Wednesday, 18 February 2015

Εγκαίνια εκθέσεων & δημοπρασία ενίσχυσης της Σύγχρονης Ελληνικής Χαρακτικής στην Myrό Gallery


Η Myrό Gallery έχει την τιμή να σας προσκαλεί στα εγκαίνια 4 εκθέσεων και μίας εγκατάστασης που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου ώρα 20.00 το βράδυ σε διακριτούς χώρους της, καθώς επίσης στην δημοπρασία που θα διεξαχθεί στην Κεντρική Αίθουσα, στο πλαίσιο της έκθεσης "Νέα Ελληνική Χαρακτική 1", όπου θα έχετε την δυνατότητα να διεκδικήσετε 1 χαρακτικό από καθέναν από τους 15 σύγχρονους Ελληνες χαράκτες που συμμετέχουν.

Σχετικά με την δημοπρασία μάθετε περισσότερα ΕΔΩ.


Κεντρική Αίθουσα | Νέα Ελληνική Χαρακτική 1
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα 15 νέων Ελλήνων χαρακτών, οι οποίοι εκπροσωπούνται από 4 χαρακτηριστικά έργα ο καθένας. Αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας έχουν τηρηθεί, με στόχο την συλλεκτικότητα των χαρακτικών (μικρές εκδόσεις, μονότυπα, αποκλείστηκαν τα Ε/Α, κ.α.). Το ένα από τα 4 έργα κάθε χαράκτη θα δημοπρατηθεί σε ειδική διαδικασία στην διάρκεια των εγκαινίων με τιμή εκκίνησης τα 60 ευρώ, παρέχοντας έτσι την ευκαιρία σε καθέναν που θα το επιθυμούσε να διεκδικήσει ένα από αυτά και έτσι να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με το έργο ενός σημαντικού νέου Έλληνα δημιουργού. Πληροφορίες για την έκθεση, πλήρη βιογραφικά συμμετεχόντων, και άλλες λεπτομέρειες ΕΔΩ.

Myrό Project Room | Κυριάκος Παπαγεωργίου - “Όταν έχω φόβους”
Ο διακριτικός τίτλος της έκθεσης είναι ταυτόχρονα και σημείο αναφοράς για την έμπνευση του καλλιτέχνη για την δημιουργία της σειράς, που βασίζεται στους στίχους του Ελισαβετιανού Άγγλου ποιητή John Keats “When I have fears (that I may cease to be). Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση του ανερχόμενου Έλληνα ζωγράφου στην Θεσσαλονίκη. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Myrό Κόγχη | Έκθεση εικαστικού αντικειμένου & κοσμήματος του Γιώργου Ηλιάδη
Ο γνωστός Θεσσαλονικιός πολυσχιδής εικαστικός έχει φιλοξενηθεί σε πολλά projects, ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην γκαλερί μας, αλλά αυτή την φορά θα κλέψει την παράσταση με λεπτουργήματα, κοσμήματα και μικροσκοπικά γλυπτά. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Myrό Πωλητήριο | Έκθεση μινιατούρας της Φλοριάνας Ηλιοπούλου
Ζωγραφικές μινιατούρες με σημείο αναφοράς την Φύση και το Σύμπαν, που δεν ξεπερνούν σε μέγεθος τα 12 εκατοστά από την γνωστή ζωγράφο. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Myrό Vitrina | Ντόμινι Λυμπέρη – Οικογενειακή Φωτογραφία project
Η Myrό Gallery έχει την χαρά να σας προσκαλεί στα εγκαίνια της πρωτότυπης εγκατάστασης της εικαστικού και γνωστής μουσικού της Θεσσαλονίκης Ντόμινι Λυμπέρη στον χώρο της βιτρίνας της με τίτλο “Οικογενειακή Φωτογραφία”. Διαβάστε περισσότερα για την σουρρεαλιστική (εγ)κατάσταση της, ΕΔΩ.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ