Friday, 13 February 2015

Πρόσκληση ενδιαφέροντος συμμετοχής στο Ανοιξιάτικο "Meet the Artist"

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015 - Η Myrό Gallery of Contemporary Art ανακοινώνει πως δέχεται υποβολή portfolios και προτάσεων εικαστικών καλλιτεχνών που θα ήθελαν να συμμετέχουν στο "Meet the Artist 5 -Springtime" που θα διεξαχθεί στις 26, 27 και 28 Μαρτίου 2015, μέχρι την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015 στις 23.00.


Το Meet the Artist είναι μία αδιαμεσολάβητη συνάντηση των καλλιτεχνών με το φιλότεχνο κοινό που φιλοξενεί και "ενοσχηστρώνει" η Myrό Gallery δύο φορές κάθε χρόνο. Αν είστε εικαστικός καλλιτέχνης και επιθυμείτε να λάβετε μέρος, μπορείτε να  υποβάλλετε την πρόταση σας, αποστέλλωντας email στο myro.thessaloniki@gmail.com. Η πρόταση σας θα πρέπει να αποτελείται από ένα κείμενο σύντομης περιγραφής των έργων που θα θέλατε να εκθέσετε (είδος, μέσα, θέμα προσέγγιση, ύφος, κ.α.) + ένα βιογραφικό σας + φωτογραφίες τουλάχιστον 6 χαρακτηριστικών έργων σας (σε αρχεία φωτογραφίας .jpg) από έργα που θα θέλατε να εκθέσετε, μέχρι την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015 στις 23.00. Τα email που θα αποστείλετε θα πρέπει να αναγράφουν στο θέμα τους  "Ενδιαφέρον συμμετοχής στο Meet the Artist 5".

Ειδικά για τους φοιτητές των Σχολών Καλών Τεχνών της ΑΣΚΤ, του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που θα ήθελαν να συμμετέχουν, επισημαίνεται για την συμμετοχή στην έκθεση δεν θα απαιτηθεί οικονομική διασφάλιση της συμμετοχής, καθώς, -αν και εφόσον επιλεγούν για έκθεση στην διαδικασία προέγκρισης η Myrό Gallery θα δεχτεί έναντι οικονομικής διασφάλισης δωρεά ενός έργου από αυτά που θα εκθέσουν.

Στο "Meet the Artist" μπορούν να λάβουν μέρος μεμονωμένοι καλλιτέχνες ή/και ομάδες καλλιτεχνών, να επιδειχθεί ατομικό ή συλλογικό έργο. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το project ανατρέξτε ΕΔΩ, όπου θα βρείτε πληροφορίες για τις προηγούμενες διοργανώσεις, φωτογραφίες βιογραφικά συμμετεχόντων, και άλλο σχετικό υλικό. Το project επιμελείται προσωπικά ο Art Director της Myrό Gallery Πάρης Καπράλος, με τον οποίο μπορείτε να έρθετε άμεσα σε επαφή καλώντας τον στο κινητό του: 6948813460.



Με λίγες εξαιρέσεις, στο project μπορεί να φιλοξενηθεί κάθε είδος τέχνης. Εφόσον τα έργα που θα θέλατε να εκθέσετε είναι αναρτώμενα, καλό είναι να μην ξεπερνούν σε διάσταση το 1 μέτρο και σε βάρος τα 6 κιλά. Εγκαταστάσεις & video art δεν γίνονται δεκτά στο συγκεκριμένο project. Ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα για φιλοξενία κάποιων performance, παρουσιάσεων, εκδηλώσεων και workshop περιορισμένου χρόνου, παράλληλα με την διεξαγωγή του, οπότε η γκαλερί μπορεί να δεχτεί και τις ανάλογες προτάσεις σας. Και σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να αποστείλετε τις προτάσεις σας με email στην παραπάνω διεύθυνση με ένα συνοπτικό κείμενο που ναν εξηγεί τι ακριβώς σκέπτεστε / θα θέλατε να παρουσιάσετε.

Σχετικά με την Myrό Gallery
Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη τον Ιούνιο του 2011 και διευθύνεται καλλιτεχνικά από τον Πάρη Καπράλο. Το 2014 ανέλαβε την διαχείριση του χώρου η Ιφιγένεια Τσίτσα. Η gallery ξεκίνησε την λειτουργία της ως χώρος σύγχρονης τέχνης του Myrό Antiques House, αλλά σύντομα απέκτησε οντότητα και αυτόνομο πρόγραμμα εκθέσεων. Δίνει ιδιαίτερη σημασία στον αλληλοσεβασμό και το πνεύμα συνεργασίας, και στοχεύει μέσω της πρωτοποριακής προσέγγισης του να δράσει καταλυτικά στην ανάπτυξη και διαμόρφωση της νέας ελληνικής καλλιτεχνικής ταυτότητας. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση Νικηφόρου Φωκά 8. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην διεύθυνση www.myro.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ