Monday, 9 February 2015

Νέα Ελληνική Χαρακτική 1 - Σε αναζήτηση νέων δρόμων για την Σύγχρονη Τέχνη

Την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου σας προσκαλούμε στην Myrό Gallery στο πρώτο μιας σειράς από κοινά projects με την μητρική επιχείρηση του ομίλου μας -τον οίκο δημοπρασιών Myrό Antiques House- που έχουν ως στόχους την διεύρυνση της Ελληνικής Αγοράς Σύγχρονης Τέχνης, την ανάδειξη αξιόλογων νέων Ελλήνων καλλιτεχνών και την αναζήτηση δρόμων εξωστρέφειας για την Ελληνική Τέχνη στις αγορές του εξωτερικού. 

Η έκθεση που θα παρουσιάσουμε στις 19 Φεβρουαρίου έχει διακρτιτικό τίτλο "Νέα Ελληνική Χαρακτική 1" και είναι η χαρακτική ο πρώτος χώρος της τέχνης που θεωρούμε ότι χρήζει περισσότερης προσοχής από αυτή που μέχρι σήμερα έτυχε στην χώρα μας. Αντλώντας τεχνογνωσία και από τους δύο χώρους της αγοράς στους οποίους δραστηριοποιούμαστε ως Myrό Group of Culture -αυτών του εμπορίου έργων τέχνης όσο και αυτόν των διεθνών δημοπρασιών αντίκας, αντικειμένου και Τέχνης, θα παρουσιάσουμε μία σειρά από εκθέσεις, εκδηλώσεις και δημοπρατικά events, για την ανάδειξη της σύγχρονης ελληηνικής χαρακτικής και την στροφή του ενδιαφέροντος της εγχώριας αγοράς αλλά και αυτής του εξωτερικού προς τους νέους έλληνες χαράκτες. Με σημαντικές επιρροές από το εξωτερικό, ενδιαφέρουσα παρουσία σε διεθνή συμπόσια και εγρήγορση η Χαρακτική ως είδος τέχνης έχει βρι πρόσφορο έδαφος στη νέα γενιά δημιουργών αλλά δεν έχει αναδειχθεί στην Ελλάδα όσο αξίζει. Αν και σε όλη την χώρα υπάρχουν εκατοντάδες συλλέκτες , δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα καμία δομημένη προσπάθεια από ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα για την επαφή τους με τους νέους Έλληνες δημιουργούς, παρά το γεγονός ότι οι δεύτεροι έχουν διαμορφώσει σε ικανοποιητικό βαθμό μία νέα ελληνική ταυτότητα στην χαρακτική. Αυτό το κενό έρχεται να γεφυρώσει η πρωτοβουλία για τη Νέα Ελληνική Χαρακτική. 

Το πρωτότυπο -για την Ελλάδα- project ακολουθεί την παράδοση των evening sales που διοργανώνονται στις κορυφαίες γκαλερί της Ευρώπης, συνδυάζοντας μια σειρά εκθέσεων που αναλαμβάνει το Myrό Group of Cultrure για την ανάδειξη και τόνωση της Σύγχρονης Ελληνικής Χαρακτικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με τις βέλτιστες διεθνείς δημοπρατικές πρακτικές.

Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα 15 νέων Ελλήνων χαρακτών, οι οποίοι εκπροσωπούνται από 4 χαρακτηριστικά έργα ο καθένας. Αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας έχουν τηρηθεί, με στόχο την συλλεκτικότητα των χαρακτικών (μικρές εκδόσεις με μέχρι 12 τυπώματα, μονότυπα, αποκλείστηκαν τα Ε/Α, κ.α.). Το ένα από τα έργα κάθε χαράκτη θα δημοπρατηθεί σε ειδική διαδικασία στην διάρκεια των εγκαινίων με τιμή εκκίνησης τα 60 ευρώ, παρέχοντας έτσι την ευκαιρία σε καθέναν που θα το επιθυμούσε να διεκδικήσει ένα από αυτά και έτσι να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με το έργο ενός σημαντικού νέου Έλληνα δημιουργού. Πέραν της δημοπρατικής διαδικασίας, όλα τα χαρακτικά είναι προς πώληση σε συμπιεσμένες τιμές, που παράλληλα σέβονται τις επιταγές της εποχής μας χωρίς να υποτιμούν το έργο των καλλιτέχνων. 



Καθένας που θέλει να λάβει μέρος στην δημοπρασία μπορεί να το κάνει εγγραφόμενος 20.00 - 21.00 στην ειδική γραμματεία της Δημοπρασίας. Στις 21.00 θα ξεκινήσει η δημοπρασία των επιλεγμένων έργων, και θα συνεχιστούν κανονικά τα εγκαίνια.

Εξάλλου,  στόχο την δυνατότητα προβολής της δραστηριότητας στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό, εκτός Θεσσαλονίκης, όλα τα έργα της έκθεσης θα είναι διαθέσιμα από τα εγκαίνια  μέχρι την λήξη της για απόκτηση και εξ αποστάσεως, μέσω της διεθνούς δημοπρατικής πλατφόρμας Myrό Auctions, με αυτόματη έκπτωση 20% για αγορά μέσω αυτής, με μια απλή διαδικασία  one-off εγγραφής.

Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι χαράκτες: Εύη Αθανασίου, Μαρία Γαλαζούλα, Γεωργία Γρηγοριάδου, Χαρά Δημακάκου, Κριστιάνα Ηλιοπούλου – Χοπιρτεάν, Κατερίνα Κατμάδα, Έλλη Κατσάρα, Θεοδότα Κόμπου, Βαλεντίνη Μαυροδόγλου, Γιάννης Μονογυιός, Γιώργος Πάλλης, Ισμήνη Σακελλαριάδη, Βενετία Υφαντίδου, Παναγιώτης Φερεντίνος, Φωτεινή Χαμιδιελή.

Η έκθεση θα διαρκέσει έναν μήνα περίπου και θα είναι επισκέψιμη κατά τις ώρες και μέρες λειτουργίας της gallery. Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικά βιογραφικά των συμμετεχόντων αντλήστε από την διεύθυνση www.myro.gr



EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ