Friday, 30 January 2015

Καθηγητές - εικαστικοί | All star έκθεση των καθηγητών της Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης

Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015 - Είκοσι εικαστικοί δημιουργοί απαρτίζουν το καλλιτεχνικό διδακτικό προσωπικό του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σήμερα. Το έργο τους και η μετατροπή των βασικών συστατικών της τέχνης σε διδακτικό υλικό αποτελούν το δίπολο της προσωπικότητας του καθενός ενώ όλοι μαζί σχηματίζουν το προφίλ της Σχολής Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης.  Με αφορμή αυτή την έκθεση, ενεργοποιείται η συνεργασία του Μουσείου με τη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και όλα τα τμήματά της, με ένα πλούσιο πρόγραμμα ξεναγήσεων, εργαστηρίων και ειδικών δράσεων, θέτοντας έτσι δυναμικά τις θέσεις και τα ερωτήματα για την διδασκαλία της εικαστικής τέχνης σήμερα. Η έκθεση συνδέεται επίσης με τη Συλλογή Κωστάκη του ΚΜΣΤ, καθώς στον δεύτερο όροφο της Μονής Λαζαριστών θα υπάρχει σχετική ενότητα για την εκπαίδευση στα χρόνια της Ρωσικής Πρωτοπορίας.  Συμμετέχοντες Καθηγητές – Εικαστικοί: Βασίλης Βασιλακάκης, Μπάμπης Βενετόπουλος, Μανόλης Γιανναδάκης,
Γιώργος Γκολφίνος, Γιώργος Διβάρης, Δημήτρης Ζουρούδης, Γιώργος Κατσάγγελος, Στέλιος Κουπέγκος, Γιώργος Λιαμάδης, Κυριάκος Μορταράκος, Στέλιος Ντεξής, Βάλλυ Νομίδου, Θανάσης Πάλλας, Βαγγέλης Πλοιαρίδης, Ξενής Σαχίνης, Γιώργος Σκυλογιάννης, Γιώργος Τσακίρης, Γιώργος Τσάρας. Γιάννης Φωκάς, Λάμπρος Ψυρράκης.  Η επιμέλεια της έκθεσης ανήκει στους επιμελητές του ΚΜΣΤ: Αρετή Λεοπούλου, Θοδωρής Μάρκογλου, Γιάννης Μπόλης, Άννα Μυκονιάτη, Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Μαρία Τσαντσάνογλου, Συραγώ Τσιάρα.

Η έκθεση διαρκεί από τις 5 Φεβρουαρίου μέχρι τις 9 Μαΐου 2015 και εγκαινιάζεται την Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015, 20:30, στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Μονή Λαζαριστών).

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.