Monday, 15 December 2014

Be there | Διεθνής Αμνηστία - Χριστουγεννιάτικη Νύχτα


Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014, ώρα 20.00
Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς ‘Μελίνα Μερκούρη’
(Μεταμορφώσεως 7-9 & Αργυρουπόλεως γωνία)

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014 - Το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας σε συνεργασία με τον Δήμο Καλαμαριάς διοργανώνουν για 9η χρονιά την ‘Χριστουγεννιάτικη Νύχτα’, μια συναυλία αφιερωμένη στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν για το έργο και τη δράση του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας.

Η Νέα Χορωδία του Δήμου Καλαμαριάς υπό τη διεύθυνση του Κωστή Παπάζογλου συμπράττει με το γνωστό στην πόλη μας Concerto Quartet σε μια Χριστουγεννιάτικη Νύχτα, για να θυμηθούμε όλοι μας τα ανθρώπινα δικαιώματα που ακόμη και σήμερα καταπατούνται.


Το «Χριστουγεννιάτικο Κοντσέρτο» του A. Corelli, αποσπάσματα από τα πιο γνωστά χορωδιακά χριστουγεννιάτικα έργα (Μεσσίας του Haendel, Gloria του A. Vivaldi) και πολλές jazzy-christmas μελωδίες συνθέτουν ένα ατμοσφαιρικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα που θα το απολαύσουν μικροί και μεγάλοι.

Προπώληση εισιτηρίων:
Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς ‘Μελίνα Μερκούρη’
2310-458591
Είσοδος 8 ευρώ

Πληροφορίες και συνεντεύξεις
Ειρήνη Τσολάκη, Αντιπρόεδρος του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας
τηλ.6978-875961
Κωστής Παπάζογλου, Διευθυντής Νέας Χορωδίας του Δήμου Καλαμαριάς
τηλ.6932-571696


Ακολουθήστε μας στο Twitter AmnestyGreece
Ακολουθήστε μας στο Facebook Διεθνής Αμνηστία – Ελληνικό Τμήμα
Επισκεφθείτε το www.amnesty.org.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.