Thursday, 5 September 2013

Το Πεδίο Δράσης Κόδρα 2013 ανοίγει τις πύλες του


~Text in English follows~



Την Παρασκευή 6 Σεπτεμμβρίου στις 20.00 εγκαινιάζεται το φετινό φεστιβάλ "Πεδίο Δράσης Κόδρα". Το Πεδίο Δράσης Κόδρα 2013 με αφορμή τα 150 χρόνια από την γέννηση του Κ. Π. Καβάφη εμπνέεται από το ποίημα «Τείχη» και με βάση τους στίχους του καλείται να αρθρώσει έναν ακέραιο καλλιτεχνικό λόγο. Έναν λόγο που αναπόφευκτα θα επηρεαστεί από τις αναγομώσεις που δημιουργούνται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στα Βαλκάνια. Οι επιμελητές και οι καλλιτέχνες που θα φιλοξενηθούν φέτος, θα κληθούν να εμπνευστούν και να στοχαστούν χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο το κοινωνικο-πολιτικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο δρουν και αναπόφευκτα συνδιαμορφώνουν, ανακατατάσσουν, αποδομούν και επανασυγκροτούν με νέους όρους. Το Πεδίο Δράσης Κόδρα 2013 διερευνά την έννοια των τειχών του σήμερα, που «ανεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω» και τις όποιες προεκτάσεις αυτών. Εστιάζει στις κοινωνικές ανακατατάξεις, τις αναδυόμενες τάσεις και κατευθύνσεις που προκύπτουν από τις καταιγιστικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων, δίνοντας το έναυσμα για μια διαλεκτική αποτύπωση όλων αυτών των κινήσεων, φέρνοντας στο προσκήνιο τον ουσιαστικό διάλογο μεταξύ των πιο ευαίσθητων κυττάρων της κοινωνίας, τους ανθρώπους των τεχνών και του πνεύματος. Θα δώσει έμφαση τόσο στην ατομική όσο και στη συλλογική ή κοινωνική ευθύνη, όπως αυτή διαμορφώνεται στη σύγχρονη ιστορία. Το φεστιβάλ φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως πλατφόρμα φιλοξενίας ιδεών που θα προκύψουν κυρίως μέσω της αλληλεγγύης, της συνεργατικότητας και της αλληλοϋποστήριξης. Θα επιχειρήσει να παρουσιάσει ιδέες και προτάσεις που δεν μεμψιμοιρούν, αλλά αντιμετωπίζουν τις εξελίξεις με προβληματισμό και διορατικότητα.

Ελεύθερη είσοδος για όλους. Για περισσότερες λεπτομέρεις επισκεφθείτε www.actionfieldkodra.gr

..........................................................................

“Walls”: When they were building the walls, how could I not have noticed!

Seizing the opportunity of the celebration for the 150 years since C.P. Cavafy's birth, Action Field Kodra 2013 is inspired by the poem "Walls" and based on its verses it is called upon to articulate an integral artistic speech. This speech will be undoubtedly influenced by the restructuring Greece, Europe and the Balkans are currently undergoing. The curators and artists who will be hosted this year will be called upon to draw inspiration and ponder the socio-political landscape, in which they act and which they inevitably co-shape, change, deconstruct and reconstruct in new terms. Action Field Kodra 2013 investigates the meaning of today’s Walls, which “Imperceptibly they have closed me off from the outside world“ and their consequences. AFK 2013 focuses on social upheavals and emerging trends and directions stemming from the tumult of the past few years while triggering the dialectical presentation of all these changes by thrusting into the limelight a substantive dialogue between the most sensitive cells of our society, artists and intellectuals. It will lay emphasis both on personal and collective or social responsibility, as is being shaped in contemporary history. The festival aspires to become a platform hosting ideas that will mainly result from solidarity, collaborative spirit, and mutual support. It will endeavour to present ideas and proposals that do not lament on or object to the present but critically and intuitively face the turn of events.

Free entrance. Visit www.actionfieldkodra.gr for more details.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.