Thursday, 13 November 2014

Be there | Ημερίδα για τον Θεματικό τουρισμό


Το Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014 και στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης τουρισμού Philoxenia, θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη μία ενδιαφέρουσα ημερίδα με αντικείμενο τον «Θεματικό Τουρισμό». Την ημερίδα συνδιοργανώνει ο Τομέας Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Φιλοξενίας του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, στην Αίθουσα Α’ του συνεδριακού κέντρου Νικόλαος Γερμανός με ώρα έναρξης 17:30.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και το Αλεξάνδρειο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης έχουν αναπτύξει κατά τα τελευταία έτη εκτεταμένη και ιδιαίτερα επιτυχημένη συνεργασία σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης, που περιλαμβάνει επιστημονικές μελέτες, στοχευμένες πρωτογενείς έρευνες, εκπαιδευτικά σεμινάρια και άλλες εκδηλώσεις. Η παρούσα ημερίδα, σύμφωνα με τον καθηγητή τουριστικού μάρκετινγκ του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης Δρ. Ευάγγελο Χρήστου, στοχεύει στη μελέτη και παρουσίαση θεματοποιημένων τουριστικών προϊόντων, τα οποία «διηγούνται ιστορίες» σε ταξιδιώτες στο πλαίσιο του σύγχρονου μάρκετινγκ τουριστικών εμπειριών.

Η είσοδος στην ημερίδα είναι ελεύθερη και θα δοθεί πιστοποιητικό-βεβαίωση παρακολούθησης σε όλους τους συμμετέχοντες. Το αναλυτικό πρόγραμμα της ημερίδας «Θεματικός Τουρισμός: Εμπειρίες & Προοπτικές» είναι το παρακάτω:
17:00 - 17:30 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
17:30 - 17:45 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ:
  • Γιάννης Μπουτάρης, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης
  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΙΩΝΑΣ, Καθηγητής & Αναπληρωτής Πρόεδρος του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ)
  • ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΜΑΝΙΩΤΗΣ, Καθηγητής & Διευθυντής της Σχολής Διοίκησης & Οικονομίας, ΑΤΕΙΘ
  • ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ, Καθηγητής & Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τομέας Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Φιλοξενίας, ΑΤΕΙΘ
  • ΣΠΥΡΟΣ ΠΕΓΚΑΣ, Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης
17:45-19:45 ΟΜΙΛΙΕΣ:
Συντονιστής: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ, Καθηγητής Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙΘ
  • ΒΙΚΗ ΚΑΡΑΝΤΖΑΒΕΛΟΥ, Γενική Διευθύντρια Travel Media Applications: Γαμήλιος Τουρισμός – Παρουσίαση της Καμπάνιας «Your wedding in Greece
  • ΝΙΚΟΣ ΣΑΠΟΥΝΤΖΗΣ, Σύμβουλος Τουρισμού, CEO & Marketing Strategist, Tourism Plus: Τουρισμός Πόλεων
  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΗΣ, Διευθυντής, Δρόμοι του Κρασιού της Βόρειας Ελλάδος: Οινοτουρισμός & Δρόμοι του Κρασιού
  • ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΕΑΣ, Εμπειρογνώμων-Σύμβουλος Περιφερειακής & Τουριστικής Ανάπτυξης, Μέλος Επιτροπής του Συνοδικού Γραφείου Προσκυνηματικών Περιηγήσεων (Θρησκευτικού Τουρισμού) της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Lecturer in Marketing, Tourism & Hospitality at City Unity College - Cardiff Metropolitan University: Θαλάσσιος Θρησκευτικός Τουρισμός – Εφικτή Προσέγγιση;
  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ, Aviation & Travel Advisor, Proton Air & Tourism Services: Αεροπορική Περιήγηση – Εναλλακτική Ξενάγηση στη Θεσσαλονίκη
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΑΛΙΟΣ, Πρόεδρος ΛΕΚΑΜ, Λέσχη Κλασσικού Αυτοκινήτου Μακεδονίας: Ράλλυ Ιστορικών Οχημάτων, Περιηγήσεις και Τουριστική Ανάπτυξη
  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΤΖΟΤΑΣΟΣ, Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Βλάχων: Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην Ορεινή Μικροπεριφέρεια: Το Πανελλήνιο Αντάμωμα των Βλάχων
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΑΡΦΑΡΑΣ, Yπεύθυνος Συντονιστικού Κέντρου EUROVELO για την Ελλάδα: Δίκτυο Ευρωπαϊκών Ποδηλατικών διαδρομών EuroVelo - Βιώσιμη Κινητικότητα και Τουρισμός
  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΣΣΙΑΝΙΔΗΣ, Αν. Καθηγητής ΑΤΕΙΘ, Υπεύθυνος Διοργάνωσης Εκδηλώσεων 30ης Philoxenia του Τομέα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Φιλοξενίας ΑΤΕΙΘ: Συμπεράσματα, προτάσεις και συζήτηση

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.