Thursday, 13 November 2014

Be there | Ημερίδα για τον Θεματικό τουρισμό


Το Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014 και στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης τουρισμού Philoxenia, θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη μία ενδιαφέρουσα ημερίδα με αντικείμενο τον «Θεματικό Τουρισμό». Την ημερίδα συνδιοργανώνει ο Τομέας Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Φιλοξενίας του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, στην Αίθουσα Α’ του συνεδριακού κέντρου Νικόλαος Γερμανός με ώρα έναρξης 17:30.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και το Αλεξάνδρειο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης έχουν αναπτύξει κατά τα τελευταία έτη εκτεταμένη και ιδιαίτερα επιτυχημένη συνεργασία σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης, που περιλαμβάνει επιστημονικές μελέτες, στοχευμένες πρωτογενείς έρευνες, εκπαιδευτικά σεμινάρια και άλλες εκδηλώσεις. Η παρούσα ημερίδα, σύμφωνα με τον καθηγητή τουριστικού μάρκετινγκ του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης Δρ. Ευάγγελο Χρήστου, στοχεύει στη μελέτη και παρουσίαση θεματοποιημένων τουριστικών προϊόντων, τα οποία «διηγούνται ιστορίες» σε ταξιδιώτες στο πλαίσιο του σύγχρονου μάρκετινγκ τουριστικών εμπειριών.

Η είσοδος στην ημερίδα είναι ελεύθερη και θα δοθεί πιστοποιητικό-βεβαίωση παρακολούθησης σε όλους τους συμμετέχοντες. Το αναλυτικό πρόγραμμα της ημερίδας «Θεματικός Τουρισμός: Εμπειρίες & Προοπτικές» είναι το παρακάτω:
17:00 - 17:30 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
17:30 - 17:45 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ:
  • Γιάννης Μπουτάρης, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης
  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΙΩΝΑΣ, Καθηγητής & Αναπληρωτής Πρόεδρος του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης (ΑΤΕΙΘ)
  • ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΜΑΝΙΩΤΗΣ, Καθηγητής & Διευθυντής της Σχολής Διοίκησης & Οικονομίας, ΑΤΕΙΘ
  • ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ, Καθηγητής & Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τομέας Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Φιλοξενίας, ΑΤΕΙΘ
  • ΣΠΥΡΟΣ ΠΕΓΚΑΣ, Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης
17:45-19:45 ΟΜΙΛΙΕΣ:
Συντονιστής: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ, Καθηγητής Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙΘ
  • ΒΙΚΗ ΚΑΡΑΝΤΖΑΒΕΛΟΥ, Γενική Διευθύντρια Travel Media Applications: Γαμήλιος Τουρισμός – Παρουσίαση της Καμπάνιας «Your wedding in Greece
  • ΝΙΚΟΣ ΣΑΠΟΥΝΤΖΗΣ, Σύμβουλος Τουρισμού, CEO & Marketing Strategist, Tourism Plus: Τουρισμός Πόλεων
  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΗΣ, Διευθυντής, Δρόμοι του Κρασιού της Βόρειας Ελλάδος: Οινοτουρισμός & Δρόμοι του Κρασιού
  • ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΕΑΣ, Εμπειρογνώμων-Σύμβουλος Περιφερειακής & Τουριστικής Ανάπτυξης, Μέλος Επιτροπής του Συνοδικού Γραφείου Προσκυνηματικών Περιηγήσεων (Θρησκευτικού Τουρισμού) της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, Lecturer in Marketing, Tourism & Hospitality at City Unity College - Cardiff Metropolitan University: Θαλάσσιος Θρησκευτικός Τουρισμός – Εφικτή Προσέγγιση;
  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΗΣ, Aviation & Travel Advisor, Proton Air & Tourism Services: Αεροπορική Περιήγηση – Εναλλακτική Ξενάγηση στη Θεσσαλονίκη
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΑΛΙΟΣ, Πρόεδρος ΛΕΚΑΜ, Λέσχη Κλασσικού Αυτοκινήτου Μακεδονίας: Ράλλυ Ιστορικών Οχημάτων, Περιηγήσεις και Τουριστική Ανάπτυξη
  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΤΖΟΤΑΣΟΣ, Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Βλάχων: Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην Ορεινή Μικροπεριφέρεια: Το Πανελλήνιο Αντάμωμα των Βλάχων
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΑΡΦΑΡΑΣ, Yπεύθυνος Συντονιστικού Κέντρου EUROVELO για την Ελλάδα: Δίκτυο Ευρωπαϊκών Ποδηλατικών διαδρομών EuroVelo - Βιώσιμη Κινητικότητα και Τουρισμός
  • ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΣΣΙΑΝΙΔΗΣ, Αν. Καθηγητής ΑΤΕΙΘ, Υπεύθυνος Διοργάνωσης Εκδηλώσεων 30ης Philoxenia του Τομέα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Φιλοξενίας ΑΤΕΙΘ: Συμπεράσματα, προτάσεις και συζήτηση

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ