Tuesday, 3 March 2015

Be there | "Art Introjection" με τον Νικόλα Σεβαστάκη

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015 - Σε μία εξαιρετική συνάντηση θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν & να συμμετέχουν όσοι βρεθούν την Τετάρτη 10 Μαρτίου στις 18.00 στην συνάντηση του workshop “art introjection”, με τίτλο "Λογοτεχνία και Υποκειμενικότητα" που φιλοξενεί το εκπαιδευτικό κέντρο "Ψυχολογία - Τέχνη" (Παύλου Μελά 38, 3ος όροφος Θεσσαλονίκη) με προσκεκλημένο τον ποιητή, συγγραφέα και καθηγητή Πολιτικών Επιστημών Νικόλα Σεβαστάκη.

Ο Νικόλας Σεβαστάκης είναι Αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο ΑΠΘ, έχει συγγράψει πλήθος δοκιμίων, μελετών και παρουσιάζει εξίσου σημαντικό λογοτεχνικό έργο, τόσο στον πεζό λόγο, όσο και στην ποίηση. Την σειρά workshops “art introjection - στον κοινό τόπο τέχνης & ψυχανάλυσης" επιμελείται η ιστορικός τέχνης-επιμελήτρια Μαρία Κενανίδου. Σε κάθε συνάντηση συμμετέχουν ως προσκεκλημένοι της επιμελήτριας μεμονομένες προσωπικότητες ή ομάδες καλλιτεχνών, οι οποίοι μοιράζονται την γνώση και την εμπειρία τους με τους παρευρισκόμενους. Οι συναντήσεις έχουν κόστος συμμετοχής €20, μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή με email στην διεύθυνση psychologyart@cyta.gr, για να είστε σίγουροι ότι θα βρείτε θέση, ενώ δίνδονται βεβαιώσεις συμμετοχής σε όσους το ζητήσουν. Το workshop έχει διάρκεια 3 ώρες (18.00 - 21.00).

Της συγκεκριμένης συνάντησης έχουν προηγηθεί άλλες. Το γενικότερο πλαίσιο αλλά και πληροφορίες για τις συναντήσεις που έχουν προηγηθεί μπορείτε να αντλήσετε ΕΔΩ.

Τον σχεδιασμό και συντονισμό του project έχει η  Έλενα Τονικίδη, εικαστικός, art-therapist.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.