Monday, 10 November 2014

Be there | H 12η Γιορτή της Τζαζ της Θεσσαλονίκης ξεκινά απόψε

Απόψε στις 20.30 στο Βαφοπούλειο εγκαινιάζεται η "12η Γιορτή της Τζαζ" που διοργανώνεται από τον Σύλλογο "Φίλοι της Τζαζ & Δημιουργικής Μουσικής" ("Association of Jazz and Creative Music") υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού Διεύθυνση Πολιτισμού & Τουρισμού.  Μία εβδομάδα γεμάτη με θεματικές ενότητες, διπλά σχήματα ανά βραδιά, αφιερώματα, διαδραστικές βραδυές και master class. Η Αλεξάνδρα Καλετσάρη υπογράφει το φεστιβάλ ως υπεύθυνη της διοργάνωσης.

Παρατίθεται το πρόγραμμα (όπως έχει ανακοινωθεί από την διοργάνωση μέχρις ότου γράφονταν αυτές οι γραμμές, ήτοι την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου στις 4 το απόγευμα):



Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014
20.30 "To Etta with love", ένα αφιέρωμα στην Etta James


Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

15.00-16.00 Κέντρο Μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης  (Ναυάρχου Κουντουριώτου 17, 546 25)
- Σεμινάριο με τον Πέτρο Δραγούμη

20.30 Βαφοπούλειο
- Side Step Quartet
- Sakis Zachariadis Trio


Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

20.30 Tribute to musical: "Jazzway to Broadway!"


Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

20.30
- BlueSquad
- Δημήτρης Βασιλάκης with friends


Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

17.00 - 19.00
Σεμινάριο με τους :
- Μιχαήλ Χατζηαναστασίου και
- Κώστα Αναστασιάδη

20.00 Συμφωνική Ορχήστρα Τζαζ Βορείου Ελλάδος


Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

20.30
- Soundays
- Pnoetica


Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

19.15 - 20.00 Ομιλία με τον Φίλιππο Μοδινό
20.30 "Jazz World meets classical scene" Γρηγόρης Σημαδόπουλος Τρίο

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ