Thursday, 30 October 2014

Η σύγχρονη Ελληνική Τέχνη σε αναζήτηση νέων δρόμων ανάπτυξης

Εξ αριστερών: η Πρόεδρος του ΜΜΣΤ
Ξανθίππη Σκαρπιά-Χόιπελ, η Ιστορικός της Τέχνης
και Επιμελήτρια του ΜΜΣΤ Θούλη Μισιρλόγλου,
ο ιδιοκτήτης του Myrό Antiques House
Δημοπράτης Σταύρος Μυρωνίδης.
[πατήστε την φωτό για μεγέθυνση]
Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014 - Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του παρουσιάζει ένα νέο θεσμό διεθνούς προβολής και εξωστρέφειας, που φιλοδοξεί να υποστηρίξει νέους καλλιτέχνες: Για πρώτη φορά στην ιστορία του ΜΜΣΤ διοργανώνεται έκθεση η οποία και θα καταλήξει σε evening sale δημοπρασία. Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 24 Οκτωβρίου μέχρι τις 23 Νοεμβρίου 2014 ενώ την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014 και ώρα 21.00 θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια και η evening sale δημοπρασία στο Αμφιθέατρο του ΜΜΣΤ.

Έργα νέων και πολλά υποσχόμενων Ελλήνων εικαστικών θα παρουσιαστούν στο κοινό, προτείνοντας ένα δυναμικό πρόσωπο για τη σύγχρονη τέχνη. Στο πλαίσιο αυτό, η δημοπρασία θα λειτουργήσει ως πλατφόρμα ανάδειξης των καλλιτεχνών, αλλά και θα στηρίξει τις αίθουσες τέχνης στο δύσκολο έργο της προβολής νέων καλλιτεχνών. Ταυτόχρονα, θα προσφέρει στο μέλλον τη δυνατότητα συνεργειών με άλλες πόλεις και χώρες, ενισχύοντας το μητροπολιτικό χαρακτήρα της Θεσσαλονίκης. Η πρωτοβουλία έχει ως στόχο την ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς Τέχνης, και, ειδικότερα, την υιοθέτηση της βέλτιστης διεθνούς πρακτικής της διοργάνωσης Evening Sales, δηλαδή μικρής διάρκειας εκθέσεων που συνοδεύονται από δημοπρασία των έργων. Έτσι, ανοίγονται δρόμοι για την προσέλκυση ξένων και Ελλήνων συλλεκτών στην Θεσσαλονίκη και την προβολή της Ελληνικής Σύγχρονης Τέχνης στο εξωτερικό, με την εγγύηση ποιότητας της επιμέλειας του Μουσείου.


Η χαμηλή τιμή εκκίνησης των έργων κατά τη διάρκεια της δημοπρασίας σε συνδυασμό με τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα της διοργάνωσης θα προσφέρουν στο κοινό μια μοναδική διαδραστική εμπειρία. Τις διαδικασίες της δημοπρασίας αναλαμβάνει ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House. Ο δημοπράτης, κ. Σταύρος Μυρωνίδης, δηλώνει: «Από την επαφή μας με την αγορά τέχνης στο εξωτερικό γνωρίζουμε τη θέση της πόλης μας και του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης: δεν πρόκειται απλά για έναν γνωστό πολιτιστικό φορέα, αλλά για έναν χώρο που πολλοί καλλιτέχνες από όλες τις χώρες της Ευρώπης θα το θεωρούσαν τιμή τους να εκθέσουν σε αυτό. Σε επόμενες ενέργειες μας στο πλαίσιο της συνεργασίας μας σκοπεύουμε να προωθήσουμε μια ατζέντα διεθνών συνεργασιών”.  Οι εγγραφές θα αρχίσουν στις 20.30 και στις 21.00 θα ξεκινήσει η δημοπρασία.

Για την εγγραφή στην δημοπρασία απαιτείται μονάχα Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο. Οι αγοραστές θα μπορούν να παραλάβουν τα έργα που τους κατακυρώθηκαν στην διάρκεια της Δημοπρασίας δύο εβδομάδες μετά την λήξη της διαδικασίας και συγκεκριμένα την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014 (Ώρες: 10.00 – 20.00) και το Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014 (Ώρες: 10.00 – 14.00).

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.