Sunday, 21 December 2014

X-mas jazz concert στο Θέατρο Αυλαία

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014 - Μία βραδυά πλυμιρισμένη στην τζαζ θα απολαύσουν όσοι βρεθούν στο Θέατρο Αυλαία της Θεσσαλονίκης την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου στις 21.00. Η Συμφωνική ορχήστρα Jazz Βορείου Ελλάδος υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του γνωστού soloist και μαέστρου, Καθηγητή Μιχαήλ Α. Χατζηαναστασίου παρουσιάζει το X-mas Jazz Concert.

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πρωτότυπες διασκευές και ενορχηστρώσεις των πλέον γνωστών έργων της παγκόσμιας δισκογραφίας και μουσικών δημιουργών όπως: H. Manchini, Nina Simone, Louis Armstrong, Ray Charles, G. Gershwin, Nancy Sinatra, Django Reinhardt, Μίμη Πλέσσα, Μιχαήλ Χατζηαναστασίου κ.λ.π.. Την Ορχήστρα θα διευθύνουν: Α' μέρος ο μαέστρος και συνθέτης Γιώργος Καρακάσης και Β' μέρος ο καλλιτεχνικός της διευθυντής Μιχαήλ Χατζηαναστασιου. Η Συμφωνική Ορχήστρα Jazz Βορείου Ελλάδος ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2013 από τον σολίστ - μαέστρο και Καθηγητή Συγκριτικής Μουσικολογίας Μιχαήλ Α. Χατζηαναστασίου. Τελεί υπό την αιγίδα της Πολιτείας Πολιτισμού Θεσσαλονίκης και την ευγενική χορηγία του ομίλου Ω.Β.Ε.. Στόχος της ορχήστρας και του εμπνευστή της είναι η διάδοση και προώθηση αφενός του μουσικού θεωρητικού συστήματος και ρεπερτορίου του συγκεκριμένου μουσικού είδους και αφετέρου η στήριξη και προώθηση νέων σύνθετων και των έργων τους πάνω σε ανάλογες μουσικές φόρμες.


Η παράσταση έχει είσοδο με εισητήρια στα €7, ενώ κρατήσεις μπορούν να γίνουν στο Ταμείο του Θεάτρου Αυλαία ή το τηλέφωνο 2310237700. .

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.