Tuesday, 18 November 2014

Be there | ΟΙ ξεναγήσεις του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού στην ιστορία του

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014 - Στις 30 Νοεμβρίου -κατόπιν μακράς πορείας που διαρκεί από τον φετινό Μάΐο- λήγει η έκθεση του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, με αφορμή τη συμπλήρωση είκοσι χρόνων λειτουργίας του,  «Προς το εν Θεσσαλονίκη Βυζαντινόν Μουσείον. Δωρητές και χορηγοί στην ιστορία του ΜΒΠ», η οποία είναι αφιερωμένη στο έργο των δωρητών και χορηγών, που με τη γενναιοδωρία τους εμπλούτισαν τις συλλογές του Μουσείου και διευκόλυναν το έργο του συμβάλλοντας είτε οικονομικά, είτε προσφέροντας δωρεάν τις υπηρεσίες τους, ακόμη πριν την ίδρυσή του. Στην έκθεση παρουσιάζονται αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν το σύνολο σχεδόν των δωρεών και χορηγιών, αλλά και των διαφορετικών συλλογών του ΜΒΠ (εικόνες, χαρακτικά, μικροτεχνία, νομίσματα, βιβλία, υφάσματα κτλ), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γνωρίσει και τον πλούτο των αρχαιολογικών αποθηκών του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, καθώς τα επιλεγμένα αντικείμενα δεν εκτίθενται στη μόνιμη έκθεση.


Δωρεάν Ξεναγήσεις
Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, συνεχίζει να προσφέρει δωρεάν ξεναγήσεις για το κοινό στην περιοδική έκθεση «Προς το εν Θεσσαλονίκη Βυζαντινόν Μουσείον. Δωρητές και χορηγοί στην ιστορία του ΜΒΠ». Τις ξεναγήσεις πραγματοποιούν αρχαιολόγοι του Μουσείου κάθε Τρίτη και Πέμπτη στις 10.00 από τις 9 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 27 Νοεμβρίου 2014. Η διάρκεια της ξενάγησης είναι 30 – 40 λεπτά. Απαραίτητες οι δηλώσεις συμμετοχής στο τηλέφωνο 2313306403 (κ. Ό. Μιχαλοπούλου), καθημερινές 10.30 – 13.00. Ελάχιστος αριθμός ατόμων για την πραγματοποίηση της ξενάγησης 5 άτομα.

Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη.

Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
Λεωφ. Στρατού 2, ταχ. θυρ. 50047, 54013 Θεσσαλονίκη
+30 2313306400, fax 2310838597
EmaiL: mbp@culture.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.