Friday, 31 October 2014

Ντορές: Πρόσκληση σε δείπνο γνωριμίας με τις Ελληνικές μπύρες Septem

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014 - Πρόσκληση να ταξιδέψουμε στην Εύβοια χωρίς να το κουνήσουμε από την Θεσσαλονίκη απαυεθύνει ένα από τα γνωστότερα εστιατόρια της πόλης. Ο γνωστός μας "Ντορές", δηλαδή το εστιατόριο "Ζύθος" που βρίσκεται απέναντι από τον  Λευκό Πϋργο, έχει ετοιμάσει για την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου στις 21.00 ένα δείπονο με γευστικά εδέσματα που θα μας σερβίρει με την συνοδεία έξι διαφορετικών επιλογών ετικέτας από την ευβοϊκή μικροζυθοποιία Septem, που επέχει θέση παρουσίασης στην πόλη των εκλεκτών ποικιλιών της.

Η Μικροζυθοποιία Septem είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που δημιουργήθηκε το 2009 -στην περίοδο της κρίσης- από τον Χημικό-Οινολόγο Σοφοκλή Παναγιώτου και τον οικονομολόγο Γιώργο Παναγιώτου με στόχο "τη διάθεση φρέσκιας , μη παστεριωμένης μπύρας. «Πιστεύουμε ότι ο λυκίσκος είναι το "σταφύλι" της μπύρας και επιλέγουμε αποκλειστικά ολόκληρα άνθη μοναδικών ποικιλιών από όλο τον κόσμο. Πιστεύουμε ότι η μπύρα πρέπει να καταναλώνεται φρέσκια, προκειμένου νa απολαμβάνει ο καταναλωτής , τα αρώματα και τη γεύση του λυκίσκου. Παλαιώστε το κόκκινο κρασί ή το τυρί, όχι όμως τη μπύρα» λένε οι εκπρόσωποι της εταιρείας.

Η σειρά των εμπορικών προϊόντων που είναι διαθέσιμα καθ’όλη τη διάρκεια του έτους περιλαμβάνει πέντε διαφορετικούς τύπους μη παστεριωμένης μπύρας: Septem Monday’s Pilsner, Septem Friday’s Pale Ale, Septem Sunday’s  Honey Golden Ale,  Septem Thursday’s Premium Red Ale και Septem Saturday’s Porter. Επιπλέον κυκλοφορεί μια νέα, ειδική σειρά προϊόντων, η Septem’s Hobby Hoppy Series. Σε αυτή τη σειρά παρουσιάζονται μοναδικές συνταγές με βασικό χαρακτηριστικό την έντονη παρουσία λυκίσκου, οι οποίες παραμένουν στην αγορά για συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Μέχρι σήμερα έχουν παρουσιαστεί η Septem A.C.E. Imperial IPA και η Septem Citra IPA, δύο μπύρες που έχουν αποσπάσει πολύ θετικές κριτικές  σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο.Τα τρία τελευταία χρόνια ψηφίζεται ως η καλύτερη ελληνική ζυθοποιία στην διεθνώς αναγνωρισμένη και δημοφιλή ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης μπύρας Ratebeer.com.

Για το Γιώργο και Σοφοκλή Παναγιώτου η επιλογή της Εύβοιας ως έδρα της μικροζυθοποιίας  τους έγινε με καθαρά τοπικιστικούς λόγους  "Η καταγωγή μας είναι από το Αυλωνάρι Εύβοιας και θελήσαμε να δημιουργήσουμε το συγκεκριμένο μικροζυθοποιείο στον τόπο μας με συναισθηματικούς και όχι με καθαρά χρηματοοικονομικούς όρους. Η περιοχή μας δεν είναι τουριστική, επομένως δεν προσπαθήσαμε να εισπράξουμε τα οφέλη από τον εποχικό επισκέπτη. Παρόλα αυτά πιστεύουμε ότι μέσα από συνέργειες με άλλους παραγωγούς και τοπικούς φορείς και τη σχεδιασμένη προβολή τοπικών προϊόντων η Εύβοια  μπορεί να αναδειχθεί σε σημαντικό γαστρονομικό προορισμό και να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της περιοχής συνολικά"  λέει ο Σοφοκλής Παναγιώτου.

Περισσότερες πληροφορίες στην σελίδα του "Ζύθου" ΕΔΩ.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ