Tuesday, 3 February 2015

Μουσειακές αντίκες & σύγχρονη τέχνη την Κυριακή στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015 - Το καθιερωμένο ραντεβού με την ποιοιτκή αντίκα, το παλαιό αντικείμενο, τα συλλεκτικά είδη και πινελιές σύγχρονης και κλασσικής τέχνης έχουν οι συλλέκτες και το φιλότενο κοινό με το Myrό Antiques House αυτή την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015 στις 12.00 το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις του Οίκου στο 2ο χλμ. του δρόμου Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου -20 λεπτά οδήγημα από το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Μία εξαιρετική επιλογή επίπλων στυλ και εποχής μερικών από τις σημαντικότερες εποχές της αντίκας εκπροσωπούνται σε μια δημοπρασία που το έπιπλο κυριαρχεί. Στον τομέα της Τέχνης κυριαρχούν μερικά ξεχωριστά κομμάτια στην σύγχρονη τέχνη, όπως χαρακτηριστικά πορτραίτα του γνωστού ζωγράφου Μιχαήλ Τσακουντή, του Χάρη Μητρούση, ένα χαρακτηριστικό ζωγραφικό σχέδιο του Γιώργου Σαλπιγκίδη, μια ακουαρέλα του Αριστείδη Χρυσανθόπουλου, ένα χαρακτηριστικό έργο του γνωστού γλύπτη, ζωγράφου  και καθηγητή της Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης Θανάση Πάλλα.

Αναλυτικά:



Μουσειακά έπιπλα
Με την σπανιότητα μουσειακών κομματιών -όπως ένα ξύλινο περίτεχνο μπαούλο του 1814 (Διαστάσεις: 125εκ x 57 εκ 68εκ ύψος, Lot 003) με τιμή εκκίνησης €300, ένας καναπές των τελών του 17ου αιώνα (Διαστάσεις: 157εκ x 62εκ. x 109εκ ύψος, Lot 063) που θα μπορούσε επαξίως να αναζητήσει την θέση του σε Μουσείο, ένα πανέμορφο αγγλικό regency μαονένιο τραπέζι, game table, αρχές 19ου αιώνα. (Διαστάσεις: 86εκ φάρδος x 42εκ. βάθος x 75εκ ύψος, Lot 069).

Παλαιά βιβλία που ίσως κρύβουν θησαυρούς

Επτά Lots, με περισσότερα του ενός βιβλίου το καθένα, παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες εκδόσεις και ευκαιρίες. Δεδομένου ότι δεν στάθηκε εφικτό να αξιολογηθούν από ειδικό, θα αρκεστούμε να πούμε ότι τα περισσότερα των μέσων του 19ου μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, από ευρωπαϊκούς εκδοτικούς οίκους τα περισσότερα.

Δείτε όλα τα αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης με πολλές λεπτομέρειες στο www.myroauctions.gr.

Όλα τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται σε έκθεση και ο χώρος είναι επισκέψιμος κάθε μέρα (και Σαββατοκύριακα) 10.00 – 18.00 κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού (6971890212). Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς από και προς τον Λ.Πύργο με πούλμαν, το οποίο ξεκινά στις 11.30 ακριβώς (πληροφορίες: 6948813460).


Χειροποίητο κόσμημα by Viria
Ως παράλληλη δράση, σε αυτή την δημοπρασία οι επισκέπτες θα μπορούν να δοκιμάσουν κοσμήματα της Viria, μίας από τις πιο πρωτότυπες designers κοσμήματος στην Θεσσαλονίκη. Η Viria (κατά κόσμον Βίρια Δημητρέλια) βασίζεται σε λιτές γραμμές και minimal αισθητική, όσο και στην αντισυμβατική χρήση νέων υλικών, που αποδίδουν καλαίσθητα και πρωτότυπα κομμάτια. Έχοντας ήδη διανύσει μία σημαντική πορεία στον χώρο, ίδρυσε πριν 4 χρόνια μαζί με τον σχεδιαστή μόδας Κωνσταντίνο Τσίγαρο την πλατφόρμα ανάδειξης καλλιτεχνών – designers “Share your Art”.


Σχετικά με το Myrό Antiques House
Τo Myrό Antiques House ιδρύθηκε από τον Μαθηματικό & συλλέκτη Τέχνης και Αντίκας Σταύρο Μυρωνίδη, υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας και Τέχνης από το 1996, καταρχήν με καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ από τον Μάιο του 2009 και έπειτα στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης, σε κτίριο 1100τμ., τριών επιπέδων, που λειτουργεί ως εκθετήριο αντικών, παλαιοπωλείο, γκαλερί, και οίκος δημοπρασιών. διαθέτει μια μόνιμη συλλογή με κλασσικούς πίνακες, μια διακριτή συλλογή με έργα σύγχρονης Τέχνης, έχει συλλογή από αντίκες και οργανώνει δημοπρασία (Estate Sale) τη πρώτη Τετάρτη κάθε δεύτερου μήνα στις εγκαταστάσεις του στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, διαθέτει μία πλατφόρμα ηλεκτρονικών δημοπρασιών (www.myroauctions.gr), μία ανεξάρτητη γκαλερί σύγχρονης τέχνης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Myrό Gallery – www.myro.gr), και πολλές ακόμα δραστηριότητες στον χώρο των Τεχνών και της παραγωγής και διαχείρισης Πολιτιστικού περιεχομένου.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.