Tuesday, 25 November 2014

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου | Μουσειακής αξίας έπιπλα, συλλεκτικές αντίκες και σύγχρονο κόσμημα σε δημοπρασία

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014 - Στις 12.00 το μεσημέρι της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου 2014 θα διεξαχθεί η 41η δημοπρασία του Myrό Antiques House στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του Οίκου (2ο χλμ. δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, Σουρωτή Θεσσαλονίκης). Όλα τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται σε έκθεση και ο χώρος είναι επισκέψιμος κάθε μέρα (και Σαββατοκύριακα) 10.00 – 18.00 κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού (6971890212). Μία εξαιρετική επιλογή επίπλων στυλ και εποχής μερικών από τις σημαντικότερες εποχές της αντίκας εκπροσωπούνται σε μια δημοπρασία που το έπιπλο κυριαρχεί. Στον τομέα της Τέχνης υπάρχουν δεκάδες πίνακες στην γενική κατηγορία αλλά και μερικά ξεχωριστά κομμάτια στην σύγχρονη τέχνη, όπως χαρακτηριστικά πορτραίτα του Μιχαήλ Τσακουντή, του Νίκου Χατζησμάλη και ένα ζωγραφικό σχέδιο της Ειρήνης Μωυσίδου με αξία πολλαπλάσια των τιμών εκκίνησης τους. Αισθητή είναι η παρουσία επιλεγμένων έργων ανερχόμενων Ελλήνων ζωγράφων και χαρακτών. Μία κατηγορία που αξίζει της προσοχής σας είναι και αυτή των επιτραπέζιων ρολογιών, είδος αντικειμένου που δεν λείπει παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις από τις δημοπρασίες του Οίκου. Κυριαρχεί μικρή συλλογή γαλλικών επιτραπέζιων ρολογιών της περιόδου 1800 – 1860 η οποία θα διατεθεί σε ένα “χτύπημα” (Lot). Οίκος δημοπρασιών βρίσκεται σε οροπέδιο με θέα τον Όλυμπο, περιστοιχίζεται από πλέον των 100 γλυπτών σύγχρονης τέχνης σε μάρμαρο που έχουν φιλοτεχνήσει 26 γλύπτες από όλο τον κόσμο, και βρίσκεται μόλις 20' με αυτοκίνητο από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αν δεν θέλετε να οδηγήσετε μπορείτε να επιβιβαστείτε στο πολυτελές πούλμαν που δρομολογεί ο Οίκος Δημοπρασιών από και προς το Myrό Antiques House που σταθμεύει μεταξύ Λευκού Πύργου και Βασιλικού Θεάτρου και αναχωρεί στις 11.30 ακριβώς. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.


Αναλυτικά:

Μουσειακά έπιπλα
Με την σπανιότητα μουσειακών κομματιών -όπως ένας καναπές του 17ου αιώνα, και πολλοί μπουφέδες, και σεκρετέρ του 19ου -οι περισσότεροι σε άριστη κατάσταση ή συντηρημένοι, ο τομέας επίπλου της δημοπρασίας είναι ο αναμφισβήτητος κυρίαρχος. Ξεχωριστό κομμάτι με διαφορά είναι ένας καναπές του 17ου αιώνα που συναντούμε στο Lot 003, ο οποίος φέρει εξαιρετικής ξυπλογλυπτικής σκάλισμα με θέματα της εποχής. Σημειώνεται ότι για να βγει απ’τη χώρα χρειάζεται άδεια από μουσείο, καθώς εμπίπτει στον αρχαιολογικό νόμο (Διαστάσεις: 157εκ x 62εκ. x 109εκ ύψος). Πανέμορφο κομμάτι σε εξαιρετική κατάσταση είναι και ένα παραβάν 19ου αιώνα (Διαστάσεις: 135εκ φάρδος x 161εκ ύψος) που συναντούμε στο Lot 031. Ο καναπές 2ου empire, circa 1880-1890 του Lot 041, μπορεί να αποτελέσει επίκεντρο προσοχής τονίζοντας ή κυριαρχώντας σε έναν καλόγουστο χώρο. Συλλεκτικό κομμάτι αλλά και πανέμορφο εξαιτίας του design του. Δύο μπουφέδες χαρακτηριστικά έπιπλα εποχής περί το 1900, σε δύο κομμάτια ο καθένας στα Lots 045 και 059 συγκαταλέγονται ανάμεσα στα έπιπλα με χαρακτήρα. Τέλος, από τις επισημάνσεις μας αναφορικά με τα συλλεκτικά έπιπλα δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ένα σεκρετέρ με κυλινδρικό καπάκι, και εντυπωσιακή μαρκετερί, που βρίσκετε στο Lot 87.

Αιχμαλωτίστε τον χρόνο ξεκινώντας μια συλλογή
Εξαιρετικά ρολόγια σε περισσότερα από 10 Lots επιβάλλουν την παρουσία τους. Ανάμεσα τους συγκαταλέγονται 4 Grandfathers Clocks περιόδου περί το 1800 (Lots 039, 065, 075, 091), ένα υποδειγματικό ρολόι της Art Deco, στυλ και εποχής με εξαιρετικό γλυπτό πάνθηρα (Lot 142, ύψος 29cm). 

Κλασσική Τέχνη
Στο τομέα, ανάμεσα σε δεκάδες άλλα έργα -ορισμένα από τα οποία προέρχονται από την Συλλογή Μυρωνίδη- ξεχωρίζει το Lot 117. Πρόκειται για ένα μουσειακό κομμάτι, που φέρει γνωμάτευση από το ερευνητικό κέντρο Νικίας που πιστοποιεί ότι: “ο πίνακας τοποθετείται χρονολογικά περίπου στα 1700 και έχει διαστάσεις 27εκ x 41εκ χωίς την κορνίζα και 51εκ x 66,5εκ με την κορνίζα. Η κορνίζα είναι η γνήσια κορνίζα του έργου, η οποία είναι φιλοτεχνημένη με φύλλα χρυσού 24ων καρατίων. Ο καμβάς του έργου ανταποκρίνεται στη χρονολογία του.”Το έργο εμπίπτει στον αρχαιολογικό νόμο και χρειάζεται έγκριση μουσείου για να βγει από τη χώρα. 

Πέντε μοναδικά κοσμήματα της saxry
Ο Οίκος παρουσιάζει για πρώτη φορά κοσμήματα της saxry (Χρύσα Κοκαροπούλου) στο πλαίσιο της νέας δραστηριότητάς του για την ανάδειξη νέων Ελλήνων σχεδιαστών. Η τιμή εκκίνησης είναι συμβολική, ώστε να δωθεί η ευκαιρία στο κοινό μας να γνωρίσει μία αξιόλογη καλλιτέχνη.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Τo Myrό Antiques House ιδρύθηκε από τον Μαθηματικό & συλλέκτη Τέχνης και Αντίκας Σταύρο Μυρωνίδη, υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας και Τέχνης από το 1996, καταρχήν με καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ από τον Μάιο του 2009 και έπειτα στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης, σε κτίριο 1100τμ., τριών επιπέδων, που λειτουργεί ως εκθετήριο αντικών, παλαιοπωλείο, γκαλερί, και οίκος δημοπρασιών. διαθέτει μια μόνιμη συλλογή με κλασσικούς πίνακες, μια διακριτή συλλογή με έργα σύγχρονης Τέχνης, έχει συλλογή από αντίκες και οργανώνει δημοπρασία (Estate Sale) τη πρώτη Τετάρτη κάθε δεύτερου μήνα στις εγκαταστάσεις του στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, διαθέτει μία πλατφόρμα ηλεκτρονικών δημοπρασιών (www.myroauctions.gr), μία ανεξάρτητη γκαλερί σύγχρονης τέχνης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Myrό Gallery – www.myro.gr), και πολλές ακόμα δραστηριότητες στον χώρο των Τεχνών και της παραγωγής και διαχείρισης Πολιτιστικού περιεχομένου.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ