Monday, 10 November 2014

Be there | H 12η Γιορτή της Τζαζ της Θεσσαλονίκης ξεκινά απόψε

Απόψε στις 20.30 στο Βαφοπούλειο εγκαινιάζεται η "12η Γιορτή της Τζαζ" που διοργανώνεται από τον Σύλλογο "Φίλοι της Τζαζ & Δημιουργικής Μουσικής" ("Association of Jazz and Creative Music") υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού Διεύθυνση Πολιτισμού & Τουρισμού.  Μία εβδομάδα γεμάτη με θεματικές ενότητες, διπλά σχήματα ανά βραδιά, αφιερώματα, διαδραστικές βραδυές και master class. Η Αλεξάνδρα Καλετσάρη υπογράφει το φεστιβάλ ως υπεύθυνη της διοργάνωσης.

Παρατίθεται το πρόγραμμα (όπως έχει ανακοινωθεί από την διοργάνωση μέχρις ότου γράφονταν αυτές οι γραμμές, ήτοι την Δευτέρα 10 Νοεμβρίου στις 4 το απόγευμα):



Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014
20.30 "To Etta with love", ένα αφιέρωμα στην Etta James


Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

15.00-16.00 Κέντρο Μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης  (Ναυάρχου Κουντουριώτου 17, 546 25)
- Σεμινάριο με τον Πέτρο Δραγούμη

20.30 Βαφοπούλειο
- Side Step Quartet
- Sakis Zachariadis Trio


Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

20.30 Tribute to musical: "Jazzway to Broadway!"


Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

20.30
- BlueSquad
- Δημήτρης Βασιλάκης with friends


Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

17.00 - 19.00
Σεμινάριο με τους :
- Μιχαήλ Χατζηαναστασίου και
- Κώστα Αναστασιάδη

20.00 Συμφωνική Ορχήστρα Τζαζ Βορείου Ελλάδος


Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

20.30
- Soundays
- Pnoetica


Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

19.15 - 20.00 Ομιλία με τον Φίλιππο Μοδινό
20.30 "Jazz World meets classical scene" Γρηγόρης Σημαδόπουλος Τρίο

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.