Friday, 31 May 2013

Παρουσίαση της πρωτοβουλίας που επανεκκινεί την ελληνική μαρμαρογλυπτική σήμερα το απόγευμα



Το Myrό Antiques House και η Myrό Gallery, στο πλαίσιο της προσπάθειας του ιδρυτή και ιδιοκτήτη Σταύρου Μυρωνίδη και της ομάδας συνεργατών του για την ανανέωση της ελληνικής εικαστικής ταυτότητας και της ανάδειξης της στο εξωτερικό, ανακοινώνεται πως θα αναλάβουν σειρά πρωτοβουλιών προς την κατεύθυνση της ανάδειξης της σύγχρονής ελληνικής γλυπτικής σε μάρμαρο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η πρωτοβουλία βαφτίστηκε «Greek Marble Initiative», που σημαίνει, στα ελληνικά «Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου». Η ξενική ονομασία δόθηκε ώστε να διευκολυνθεί η επικοινωνία της πρωτοβουλίας σε διεθνές επίπεδο. Σήμερα, Παρασκευή 31 Μαΐου στο Antiques House (2o χλμ Σουρωτής - Αγ. Αντωνίου στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης, για χάρτη οδηγίες και περισσότερες πληροφορίες για το event δείτε ΕΔΩ) θα λάβει χώρα η δημόσια ανακοίνωση του.

Το πρώτο στάδιο της πρωτοβουλίας εκκινήθηκε στις 10 Μαΐου 2013 διαρκές project παραγωγής γλυπτών, ανάγλυφων και αγαλμάτων από μάρμαρο, από ομάδα γλυπτών – συνεργατών της Myrό Gallery, καθώς και όσων απάντησαν στην ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος που δημοσιεύτηκε τον Μάρτιο του 2013. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσκληση ενδιαφέροντος -που απευθύνεται σε κάθε γλύπτη με εξειδίκευση στο μάρμαρο και ο οποίος θα ήθελε να μας υποβάλλει τα πρωτότυπα καλλιτεχνικά του σχέδια και τις προτάσεις του- παραμένει ανοικτή, και θα παραμείνει ανοικτή για πολύ καιρό. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με τον Σταύρο Μυρωνίδη (τηλ. επικοινωνίας 6971890212). Οι γλύπτες που εργάζονται για την πρωτοβουλία όταν τυπώνονταν αυτές οι γραμμές, είναι οι: Γαβριήλ Ανδρονικίδης, Θάνος Καρώνης, Παρασκευάς Μάγειρας, Γιώργος Ηλιόπουλος, Κυπριάν Χοπιρτεάν, Οδυσσέας Τοσουνίδης, Γιάννης Μπίζας, η Μαρία Χαλβατζή, Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό με εξειδίκευση στην Μαρμαροτεχνία στο τμήμα Γλυπτικής του τμήματος Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ, και ο καθηγητής του τμήματος Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ Θανάσης Πάλλας.  Το Myrό Antiques House θα διαθέσει το μάρμαρο, και άλλες διευκολύνσεις  και η διαδικασία θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις μας, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Σύντομα θα υπάρχουν περισσότερες ανακοινώσεις αναφορικά με επιμέρους ενέργειες ανάδειξης του project και της γλυπτικής σε μάρμαρο, με εκπαιδευτικό και ενημερωτικό προσανατολισμό, όπως, ξεναγήσεις, διαγωνισμοί φωτογραφίας, κλπ.

Δημόσια Παρουσίαση

Την Παρασκευή 31 Μαΐου 2013, στις 7 το απόγευμα θα γίνει δημόσια παρουσίαση της πρωτοβουλίας, με ελεύθερη είδοσο, παρόντων όλων των γλυπτών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία και όλων των συνεργατών, και τοπικών παραγόντων. Της δημόσιας παρουσίασης θα ακολουθήσει δεξίωση και συναυλία τζαζ και έντεχνης μουσικής  με την Σοφία Βαϊνά, με είσοδο ελεύθερη για όλους τους επισκέπτες. Στην διάρκεια της παρουσίασης θα γίνει ξενάγηση των επισκεπτών στο ανοικτό εργαστήριο που έχει στηθεί, και οι γλύπτες θα είναι στη διάθεση του κοινού για να απαντήσουν σε κάθε απορία ή ερώτηση. Παράλληλα θα λάβει χώρα ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του Antiques House, και επίδειξη των αντικών που θα διατεθούν μέσω της δημοπρασίας της 5ης Ιουνίου 2013, μίας από τις πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές διεθνείς δημοπρασίες που έχει διοργανώσει ο οίκος μας.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.