Sunday, 15 February 2015

Dogs' art New York calling

Sunday, February 15, 2015 - The annual auction, Dogs in Show & Field - the world's premier venue for fine art dedicated to dogs - will be held on 18 February at Bonhams New York. Timed to coincide with the prestigious Westminster Kennel Club Dog Show, this will be the 34th sale in the category for Bonhams, and the 16th in the US.

 Lot 49 John Emms (British, 1843-1912)
Waiting for master 28 x 36in. (71 x 91.5cm.) unframed

Known for having works for collectors at all levels, the sale will feature lots from in variety of media, including paintings, prints, bronzes, ceramics, and 'Dogiania,' such as collars, jewelry, books and other related ephemera. Works by noted dog and sporting artists from the UK - such as John Emms, Arthur Wardle, and Thomas Blinks - and from the US - such as John Martin Tracy and Percival Rosseau - will be featured, along with a strong selection of sculptures by Richard Fath.

The artworks in the sale will feature dogs from all of the American Kennel Club acknowledged groups: Sporting, Herding, Working, Terrier, Hounds, Toys, and Non-Sporting. Leading the way for paintings is a recently-discovered canvas by the renowned sporting artist, Arthur Fitzwilliam Tait. Recorded in his 1878 inventories, Steady: Quail Shooting, estimated at $30,000-50,000, depicts two dogs spying a couple of quail scurrying behind a rock. This is a quintessential work for the artist, and remains in near-pristine condition.
Also included is the John Emms painting, Waiting for Master, which is estimated at $30,000-50,000. Emms, the acknowledged master painter of Foxhounds and Terriers, is often referred to as the Guardi of dog painting for his commanding use of the brush. The painting displays an active kennel where three Hounds and a Terrier clamor for the attention of an approaching master.

Contemporary dog painting will be represented by In the Surf, estimated at $4,000-6,000, by the celebrated portraitist, Christine Merrill, and the ever-popular blue dog by George Rodrigue, which appears in I Wish I had a Polka Dot Bikini, and is estimated at $20,000-30,000.

Once again, Bonhams will present the joyous and much-anticipated annual 'Barkfest' Brunch on Sunday 15 February, between 10am and 12 noon. The pet-friendly auction preview benefits the American Kennel Club Humane Fund, which provides grants to domestic violence shelters and breed rescue organizations throughout the country. Guests will be served a light brunch while they browse the collection. Meanwhile, Shark Tank entrepreneur, Ryan Kelly, will be on hand to serve tasty treats from his company Ry's Ruffery for the event's four-legged attendees. Tickets are $50 in advance online or by calling 212-696-8306, and $60 at the door. Barkfest sponsor Motorola will provide Digital Pet Monitors to the first 200 pre-paid guests.

The auction will preview at the Madison Avenue galleries of Bonhams New York, 14-17 February. A complete catalog for the sale is available online here. 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ