Monday, 16 February 2015

Be there | Παρουσίαση νέου βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη στην Θεσσαλονίκη

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015 - Στις 18 Φεβρουαρίου 2015 συμπληρώνονται 132 χρόνια από τη γέννηση του κορυφαίου Έλληνα συγγραφέα και 11 χρόνια από το θάνατο της Ελένης Καζαντζάκη. Η Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης, οι Εκδόσεις Καζαντζάκη, το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, η Εταιρία Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, το Ίδρυμα «ΥΔΡΙΑ» Τάσου Αρβανιτάκη – Φάλκου & Τιτίκας Αρβανιτάκη και η εκπομπή «Ένα βιβλίο ένα ταξίδι» της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης, σας προσκαλούν στην παρουσίαση του εμβληματικού θεατρικού έργου της νεότητας του ΝΙΚΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ «Ξημερώνει, Δράμα εις πράξεις τρεις» στις 18 Φεβρουαρίου, ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:30 στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη.  Στην εκδήλωση θα μιλήσουν:

• η Νίκη Σταύρου, Διευθύντρια των Εκδόσεων Καζαντζάκη 
• ο Νίκος Μαθιουδάκης, Επιστημονικός Σύμβουλος των Εκδόσεων Καζαντζάκη και Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της ΔΕΦΝΚ 
• η Ζωή Σαμαρά, Πρόεδρος της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης – ποιήτρια 
• ο Τάσος Αρβανιτάκης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Υδρία – συγγραφέας  Τον συντονισμό της εκδήλωσης θα έχει ο δημοσιογράφος Στέλιος Λουκάς.  

Στη διάρκεια της εκδήλωσης θα προβληθεί ταινία για τη ζωή και το έργο του Νίκου Καζαντζάκη. Αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη Ξημερώνει θα διαβάσουν οι ηθοποιοί Μαριλένα Λιακοπούλου και Αλέξανδρος Βοζινίδης. 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.