Wednesday, 11 September 2013

ReMap4 / THE APARTMENT :: “Please see American Objects”

Η αίθουσα τέχνης THE APARTMENT παρουσιάζει στα πλαίσια του ReMap 4 την έκθεση ‘Please See American Objects” από τις 8 έως τις 28 Σεπτεμβρίου (Λεωνίδου 15, 4ος όροφος στον Κεραμεικό, Αθήνα).  Η έκθεση παρουσιάζει μια σειρά καλλιτεχνών, κυρίως από το Λος Αντζελες, η δουλειά των οποίων έχει απασχολήσει την εικαστική κοινότητα με τον τρόπο που ορίζουν τη διαδικασία και τη δυναμική της συνεργασίας. Ολοι έχουν συνεργαστεί μεταξύ τους ή με άλλους καλλιτέχνες με αντίστοιχες ανησυχίες σε μια προσπάθεια να κάνουν την τέχνη κοινωνό στην καθημερινότητα, συχνά διακωμωδώντας την αύρα του μυθικού καλλιτέχνη και σε σημεία ειρωνευόμενοι τις μεγάλες χειρονομίες της μετα-πολεμικής Αμερικανικής τέχνης.  Την έκθεση χαρακτηρίζει μια queer αισθητική, όχι μόνο ως προς την ανοχή στη διαφορετικότητα, αλλά κυρίως ως προς την αποποίηση του ομογενοποιημένου κοινωνικού μοντέλου που έχει προβληθεί ωε το μόνο κοινωνικά αποδεκτό.  Την έκθεση επιμελείται η Eve Fowler, η δουλειά της οποίας παρουσιάστηκε το Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2012 στη γκαλερί THE APARTMENT. Διαβάστε αναλυτικά για τον κάθε καλλιτέχνη στην αναλυτική επισκόπηση του άρθρου στα αγγλικά, που ακολουθεί.

..........................................................................

THE APARTMENT is pleased to present “Please see American Objects”, a group exhibition curated by Eve Fowler. The exhibition is an off-site project and will be presented during ReMap4 from September 8 through September 30, on the 4th floor at 15, Leonidou Street in Kerameikos. Eve Fowler, whose work was shown at the gallery in late 2012, has put together a group of artists mainly from LA, whose work has been an alternative reading of American art and subculture. The works are full of quirky and personal references, although references to art history abound. The scale, process and dissemination of the works is intimate in contrast with the impression we have of post-war American art, largely characterized by grandiose gestures, and allegedly universal artistic statements. The works in the exhibition are the result of a personal engagement with art and fuel on the desire to break with big narratives and to integrate the local and the personal. This reflection on personal histories becomes even more resonant today in the context of artistic collaboration; all artists have collaborated between them or with others not only in the production of new work but also in the juxtaposition and dissemination of meaning(s) that their works can bring about.

A distinct queer aesthetic diffuses the exhibition, not only in the sense of considering the complexity of desire, gender and sexuality, but rather in the sense of breaking away from the fixed rules of hetero-normative society and allowing for inclusivity and scope. Therefore, the exhibition adapts a number of models, sometimes inter-related and often contradictory, to explore the possibility of standing outside normative thinking and the freedom of following new paths, trying out new paradigms and failing.

Eve Fowler (b.1964, USA) is an artist, curator and co-founder of Artist Curated Projects, a non-profit artist run space in Los Angeles, California. She has exhibited her work in museums and public spaces such as the Hammer Museum, Los Angeles; The Freud Museum, London; the Orange County Museum of Art, Newport Beach; The Santa Monica Museum of Art, Los Angeles; The Yerba Buena Center, San Francisco. Public collections include the New Museum, New York, and the San Francisco Museum of Modern Art, San Francisco. She lives and works in Los Angeles, CA.

Math Bass is an interdisciplinary artist who lives and works in Los Angeles. She has performed, screened and exhibited at the Hammer Museum, Los Angeles, Overduin and Kite, Los Angeles, 2nd Floor Projects, San Francisco, Montehermoso Cultural Centre, Vitoria-Gasteiz, Spain, Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco, Leo Koening Inc. Projekte, NYC, Nikolaj Contemporary Art Center, Copenhagen, Denmark, Artist Production Fund, NYC, Art in General, NYC, REDCAT Theatre Los Angeles, Anthology film Archives, NYC, National Center for Contemporary Art, Moscow, Russia, Or Gallery, Vancouver, BC, Participant inc. NYC, among others. She lives and works in Los Angeles, CA.

Zackary Drucker (b.1983, USA) has performed and exhibited her work internationally in numerous museums and film festivals including the 54th Venice Biennale (Swiss Off-Site Pavilion); Curtat Tunnel, Lausanne, Switzerland; L.U.C.C.A. Museum of Contemporary Art, Lucca, IT; Centre Georges Pompidou, Paris; Tromso Kunstaforening, Tromso, Norway; Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco, CA; Hammer Museum, REDCAT and LACE, all in Los Angeles. She lives and works in Los Angeles, CA.

Sam Gordon’s (b. 1973, USA) work has been included in exhibitions at the CCA, Glasgow; at the ICA, London; Midway Contemporary Art, Minneapolis; Marella Arte Contemporanea, Milan; Kunsthaus, Hamburg; Kevin Bruk Gallery, Miami; The Tang Museum, Skidmore College, Saratoga Springs; & Greater New York at P.S.1 Center for Contemporary Art, Long Island City and at the Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco. His work is in the collection of the Museum of Modern Art, New York. San Gordon and Eve Fowler recently had a joint exhibition at Feature Inc, New York in June 2013. He lives and works in New York City.

Anna Sew Hoy (b. 1976, NZ) has had solo exhibitions at LAXART, Los Angeles and the San Jose Museum of Art, CA. Her work has been exhibited in many museums and institutions including the Hammer Museum, Los Angeles; the Aspen Art Museum, Aspen; the San Francisco Museum of Modern Art, San Francisco; the Asia Society, New York; the Orange County Museum of Art, CA; Museum of Contemporary Art San Diego, San Diego. Public collections include The San Francisco Museum of Modern Art, San Francisco, The Hammer Museum, Los Angeles and The New Museum, New York. She lives and works in Los Angeles, CA.




 

A.L. Steiner (b.1967, USA) is a collective member of Chicks on Speed, co-curator of the Ridykeulous, co-founder/organizer of W.A.G.E. and collaborates with numerous visual and performing artists. Her work has been exhibited internationally at PS1/MoMA, New York, The Tate Modern, London, The New Museum, New York and Reina Sofia, Madrid amongst others and is featured in the permanent collections of The Brooklyn Museum of Art, New York, The Hessel Collection, New York and The Museum of Modern Art, New York. She is Assistant Professor at the University of Southern California where she is also the director of the MA Fine Arts Program. Steiner lives and works in Los Angeles, CA.



Two Serious Ladies. For more than 5 years Los Angeles based artists Eve Fowler and Anna Sew Hoy havebeen collaboratively experimenting at the edges of photography andsculpture. Embracing an aesthetic of chaotic feminism, the pair wrestlesthe clutter of daily life into submission, gleaning new messages andmeanings from the hidden underbellies of everyday objects. Using acombination of photographic materials, Neanderthal technologies, and livelight actions, Fowler and Sew Hoy reject the reason found in illumination,opting instead for open, interpretive possibilities for visualunderstanding.The Apartment at Remap4
4th floor
15, Leonidou Street
Metro: Metaxourgio
Opening Hours
Monday to Friday: 5:30- 9
Saturday and Sunday: 12- 9

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ