Sunday, 21 December 2014

X-mas jazz concert στο Θέατρο Αυλαία

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014 - Μία βραδυά πλυμιρισμένη στην τζαζ θα απολαύσουν όσοι βρεθούν στο Θέατρο Αυλαία της Θεσσαλονίκης την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου στις 21.00. Η Συμφωνική ορχήστρα Jazz Βορείου Ελλάδος υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του γνωστού soloist και μαέστρου, Καθηγητή Μιχαήλ Α. Χατζηαναστασίου παρουσιάζει το X-mas Jazz Concert.

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πρωτότυπες διασκευές και ενορχηστρώσεις των πλέον γνωστών έργων της παγκόσμιας δισκογραφίας και μουσικών δημιουργών όπως: H. Manchini, Nina Simone, Louis Armstrong, Ray Charles, G. Gershwin, Nancy Sinatra, Django Reinhardt, Μίμη Πλέσσα, Μιχαήλ Χατζηαναστασίου κ.λ.π.. Την Ορχήστρα θα διευθύνουν: Α' μέρος ο μαέστρος και συνθέτης Γιώργος Καρακάσης και Β' μέρος ο καλλιτεχνικός της διευθυντής Μιχαήλ Χατζηαναστασιου. Η Συμφωνική Ορχήστρα Jazz Βορείου Ελλάδος ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2013 από τον σολίστ - μαέστρο και Καθηγητή Συγκριτικής Μουσικολογίας Μιχαήλ Α. Χατζηαναστασίου. Τελεί υπό την αιγίδα της Πολιτείας Πολιτισμού Θεσσαλονίκης και την ευγενική χορηγία του ομίλου Ω.Β.Ε.. Στόχος της ορχήστρας και του εμπνευστή της είναι η διάδοση και προώθηση αφενός του μουσικού θεωρητικού συστήματος και ρεπερτορίου του συγκεκριμένου μουσικού είδους και αφετέρου η στήριξη και προώθηση νέων σύνθετων και των έργων τους πάνω σε ανάλογες μουσικές φόρμες.


Η παράσταση έχει είσοδο με εισητήρια στα €7, ενώ κρατήσεις μπορούν να γίνουν στο Ταμείο του Θεάτρου Αυλαία ή το τηλέφωνο 2310237700. .

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ