Wednesday, 24 July 2013

Myrό Antiques House | Σπαλαθρονήσι: Η πρώτη ελληνική δημοπρασία ελληνικού νησιού


 
Ο οίκος δημοπρασιών «Myrό Antiques House» του Σταύρου Μυρωνίδη αλλάζει τον τρόπο πώλησης ιδιοκτησιών και προωθεί τις δημοπρασίες. Πρόκειται για διαδικασία όπου φαίνεται ξεκάθαρα η τιμή πώλησης και αποδίδονται όλοι οι νόμιμοι φόροι ενώ ταυτόχρονα, μεγιστοποιείται το κέρδος των ιδιοκτητών και ελαχιστοποιείται η γραφειοκρατία. 

Το Σπαλαθρονήσι βγαίνει σε δημοπρασία τον προσεχή Σεπτέμβριο, με τιμή εκκίνησης τα €10.000.000, ποσό που διαμορφώθηκε σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές της ελληνικής κτηματαγοράς. Το νησί είναι ιδιόκτητο και βρίσκεται στην κτηματική περιοχή Νέου Μαρμαρά Χαλκιδικής, στον Τορωναίο Κόλπο, μεταξύ Πόρτο Καρρά και Πόρτο Κουφό και σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από την ακτή (Σιθωνία). Μεταξύ του νησιού και της ακτής παρεμβάλλεται ένα μικρότερο νησάκι, ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, που μαζί με ένα βραχώδες τρίτο (βραχονησίδα) αποτελούν το σύμπλεγμα που φέρει την ονομασία "Σπαλαθρονήσια". 

Το συνολικό εμβαδό του νησιού μαζί με τον αιγιαλό είναι 103.782 τ.μ. Πρόκειται για μία μοναδική επενδυτική ευκαιρία καθώς πεποίθηση του κ. Μυρωνίδη, είναι ότι τα ελληνικά νησιά είναι υποτιμημένα, κυρίως από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης που κάνουν συχνά λόγο για εξωφρενικές τιμές πώλησης, τη στιγμή που διαμερίσματα σε μεγαλουπόλεις ανά τον κόσμο αποτιμώνται πολλά εκατομμύρια ευρώ. Ειδικά για τα νησιά, οι δημοπρασίες δημιουργούν ένα «δίχτυ ασφαλείας» γύρω από τον επενδυτή αλλά και τον ιδιοκτήτη αφού προϋποθέτουν λεπτομερή έλεγχο του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και διευκολύνσεις στη γραφειοκρατική διαδικασία. Το Myrό Antiques House θα συνεχίσει να διοργανώνει ειδικού ενδιαφέροντος δημοπρασίες ως νέο τρόπο απόκτησης ή και διάθεσης ακινήτων και γης, με διαφανείς διαδικασίες και διεθνείς προδιαγραφές. Η οικονομική κρίση μπορεί να οδηγεί προς πώληση σημαντικά κομμάτια της ελληνικής γης, όμως η διασφάλιση της απόδοσης της αξίας των ακινήτων και του κέρδους που μπορεί να αποφέρουν, είναι προαπαιτούμενα για ένα ευοίωνο μέλλον των πολιτών της χώρας μας. 

Το νομικό τμήμα της συγκεκριμένης δημοπρασίας έχει αναλάβει το δικηγορικό γραφείο της ΄Ερσης Φωτοπούλου και το οικονομικό, το δικηγορικό γραφείο Καζαντζίδης- Κουκούδης & Συνεργάτες. 

Περισσότερα στοιχεία για τον οίκο δημοπρασιών μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.antiqueshouse.gr/ Για κάθε περαιτέρω πληροφορία επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη στο τηλ. 6971890212. 

Κατεβάστε το PDF από ΕΔΩ

Δείτε το video:


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ