Saturday, 1 June 2013

Περισσότερες πράξεις, πρωτοβουλίες και συνεργασία

Αντιλαμβανόμαστε τις εξελίξεις, που επηρεάζουν κάθε κάτοικο αυτής της χώρας, και, ως άνθρωποι, έχουμε την τάση -ο επιχειρηματίας Σταύρος Μυρωνίδης, ο γράφων, και όλοι οι συνεργάτες μας, συνεργάτες μας- να επικεντρωνόμαστε σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε για να αλλάξουμε τα πράγματα προς το καλύτερο. έτσι, στο προφίλ μας, δεν θα συναντήσετε οργή, αγανάκτιση, αγωνία, αλλά δημιουργικότητα, ιδέες, και έναν χώρο ανοικτό σε καθέναν που θα ήθελε να βρει πεδίο και συνεργάτες για εφαρμογή των ιδεών του που προάγουν τον πολιτισμό στην Ελλάδα, ή τον ελληνικό πολιτισμό στο εξωτερικό. 

Μέσω της Greek Marble Initiative (δείτε ΕΔΩ), την συγκέντρωση και προβολή πολύτιμων ιστορικά, μουσειακά και συλλεκτικά εξαιρετικών συλλογών με αντικείμενα, εκθέσεων σύγχρονης τέχνης στην Myrό Gallery, ποιοτικών δημοπρασιών διεθνών προδιαγραφών, ενίσχυσης της καλιτεχνικής δημιουργίας και διάχυσης του σύγχρονου πολιτιστικού περιεχομένο, επιχειρούμε να διευρύνουμε και να ανανεώσουμε τις πρωτοβουλίες για την πρωτότυπη καλλιτεχνική δημιουργία, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας. 

Αν έχετε κάποια πρόταση, σχετική με τα αντικείμενα μας (διαβάστε περισσότερα για τις δραστηριότητες του Ομίλου Μυρωνίδη ΕΔΩ), μην διστάσετε να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί μας.

- Πάρης Καπράλος,




Ο γλύπτης Παρασκευάς Μάγειρας 
-που είναι μαζί μας από το ξεκίνημα της Greek Marble Initiative-  
δείχνει στον γιό του πως δουλεύεται το μάρμαρο, 
πάνω σε ένα ημιτελές γλυπτό του.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.