Thursday, 22 January 2015

Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την υποστήριξη σας!

Αποτελεί σημαντική επιβράβευση το γεγονός ότι και στα τελευταία εγκαίνια των εκθέσεων στην Myrό Gallery επιτύχαμε να έχουμε κοντά μας όλους τους φίλους μας, παρά το έντονο προεκλογικό κλίμα, και τις πολιτικές υποχρεώσεις πολλών από τους υποψηφίους της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι στο ενδιάμεσο, μετά, ή πριν από κάποια εκδήλωση που ήταν καλεσμένοι, μας τίμησαν και πάλι με την παρουσία τους.

Χαρακτηριστική περίπτωση ο κ Δημήτρης Πανοζάχος, ο γνωστός οικονομολόγος-φοροτεχνικός της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα φιλότεχνος, Υποψήφιος Βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στην Α' Θεσσαλονίκης, που παρά το φορτωμένο πρόγραμμα του κατάφερε να είναι μαζί μας, αλλά και πολύς άλλος κόσμος. Τα εγκαίνια διήρκησαν τις συνηθισμένες αρκετές ώρες, αφού ο κόσμος ξεκίνησε να έρχεται στις 19.00 και δεχτήκαμε τους τελευταίους επισκέπτες μας κατά τις 23.00 -παρά το δηλωμένο "8 το βράδυ" των εγκαινίων μας, ενώ η κεντρική έκθεση μας, αυτή 23 από τους γλύπτες της Greek Marble Initiative, απέσπασε συγκινητικά θερμά σχόλια ενθουσιασμού, ποιυ βρήκαν αποδέκτες τους ίδιους τους παριστάμενους σε αυτήν γλύπτες.

Σε αυτό το πλαίσιο θα ήθελα να ευχαριστήσω άπαντες για την παρουσία τους και την αγάπη που δείχνετε πρώτα και κύρια στους καλλιτέχνες  και τον χώρο μας. Για τις εκθέσεις θα πληροφορηθείτε σε αναλυτικό σημείωμα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή μας Πάρη Καπράλου ΕΔΩ, ενώ, όλες τις φωτογραφίες των εγκαινίων μας μπορείτε να δείτε ΕΔΩ (Facebook).

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.