Monday, 9 February 2015

Νέα Ελληνική Χαρακτική 1 - Σε αναζήτηση νέων δρόμων για την Σύγχρονη Τέχνη

Την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου σας προσκαλούμε στην Myrό Gallery στο πρώτο μιας σειράς από κοινά projects με την μητρική επιχείρηση του ομίλου μας -τον οίκο δημοπρασιών Myrό Antiques House- που έχουν ως στόχους την διεύρυνση της Ελληνικής Αγοράς Σύγχρονης Τέχνης, την ανάδειξη αξιόλογων νέων Ελλήνων καλλιτεχνών και την αναζήτηση δρόμων εξωστρέφειας για την Ελληνική Τέχνη στις αγορές του εξωτερικού. 

Η έκθεση που θα παρουσιάσουμε στις 19 Φεβρουαρίου έχει διακρτιτικό τίτλο "Νέα Ελληνική Χαρακτική 1" και είναι η χαρακτική ο πρώτος χώρος της τέχνης που θεωρούμε ότι χρήζει περισσότερης προσοχής από αυτή που μέχρι σήμερα έτυχε στην χώρα μας. Αντλώντας τεχνογνωσία και από τους δύο χώρους της αγοράς στους οποίους δραστηριοποιούμαστε ως Myrό Group of Culture -αυτών του εμπορίου έργων τέχνης όσο και αυτόν των διεθνών δημοπρασιών αντίκας, αντικειμένου και Τέχνης, θα παρουσιάσουμε μία σειρά από εκθέσεις, εκδηλώσεις και δημοπρατικά events, για την ανάδειξη της σύγχρονης ελληηνικής χαρακτικής και την στροφή του ενδιαφέροντος της εγχώριας αγοράς αλλά και αυτής του εξωτερικού προς τους νέους έλληνες χαράκτες. Με σημαντικές επιρροές από το εξωτερικό, ενδιαφέρουσα παρουσία σε διεθνή συμπόσια και εγρήγορση η Χαρακτική ως είδος τέχνης έχει βρι πρόσφορο έδαφος στη νέα γενιά δημιουργών αλλά δεν έχει αναδειχθεί στην Ελλάδα όσο αξίζει. Αν και σε όλη την χώρα υπάρχουν εκατοντάδες συλλέκτες , δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα καμία δομημένη προσπάθεια από ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα για την επαφή τους με τους νέους Έλληνες δημιουργούς, παρά το γεγονός ότι οι δεύτεροι έχουν διαμορφώσει σε ικανοποιητικό βαθμό μία νέα ελληνική ταυτότητα στην χαρακτική. Αυτό το κενό έρχεται να γεφυρώσει η πρωτοβουλία για τη Νέα Ελληνική Χαρακτική. 

Το πρωτότυπο -για την Ελλάδα- project ακολουθεί την παράδοση των evening sales που διοργανώνονται στις κορυφαίες γκαλερί της Ευρώπης, συνδυάζοντας μια σειρά εκθέσεων που αναλαμβάνει το Myrό Group of Cultrure για την ανάδειξη και τόνωση της Σύγχρονης Ελληνικής Χαρακτικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με τις βέλτιστες διεθνείς δημοπρατικές πρακτικές.

Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα 15 νέων Ελλήνων χαρακτών, οι οποίοι εκπροσωπούνται από 4 χαρακτηριστικά έργα ο καθένας. Αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας έχουν τηρηθεί, με στόχο την συλλεκτικότητα των χαρακτικών (μικρές εκδόσεις με μέχρι 12 τυπώματα, μονότυπα, αποκλείστηκαν τα Ε/Α, κ.α.). Το ένα από τα έργα κάθε χαράκτη θα δημοπρατηθεί σε ειδική διαδικασία στην διάρκεια των εγκαινίων με τιμή εκκίνησης τα 60 ευρώ, παρέχοντας έτσι την ευκαιρία σε καθέναν που θα το επιθυμούσε να διεκδικήσει ένα από αυτά και έτσι να γνωρίσει και να εξοικειωθεί με το έργο ενός σημαντικού νέου Έλληνα δημιουργού. Πέραν της δημοπρατικής διαδικασίας, όλα τα χαρακτικά είναι προς πώληση σε συμπιεσμένες τιμές, που παράλληλα σέβονται τις επιταγές της εποχής μας χωρίς να υποτιμούν το έργο των καλλιτέχνων. 



Καθένας που θέλει να λάβει μέρος στην δημοπρασία μπορεί να το κάνει εγγραφόμενος 20.00 - 21.00 στην ειδική γραμματεία της Δημοπρασίας. Στις 21.00 θα ξεκινήσει η δημοπρασία των επιλεγμένων έργων, και θα συνεχιστούν κανονικά τα εγκαίνια.

Εξάλλου,  στόχο την δυνατότητα προβολής της δραστηριότητας στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό, εκτός Θεσσαλονίκης, όλα τα έργα της έκθεσης θα είναι διαθέσιμα από τα εγκαίνια  μέχρι την λήξη της για απόκτηση και εξ αποστάσεως, μέσω της διεθνούς δημοπρατικής πλατφόρμας Myrό Auctions, με αυτόματη έκπτωση 20% για αγορά μέσω αυτής, με μια απλή διαδικασία  one-off εγγραφής.

Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι χαράκτες: Εύη Αθανασίου, Μαρία Γαλαζούλα, Γεωργία Γρηγοριάδου, Χαρά Δημακάκου, Κριστιάνα Ηλιοπούλου – Χοπιρτεάν, Κατερίνα Κατμάδα, Έλλη Κατσάρα, Θεοδότα Κόμπου, Βαλεντίνη Μαυροδόγλου, Γιάννης Μονογυιός, Γιώργος Πάλλης, Ισμήνη Σακελλαριάδη, Βενετία Υφαντίδου, Παναγιώτης Φερεντίνος, Φωτεινή Χαμιδιελή.

Η έκθεση θα διαρκέσει έναν μήνα περίπου και θα είναι επισκέψιμη κατά τις ώρες και μέρες λειτουργίας της gallery. Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικά βιογραφικά των συμμετεχόντων αντλήστε από την διεύθυνση www.myro.gr



EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.