnaud, Serse Luigetti | Japan: Ryosuke Cohen | Korea: Seoung - Ku Lee | Portugal: Anabela g & Bruno c | Romania: Daniel Balanescu, Renee Renard | Russia: Mikhail Posarksy | Serbia: Kristina Pantelic | Spain: Daniel De Culla, Pedro Bericat, Sabela Bana, Xavier Maonsalvatje | USA: Amy Irwen, James Langston, Judith Skolnick, Phillip Lerche, κι ακόμα αναρωτιέστε ποιοι είναι όλοι αυτοί;



Το «Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης» και η εικαστική ομάδα TeeToTuM σας προσκαλούν στα εγκαίνια της ‘πειραματικής έκθεσης’ 1st International Photo Based Mail Art Exhibition, The Other / Ο άλλος.     Συμμετέχουν 115 καλλιτέχνες, από 22 χώρες, με περισσότερα από 200 έργα, που με βάση / αφορμή τη φωτογραφία, πραγματεύονται το θέμα του «άλλου».  Τα έσοδα από την πώληση των έργων θα διατεθούν για την υποστήριξη της δράσης του «Κοινωνικού Ιατρείου Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης». Τα εγκαίνια της έκθεσης θα λάβουν χώρα αύριο Σάββατο στις 20.30 το βράδυ στην Tettix Art Gallery (Διαλέττη 3, πίσω από την Αρμένικη εκκλησία στην περιοχή της ΧΑΝΘ), και πιστεύω ότι θα έχει ενδιαφέρον να την παρακολουθήσουμε.

> Εν τω μεταξύ, αν δεν γνωρίζετε πολλά ή τίποτα για την  MailArt, θα έχετε ευκαιρία να μάθετε, σε ειδικό workshop που παρουσιάζει απόψε στις 20.00 το βράδυ στην Myrό Gallery, η μία εκ των επιμελητών της έκθεσης & χαράκτρια Γωγώ Γρηγοριάδου, η οποία θα μιλήσει για αυτό το νέο παγκόσμιο κίνημα, σε ειδικό workshop, με ελεύθερη είσοδο. Πληροφορίες σχετικά με το workshop ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ