Saturday, 14 September 2013

Ο χρόνος, οι μορφές, οι έννοιες σε διάλογο με τον Μεγακλή Ρογκάκο



ΤΗΝ Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου και ώρα 19:30, στην έκθεση γλυπτικής της Αγγέλικας Κοροβέση με τίτλο «Ο χρόνος, οι μορφές, οι έννοιες» που λαμβάνει χώρα στην Αθήνα, στον χώρο σύγχρονης Τέχνης "Τεχνοχώρος" (Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, 11742, Ακρόπολη) θα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε μία εκδήλωση με περιεχόμενο ξεχωριστό. Ο ιστορικός της Τέχνης Μεγακλής Ρογκάκος θα παρουσιάσει την σύζευξη αρχαίας και σύγχρονης τέχνης και ο διακεκριμένος δεξιοτέχνης των παραδοσιακών κρουστών και μέλος του συγκροτήματος «Δυνάμεις του Αιγαίου» Μιχάλης Κλαπάκης θα συνοδεύσει τη βραδιά μας με ένα πρωτότυπο μουσικό δρώμενο.  Η έκθεση έχει ξεκινήσει στις 5 Σεπτεμβρίου και είναι συνέχεια της αναδρομικής έκθεσης της Αγγέλικας Κοροβέση, που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με τίτλο «Ο Χρόνος, οι Μορφές, οι Έννοιες» και θέμα το παιχνίδι του χρόνου ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν και τον διάλογο μέσα από τις αντιθέσεις.  Σε σχετικό άρθρο του ο κος Μεγακλής Ρογκάκος γράφει μεταξύ άλλων: «Περιδιαβαίνοντας στην τρέχουσα έκθεση γλυπτικής της Αγγέλικας Κοροβέση “Ο Χρόνος, οι Μορφές, οι Έννοιες” στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ήρθε στην σκέψη μου ο στίχος του Γιώργου Σεφέρη “Δὲ θέλω τίποτε ἄλλο παρὰ νὰ μιλήσω ἁπλά, νὰ μοῦ δοθεῖ ἐτούτη ἡ χάρη” ( Ἕνας γέροντας στὴν ἀκροποταμιὰ, στ.16). Αυτό γιατί με το πέρας της περιήγησης βγαίνει ακουσίως ένα συμπέρασμα που δίδει καινούριο νόημα και διάσταση στην τέχνη, που είναι άχρονη, και μόλις γίνει αντιληπτό φαντάζει αβίαστο, άμεσο και φυσικό – [...] η σύζευξη αρχαίας και σύγχρονης τέχνης, που συνάδει με το μεταμοντέρνο πνεύμα της εποχής μας».

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.