Saturday, 1 November 2014

Myrό Gallery of Contemporary Art | Μικρή ξενάγηση στις εκθέσεις του Νοεμβρίου

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014 - Μία ημέρα μετά το πρώτο Evening Sale που γίνεται στο ΜΜΣΤ και στην Θεσσαλονίκη γενικότερα, με την υποστήριξη του Myrό Antiques House, σας προσκαλούμε στα εγκαίνια 4 εκθέσεων και μίας εικαστικής εγκατάστασης στους χώρους που συναποτελούν την Myrό Gallery of Contemporary Art την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στις 20.00.

Στην Κεντρική Αίθουσα θα σας παρουσιάσουμε ένα project των συζύγων Ciprian Hopirtean  και Κριστιάνας Ηλιοπούλου - Hopirtean. O Ciprian είναι εξαιρετικός ρουμάνος γλύπτης -μέλος της Greek Marble Initiative και μόνιμος συνεργάτης της γκαλερί. Το αγαπημένο του υλικό είναι το μάρμαρο και παράγει μικρά αλλά και μνημειακά γλυπτά. Η Κριστιάνα είναι εξαιρετική χαράκτρια, με πολύ ενδιαφέρον έργο. Οι δύο καλλιτέχνες έχουν στήσει έναν πολύ ενδιαφέροντα διάλογο, υπό τον τίτλο "Intimacy Unfolding" ("Το ξεδίπλωμα της Οικειότητας", θα μπορούσε να είναι ο τίτλος στα ελληνικά). Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ.

Στο Project Room φιλοξενούμε μία ατομική έκθεση του Αποστόλη Ιτσκούδη με τίτλο “Καθημερινές Ιστορίες”. Επιλέξαμε τον καλλιτέχνη ανάμεσα σε πλεόν των 100 άλλων εικαστικών που μας υπέβαλλαν δουλειές τους το καλοκαίρι, όταν διαμορφώναμε το πρόγραμμα της τρέχουσας  περιόδου, για την χαρακτηριστική γραφή του. Ελπίζουμε να συμφωνήσετε μαζί μας. Αυτή είναι η πρώτη έκθεση του στην Θεσσαλονίκη. Ανακαλύψτε περισσότερα ΕΔΩ.

Με μια έκθεση γλυπτικής του κεραμίστα Κώστα Καρακίτσου με τον τίτλο "Γυναίκες" στον χώρο μας "Κόγχη"φιλοδοξούμε να παρουσιάσουμε έναν από τους καλύτερους Έλληνες  κεραμίστες με συνεπή πορεία στον χώρο της Σύγχρονης Τέχνης και σωρεία δράσεων για την ανάδειξη της. Η έκθεση αποτελείται από γλυπτά που ξεκινούν από το μέγεθος ενός ανθρώπου, και είναι φτιαγμένα από κεραμικό πηλό, ο οποίος έχει διέλθει ειδική επεξεργασία. Λεπτομέρειες και μια πρώτη "γεύση" ΕΔΩ.

Στον χώρο μας ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ, παρουσιάζουμε σειρά έργων μικρής διάστασης του ζωγράφου Αριστείδη Χρυσανθόπουλου, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Απόφοιτος πια της Σχολής Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης, ο Αριστείδης θα σας σκλαβώσει με τα δυνατά έργα του, τα οποία, παρά το μικρό της διάστασης τους, μεταφέρουν μεγάλο δραματικό φορτίο. Δείτε ΕΔΩ.

Τελευταία άφησα την εγκατάσταση με τίτλο "Χωρογράφημα", της συνδεδεμένης με την Greek Marble Initiative νεαρής γλύπτριας Έφης Παπαργυρίου, την οποία θα δει πρώτη από όλες τις εκθέσεις μας όποιος μπει, ή έστω, περάσει απέξω από την γκαλερί μας μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, καθώς αυτή καταλαμβάνει τον χώρο της Βιτρίνας μας. Διαβάστε το κείμενο που γράψαμε ΕΔΩ, κι αφήστε τις αισθήσεις σας να υπερβούν τα στενά πλαίσια της Λογικής και της Όψης.

Σας περιμένουμε.



EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ