Sunday, 8 September 2013

Berlinale 2014 | Δεκτές οι ελληνικές ταινίες, ακόμα και χαμηλότερου προϋπολογισμού



MIA ευχάριστη είδηση έρχεται από το Φεστιβάλ του Βερολίνου, απ΄όπου ανακοινώθηκε ότι φέτος δεν θα ισχύσει για τις ελληνικές, πορτογαλικές και ισπανικες ταινίες το όριο του ελάχιστου προύπολογισμού του 1 εκατομμυρίου ευρώ, ως προϋπόθεση, ώστε ένα σχέδιο ταινίας, που αναζητά διεθνείς συμπαραγωγές, να συμμετάσχει στο τμήμα συμπαραγωγών της Μπερλινάλε (Berlinale Co+Production Market).  «Κανονικά οι παραγωγοί μπορούν να υποβάλουν σχέδια ταινιών με προϋπολογισμούς μεταξύ 1 και 20 εκ. ευρώ, αλλά η κινηματογραφική παραγωγή σε αυτές τις χώρες έχει υποστεί τέτοια ύφεση κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών που χρειάζεται τη βοήθειά μας για να ορθοποδήσει και να διατηρήσει την παρουσία της στη διεθνή αγορά» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο διευθυντής του Φεστιβάλ του Βερολίνου, Ντίτερ Κόσλικι, στον οποίο ανήκει η πρωτοβουλία του μέτρου.  Αποτελεί συνέχεια των επαφών του, που ξεκίνησαν στην Αθήνα, τον Σεπτέμβριο του 2012, στη διάρκεια της διημερίδας Riding the Greek Wave και κατέληξαν τον Μάιο του 2013, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Καννών, με τη συμμετοχή κινηματογραφικών παραγόντων της Ελλάδας.  «Συνολικά θα επιλεγούν 36 σχέδια από όλες τις συμμετοχές που θα υποβληθούν στο Berlinale Co+Production Market» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του διευθυντή του Φεστιβάλ Βερολίνου και προστίθεται: «Οι παραγωγοί τους θα συγκεντρωθούν στις 9 -11 Φεβρουαρίου 2014, με πιθανόν ενδιαφερόμενους συμπαραγωγούς χρηματοδότες, διανομείς, εκπροσώπους ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών». Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.