Saturday, 1 November 2014

Myrό Gallery of Contemporary Art | Μικρή ξενάγηση στις εκθέσεις του Νοεμβρίου

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014 - Μία ημέρα μετά το πρώτο Evening Sale που γίνεται στο ΜΜΣΤ και στην Θεσσαλονίκη γενικότερα, με την υποστήριξη του Myrό Antiques House, σας προσκαλούμε στα εγκαίνια 4 εκθέσεων και μίας εικαστικής εγκατάστασης στους χώρους που συναποτελούν την Myrό Gallery of Contemporary Art την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στις 20.00.

Στην Κεντρική Αίθουσα θα σας παρουσιάσουμε ένα project των συζύγων Ciprian Hopirtean  και Κριστιάνας Ηλιοπούλου - Hopirtean. O Ciprian είναι εξαιρετικός ρουμάνος γλύπτης -μέλος της Greek Marble Initiative και μόνιμος συνεργάτης της γκαλερί. Το αγαπημένο του υλικό είναι το μάρμαρο και παράγει μικρά αλλά και μνημειακά γλυπτά. Η Κριστιάνα είναι εξαιρετική χαράκτρια, με πολύ ενδιαφέρον έργο. Οι δύο καλλιτέχνες έχουν στήσει έναν πολύ ενδιαφέροντα διάλογο, υπό τον τίτλο "Intimacy Unfolding" ("Το ξεδίπλωμα της Οικειότητας", θα μπορούσε να είναι ο τίτλος στα ελληνικά). Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ.

Στο Project Room φιλοξενούμε μία ατομική έκθεση του Αποστόλη Ιτσκούδη με τίτλο “Καθημερινές Ιστορίες”. Επιλέξαμε τον καλλιτέχνη ανάμεσα σε πλεόν των 100 άλλων εικαστικών που μας υπέβαλλαν δουλειές τους το καλοκαίρι, όταν διαμορφώναμε το πρόγραμμα της τρέχουσας  περιόδου, για την χαρακτηριστική γραφή του. Ελπίζουμε να συμφωνήσετε μαζί μας. Αυτή είναι η πρώτη έκθεση του στην Θεσσαλονίκη. Ανακαλύψτε περισσότερα ΕΔΩ.

Με μια έκθεση γλυπτικής του κεραμίστα Κώστα Καρακίτσου με τον τίτλο "Γυναίκες" στον χώρο μας "Κόγχη"φιλοδοξούμε να παρουσιάσουμε έναν από τους καλύτερους Έλληνες  κεραμίστες με συνεπή πορεία στον χώρο της Σύγχρονης Τέχνης και σωρεία δράσεων για την ανάδειξη της. Η έκθεση αποτελείται από γλυπτά που ξεκινούν από το μέγεθος ενός ανθρώπου, και είναι φτιαγμένα από κεραμικό πηλό, ο οποίος έχει διέλθει ειδική επεξεργασία. Λεπτομέρειες και μια πρώτη "γεύση" ΕΔΩ.

Στον χώρο μας ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ, παρουσιάζουμε σειρά έργων μικρής διάστασης του ζωγράφου Αριστείδη Χρυσανθόπουλου, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Απόφοιτος πια της Σχολής Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης, ο Αριστείδης θα σας σκλαβώσει με τα δυνατά έργα του, τα οποία, παρά το μικρό της διάστασης τους, μεταφέρουν μεγάλο δραματικό φορτίο. Δείτε ΕΔΩ.

Τελευταία άφησα την εγκατάσταση με τίτλο "Χωρογράφημα", της συνδεδεμένης με την Greek Marble Initiative νεαρής γλύπτριας Έφης Παπαργυρίου, την οποία θα δει πρώτη από όλες τις εκθέσεις μας όποιος μπει, ή έστω, περάσει απέξω από την γκαλερί μας μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, καθώς αυτή καταλαμβάνει τον χώρο της Βιτρίνας μας. Διαβάστε το κείμενο που γράψαμε ΕΔΩ, κι αφήστε τις αισθήσεις σας να υπερβούν τα στενά πλαίσια της Λογικής και της Όψης.

Σας περιμένουμε.



EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.