Tuesday, 25 November 2014

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου | Μουσειακής αξίας έπιπλα, συλλεκτικές αντίκες και σύγχρονο κόσμημα σε δημοπρασία

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014 - Στις 12.00 το μεσημέρι της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου 2014 θα διεξαχθεί η 41η δημοπρασία του Myrό Antiques House στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του Οίκου (2ο χλμ. δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, Σουρωτή Θεσσαλονίκης). Όλα τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται σε έκθεση και ο χώρος είναι επισκέψιμος κάθε μέρα (και Σαββατοκύριακα) 10.00 – 18.00 κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού (6971890212). Μία εξαιρετική επιλογή επίπλων στυλ και εποχής μερικών από τις σημαντικότερες εποχές της αντίκας εκπροσωπούνται σε μια δημοπρασία που το έπιπλο κυριαρχεί. Στον τομέα της Τέχνης υπάρχουν δεκάδες πίνακες στην γενική κατηγορία αλλά και μερικά ξεχωριστά κομμάτια στην σύγχρονη τέχνη, όπως χαρακτηριστικά πορτραίτα του Μιχαήλ Τσακουντή, του Νίκου Χατζησμάλη και ένα ζωγραφικό σχέδιο της Ειρήνης Μωυσίδου με αξία πολλαπλάσια των τιμών εκκίνησης τους. Αισθητή είναι η παρουσία επιλεγμένων έργων ανερχόμενων Ελλήνων ζωγράφων και χαρακτών. Μία κατηγορία που αξίζει της προσοχής σας είναι και αυτή των επιτραπέζιων ρολογιών, είδος αντικειμένου που δεν λείπει παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις από τις δημοπρασίες του Οίκου. Κυριαρχεί μικρή συλλογή γαλλικών επιτραπέζιων ρολογιών της περιόδου 1800 – 1860 η οποία θα διατεθεί σε ένα “χτύπημα” (Lot). Οίκος δημοπρασιών βρίσκεται σε οροπέδιο με θέα τον Όλυμπο, περιστοιχίζεται από πλέον των 100 γλυπτών σύγχρονης τέχνης σε μάρμαρο που έχουν φιλοτεχνήσει 26 γλύπτες από όλο τον κόσμο, και βρίσκεται μόλις 20' με αυτοκίνητο από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αν δεν θέλετε να οδηγήσετε μπορείτε να επιβιβαστείτε στο πολυτελές πούλμαν που δρομολογεί ο Οίκος Δημοπρασιών από και προς το Myrό Antiques House που σταθμεύει μεταξύ Λευκού Πύργου και Βασιλικού Θεάτρου και αναχωρεί στις 11.30 ακριβώς. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.


Αναλυτικά:

Μουσειακά έπιπλα
Με την σπανιότητα μουσειακών κομματιών -όπως ένας καναπές του 17ου αιώνα, και πολλοί μπουφέδες, και σεκρετέρ του 19ου -οι περισσότεροι σε άριστη κατάσταση ή συντηρημένοι, ο τομέας επίπλου της δημοπρασίας είναι ο αναμφισβήτητος κυρίαρχος. Ξεχωριστό κομμάτι με διαφορά είναι ένας καναπές του 17ου αιώνα που συναντούμε στο Lot 003, ο οποίος φέρει εξαιρετικής ξυπλογλυπτικής σκάλισμα με θέματα της εποχής. Σημειώνεται ότι για να βγει απ’τη χώρα χρειάζεται άδεια από μουσείο, καθώς εμπίπτει στον αρχαιολογικό νόμο (Διαστάσεις: 157εκ x 62εκ. x 109εκ ύψος). Πανέμορφο κομμάτι σε εξαιρετική κατάσταση είναι και ένα παραβάν 19ου αιώνα (Διαστάσεις: 135εκ φάρδος x 161εκ ύψος) που συναντούμε στο Lot 031. Ο καναπές 2ου empire, circa 1880-1890 του Lot 041, μπορεί να αποτελέσει επίκεντρο προσοχής τονίζοντας ή κυριαρχώντας σε έναν καλόγουστο χώρο. Συλλεκτικό κομμάτι αλλά και πανέμορφο εξαιτίας του design του. Δύο μπουφέδες χαρακτηριστικά έπιπλα εποχής περί το 1900, σε δύο κομμάτια ο καθένας στα Lots 045 και 059 συγκαταλέγονται ανάμεσα στα έπιπλα με χαρακτήρα. Τέλος, από τις επισημάνσεις μας αναφορικά με τα συλλεκτικά έπιπλα δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ένα σεκρετέρ με κυλινδρικό καπάκι, και εντυπωσιακή μαρκετερί, που βρίσκετε στο Lot 87.

Αιχμαλωτίστε τον χρόνο ξεκινώντας μια συλλογή
Εξαιρετικά ρολόγια σε περισσότερα από 10 Lots επιβάλλουν την παρουσία τους. Ανάμεσα τους συγκαταλέγονται 4 Grandfathers Clocks περιόδου περί το 1800 (Lots 039, 065, 075, 091), ένα υποδειγματικό ρολόι της Art Deco, στυλ και εποχής με εξαιρετικό γλυπτό πάνθηρα (Lot 142, ύψος 29cm). 

Κλασσική Τέχνη
Στο τομέα, ανάμεσα σε δεκάδες άλλα έργα -ορισμένα από τα οποία προέρχονται από την Συλλογή Μυρωνίδη- ξεχωρίζει το Lot 117. Πρόκειται για ένα μουσειακό κομμάτι, που φέρει γνωμάτευση από το ερευνητικό κέντρο Νικίας που πιστοποιεί ότι: “ο πίνακας τοποθετείται χρονολογικά περίπου στα 1700 και έχει διαστάσεις 27εκ x 41εκ χωίς την κορνίζα και 51εκ x 66,5εκ με την κορνίζα. Η κορνίζα είναι η γνήσια κορνίζα του έργου, η οποία είναι φιλοτεχνημένη με φύλλα χρυσού 24ων καρατίων. Ο καμβάς του έργου ανταποκρίνεται στη χρονολογία του.”Το έργο εμπίπτει στον αρχαιολογικό νόμο και χρειάζεται έγκριση μουσείου για να βγει από τη χώρα. 

Πέντε μοναδικά κοσμήματα της saxry
Ο Οίκος παρουσιάζει για πρώτη φορά κοσμήματα της saxry (Χρύσα Κοκαροπούλου) στο πλαίσιο της νέας δραστηριότητάς του για την ανάδειξη νέων Ελλήνων σχεδιαστών. Η τιμή εκκίνησης είναι συμβολική, ώστε να δωθεί η ευκαιρία στο κοινό μας να γνωρίσει μία αξιόλογη καλλιτέχνη.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Τo Myrό Antiques House ιδρύθηκε από τον Μαθηματικό & συλλέκτη Τέχνης και Αντίκας Σταύρο Μυρωνίδη, υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας και Τέχνης από το 1996, καταρχήν με καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ από τον Μάιο του 2009 και έπειτα στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης, σε κτίριο 1100τμ., τριών επιπέδων, που λειτουργεί ως εκθετήριο αντικών, παλαιοπωλείο, γκαλερί, και οίκος δημοπρασιών. διαθέτει μια μόνιμη συλλογή με κλασσικούς πίνακες, μια διακριτή συλλογή με έργα σύγχρονης Τέχνης, έχει συλλογή από αντίκες και οργανώνει δημοπρασία (Estate Sale) τη πρώτη Τετάρτη κάθε δεύτερου μήνα στις εγκαταστάσεις του στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, διαθέτει μία πλατφόρμα ηλεκτρονικών δημοπρασιών (www.myroauctions.gr), μία ανεξάρτητη γκαλερί σύγχρονης τέχνης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Myrό Gallery – www.myro.gr), και πολλές ακόμα δραστηριότητες στον χώρο των Τεχνών και της παραγωγής και διαχείρισης Πολιτιστικού περιεχομένου.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.