Friday, 31 May 2013

Παρουσίαση της πρωτοβουλίας που επανεκκινεί την ελληνική μαρμαρογλυπτική σήμερα το απόγευμα



Το Myrό Antiques House και η Myrό Gallery, στο πλαίσιο της προσπάθειας του ιδρυτή και ιδιοκτήτη Σταύρου Μυρωνίδη και της ομάδας συνεργατών του για την ανανέωση της ελληνικής εικαστικής ταυτότητας και της ανάδειξης της στο εξωτερικό, ανακοινώνεται πως θα αναλάβουν σειρά πρωτοβουλιών προς την κατεύθυνση της ανάδειξης της σύγχρονής ελληνικής γλυπτικής σε μάρμαρο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η πρωτοβουλία βαφτίστηκε «Greek Marble Initiative», που σημαίνει, στα ελληνικά «Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου». Η ξενική ονομασία δόθηκε ώστε να διευκολυνθεί η επικοινωνία της πρωτοβουλίας σε διεθνές επίπεδο. Σήμερα, Παρασκευή 31 Μαΐου στο Antiques House (2o χλμ Σουρωτής - Αγ. Αντωνίου στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης, για χάρτη οδηγίες και περισσότερες πληροφορίες για το event δείτε ΕΔΩ) θα λάβει χώρα η δημόσια ανακοίνωση του.

Το πρώτο στάδιο της πρωτοβουλίας εκκινήθηκε στις 10 Μαΐου 2013 διαρκές project παραγωγής γλυπτών, ανάγλυφων και αγαλμάτων από μάρμαρο, από ομάδα γλυπτών – συνεργατών της Myrό Gallery, καθώς και όσων απάντησαν στην ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2013. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσκληση ενδιαφέροντος -που απευθύνεται σε κάθε γλύπτη με εξειδίκευση στο μάρμαρο και ο οποίος θα ήθελε να μας υποβάλλει τα πρωτότυπα καλλιτεχνικά του σχέδια και τις προτάσεις του- παραμένει ανοικτή, και θα παραμείνει ανοικτή για πολύ καιρό. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με τον Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ. επικοινωνίας 6971890212). Οι γλύπτες που εργάζονται για την πρωτοβουλία όταν τυπώνονταν αυτές οι γραμμές, είναι οι: Γαβριήλ Ανδρονικίδης, Θάνος Καρώνης, Παρασκευάς Μάγειρας, Γιώργος Ηλιόπουλος, Κυπριάν Χοπιρτεάν, Οδυσσέας Τοσουνίδης, Γιάννης Μπίζας, η Μαρία Χαλβατζή, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό με εξειδίκευση στην Μαρμαροτεχνία στο τμήμα Γλυπτικής του τμήματος Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ, και ο καθηγητής του τμήματος Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ Θανάσης Πάλλας.  Το Myrό Antiques House θα διαθέσει το μάρμαρο, και άλλες διευκολύνσεις  και η διαδικασία θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις μας, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Σύντομα θα υπάρχουν περισσότερες ανακοινώσεις αναφορικά με επιμέρους ενέργειες ανάδειξης του project και της γλυπτικής σε μάρμαρο, με εκπαιδευτικό και ενημερωτικό προσανατολισμό, όπως, ξεναγήσεις, διαγωνισμοί φωτογραφίας, κλπ.

Δημόσια Παρουσίαση

Την Παρασκευή 31 Μαΐου 2013, στις 7 το απόγευμα θα γίνει δημόσια παρουσίαση της πρωτοβουλίας, με ελεύθερη είδοσο, παρόντων όλων των γλυπτών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία και όλων των συνεργατών, και τοπικών παραγόντων. Της δημόσιας παρουσίασης θα ακολουθήσει δεξίωση και συναυλία τζαζ και έντεχνης μουσικής  με την Σοφία Βαϊνά, με είσοδο ελεύθερη για όλους τους επισκέπτες. Στην διάρκεια της παρουσίασης θα γίνει ξενάγηση των επισκεπτών στο ανοικτό εργαστήριο που έχει στηθεί, και οι γλύπτες θα είναι στη διάθεση του κοινού για να απαντήσουν σε κάθε απορία ή ερώτηση. Παράλληλα θα λάβει χώρα ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του Antiques House, και επίδειξη των αντικών που θα διατεθούν μέσω της δημοπρασίας της 5ης Ιουνίου 2013, μίας από τις πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές διεθνείς δημοπρασίες που έχει διοργανώσει ο οίκος μας.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ