Tuesday, 3 February 2015

Μουσειακές αντίκες & σύγχρονη τέχνη την Κυριακή στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015 - Το καθιερωμένο ραντεβού με την ποιοιτκή αντίκα, το παλαιό αντικείμενο, τα συλλεκτικά είδη και πινελιές σύγχρονης και κλασσικής τέχνης έχουν οι συλλέκτες και το φιλότενο κοινό με το Myrό Antiques House αυτή την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015 στις 12.00 το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις του Οίκου στο 2ο χλμ. του δρόμου Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου -20 λεπτά οδήγημα από το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Μία εξαιρετική επιλογή επίπλων στυλ και εποχής μερικών από τις σημαντικότερες εποχές της αντίκας εκπροσωπούνται σε μια δημοπρασία που το έπιπλο κυριαρχεί. Στον τομέα της Τέχνης κυριαρχούν μερικά ξεχωριστά κομμάτια στην σύγχρονη τέχνη, όπως χαρακτηριστικά πορτραίτα του γνωστού ζωγράφου Μιχαήλ Τσακουντή, του Χάρη Μητρούση, ένα χαρακτηριστικό ζωγραφικό σχέδιο του Γιώργου Σαλπιγκίδη, μια ακουαρέλα του Αριστείδη Χρυσανθόπουλου, ένα χαρακτηριστικό έργο του γνωστού γλύπτη, ζωγράφου  και καθηγητή της Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης Θανάση Πάλλα.

Αναλυτικά:



Μουσειακά έπιπλα
Με την σπανιότητα μουσειακών κομματιών -όπως ένα ξύλινο περίτεχνο μπαούλο του 1814 (Διαστάσεις: 125εκ x 57 εκ 68εκ ύψος, Lot 003) με τιμή εκκίνησης €300, ένας καναπές των τελών του 17ου αιώνα (Διαστάσεις: 157εκ x 62εκ. x 109εκ ύψος, Lot 063) που θα μπορούσε επαξίως να αναζητήσει την θέση του σε Μουσείο, ένα πανέμορφο αγγλικό regency μαονένιο τραπέζι, game table, αρχές 19ου αιώνα. (Διαστάσεις: 86εκ φάρδος x 42εκ. βάθος x 75εκ ύψος, Lot 069).

Παλαιά βιβλία που ίσως κρύβουν θησαυρούς

Επτά Lots, με περισσότερα του ενός βιβλίου το καθένα, παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες εκδόσεις και ευκαιρίες. Δεδομένου ότι δεν στάθηκε εφικτό να αξιολογηθούν από ειδικό, θα αρκεστούμε να πούμε ότι τα περισσότερα των μέσων του 19ου μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, από ευρωπαϊκούς εκδοτικούς οίκους τα περισσότερα.

Δείτε όλα τα αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης με πολλές λεπτομέρειες στο www.myroauctions.gr.

Όλα τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται σε έκθεση και ο χώρος είναι επισκέψιμος κάθε μέρα (και Σαββατοκύριακα) 10.00 – 18.00 κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού (6971890212). Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς από και προς τον Λ.Πύργο με πούλμαν, το οποίο ξεκινά στις 11.30 ακριβώς (πληροφορίες: 6948813460).


Χειροποίητο κόσμημα by Viria
Ως παράλληλη δράση, σε αυτή την δημοπρασία οι επισκέπτες θα μπορούν να δοκιμάσουν κοσμήματα της Viria, μίας από τις πιο πρωτότυπες designers κοσμήματος στην Θεσσαλονίκη. Η Viria (κατά κόσμον Βίρια Δημητρέλια) βασίζεται σε λιτές γραμμές και minimal αισθητική, όσο και στην αντισυμβατική χρήση νέων υλικών, που αποδίδουν καλαίσθητα και πρωτότυπα κομμάτια. Έχοντας ήδη διανύσει μία σημαντική πορεία στον χώρο, ίδρυσε πριν 4 χρόνια μαζί με τον σχεδιαστή μόδας Κωνσταντίνο Τσίγαρο την πλατφόρμα ανάδειξης καλλιτεχνών – designers “Share your Art”.


Σχετικά με το Myrό Antiques House
Τo Myrό Antiques House ιδρύθηκε από τον Μαθηματικό & συλλέκτη Τέχνης και Αντίκας Σταύρο Μυρωνίδη, υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας και Τέχνης από το 1996, καταρχήν με καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ από τον Μάιο του 2009 και έπειτα στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης, σε κτίριο 1100τμ., τριών επιπέδων, που λειτουργεί ως εκθετήριο αντικών, παλαιοπωλείο, γκαλερί, και οίκος δημοπρασιών. διαθέτει μια μόνιμη συλλογή με κλασσικούς πίνακες, μια διακριτή συλλογή με έργα σύγχρονης Τέχνης, έχει συλλογή από αντίκες και οργανώνει δημοπρασία (Estate Sale) τη πρώτη Τετάρτη κάθε δεύτερου μήνα στις εγκαταστάσεις του στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, διαθέτει μία πλατφόρμα ηλεκτρονικών δημοπρασιών (www.myroauctions.gr), μία ανεξάρτητη γκαλερί σύγχρονης τέχνης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Myrό Gallery – www.myro.gr), και πολλές ακόμα δραστηριότητες στον χώρο των Τεχνών και της παραγωγής και διαχείρισης Πολιτιστικού περιεχομένου.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ