Wednesday, 18 February 2015

Εγκαίνια εκθέσεων & δημοπρασία ενίσχυσης της Σύγχρονης Ελληνικής Χαρακτικής στην Myrό Gallery


Η Myrό Gallery έχει την τιμή να σας προσκαλεί στα εγκαίνια 4 εκθέσεων και μίας εγκατάστασης που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου ώρα 20.00 το βράδυ σε διακριτούς χώρους της, καθώς επίσης στην δημοπρασία που θα διεξαχθεί στην Κεντρική Αίθουσα, στο πλαίσιο της έκθεσης "Νέα Ελληνική Χαρακτική 1", όπου θα έχετε την δυνατότητα να διεκδικήσετε 1 χαρακτικό από καθέναν από τους 15 σύγχρονους Ελληνες χαράκτες που συμμετέχουν.

Σχετικά με την δημοπρασία μάθετε περισσότερα ΕΔΩ.


Κεντρική Αίθουσα | Νέα Ελληνική Χαρακτική 1
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα 15 νέων Ελλήνων χαρακτών, οι οποίοι εκπροσωπούνται από 4 χαρακτηριστικά έργα ο καθένας. Αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας έχουν τηρηθεί, με στόχο την συλλεκτικότητα των χαρακτικών (μικρές εκδόσεις, μονότυπα, αποκλείστηκαν τα Ε/Α, κ.α.). Το ένα από τα 4 έργα κάθε χαράκτη θα δημοπρατηθεί σε ειδική διαδικασία στην διάρκεια των εγκαινίων με τιμή εκκίνησης τα 60 ευρώ, παρέχοντας έτσι την ευκαιρία σε καθέναν που θα το επιθυμούσε να διεκδικήσει ένα από αυτά και έτσι να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με το έργο ενός σημαντικού νέου Έλληνα δημιουργού. Πληροφορίες για την έκθεση, πλήρη βιογραφικά συμμετεχόντων, και άλλες λεπτομέρειες ΕΔΩ.

Myrό Project Room | Κυριάκος Παπαγεωργίου - “Όταν έχω φόβους”
Ο διακριτικός τίτλος της έκθεσης είναι ταυτόχρονα και σημείο αναφοράς για την έμπνευση του καλλιτέχνη για την δημιουργία της σειράς, που βασίζεται στους στίχους του Ελισαβετιανού Άγγλου ποιητή John Keats “When I have fears (that I may cease to be). Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση του ανερχόμενου Έλληνα ζωγράφου στην Θεσσαλονίκη. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Myrό Κόγχη | Έκθεση εικαστικού αντικειμένου & κοσμήματος του Γιώργου Ηλιάδη
Ο γνωστός Θεσσαλονικιός πολυσχιδής εικαστικός έχει φιλοξενηθεί σε πολλά projects, ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην γκαλερί μας, αλλά αυτή την φορά θα κλέψει την παράσταση με λεπτουργήματα, κοσμήματα και μικροσκοπικά γλυπτά. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Myrό Πωλητήριο | Έκθεση μινιατούρας της Φλοριάνας Ηλιοπούλου
Ζωγραφικές μινιατούρες με σημείο αναφοράς την Φύση και το Σύμπαν, που δεν ξεπερνούν σε μέγεθος τα 12 εκατοστά από την γνωστή ζωγράφο. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Myrό Vitrina | Ντόμινι Λυμπέρη – Οικογενειακή Φωτογραφία project
Η Myrό Gallery έχει την χαρά να σας προσκαλεί στα εγκαίνια της πρωτότυπης εγκατάστασης της εικαστικού και γνωστής μουσικού της Θεσσαλονίκης Ντόμινι Λυμπέρη στον χώρο της βιτρίνας της με τίτλο “Οικογενειακή Φωτογραφία”. Διαβάστε περισσότερα για την σουρρεαλιστική (εγ)κατάσταση της, ΕΔΩ.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.