Friday, 15 March 2013

Δημοπρασία Antiques House 3ης Απριλίου | Μικροί & μεγάλοι θησαυροί περιμένουν το επόμενο “χτύπημά” σας

Εντυπωσιακό γαλλικό σαλόνι υποδοχής, αποτελούμενο από καναπέ, δύο καρεκλοπολυθρόνες και δύο καρέκλες. 
Ο καναπές χρειάζεται συντήρηση στο δεξιά κάτω πόδι. 
Τιμή Εκκίνησης: 1200€

ΣΕ κάθε δημοπρασία που λαμβάνει χώρα στο Antiques House προσπαθούμε να δίνουμε έναν ξεχωριστό χαρακτήρα. Οι θησαυροί που έρχονται στα χέρια μας στις τελευταίες 10 δημοπρασίες μας βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Στην δημοπρασία της 3ης Απριλίου, εκτός από τα συνηθισμένα στους πελάτες μας γνήσια αντικείμενα και έπιπλα, στυλ και εποχής της Art Nouveau & της Art Deco, θα βρείτε χαλιά – αντίκες, ένα μουσειακής αξίας γαλλικό σαλόνι για το οποίο γράφουμε αναλυτικά στις σελίδες 16 & 17 του περιοδικού που κρατάτε στα χέρια σας, ένα μνημειακό σετ 4 τόμων, τεραστίων διαστάσεων της “Architettura Antica Descritta E Dimostrata Coi Monumenti Dall’ Architetto, Luigi Canina, Roma, Dai Tipi Dello Stesso, Canina, έκδοση του 1839 που εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πωλείται για πρώτη φορά ολοκληρωμένο στην ιστορία των δημοπρασιών. Ακόμα, διαθέτουμε τον πρόγονο του i-Pod: ένα γνήσιο coin operated disk music box του 19ου αιώνα (επίσης δείτε και σελ.16-17). Αξίζει να σημειωθεί πως από την περασμένη φορά εγκαινιάσαμε μία δημοπρασία μέσα στην δημοπρασία: ο λόγος για την ενότητα σύγχρονης τέχνης (θα την βρείτε στα Lots 120 – 208 αν ανατρέξετε στις σελίδες που καταχωρούνται όλα τα αντικείμενα της δημοπρασίας με κάθε λεπτομέρεια στο Διαδίκτυο www.antiqueshouse.gr

 ΕΠΑΝΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ:  Ο πίνακας αυτός είναι μέρος συλλογής για την οποία πληροφορίες μπορείτε να πάρετε από τον Οίκο Δημοπρασιών, πρώην Προξένου της Ελλάδας. Κάποια στιγμή είχε συντηρηθεί, δεν έχει γίνει έρευνα. Διαστάσεις έργου: 54εκ x 65εκ. Τιμή Εκκίνησης: 500€ | ΕΠΑΝΩ ΔΕΞΙΑ: Κορνιζομένο έργο, λάδι σε καμβά, 19ος αιώνας, υπογραφή «Albani Cop.v. Tollmo». Διαστάσεις κορνίζας: 128εκ (πλάτος) x 157εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 89εκ x 121εκ. Τιμή Εκκίνησης: 1500€ | ΚΑΤΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ:  Μαρμάρινο γλυπτό 19ου αιώνα. Χρήζει συντήρησης στο χέρι και σε δύο ακόμα μικρά σημεία, για αυτό το δημοπρατούμε σε χαμηλή για την αξία του τιμή εκκίνησης. Ύψος: 52εκ. Τιμή Εκκίνησης: 900€ | ΚΑΤΩ ΔΕΞΙΑ: Έργο 19ου αιώνα, κορνιζομένο. Η κορνίζα μόνο κοστίζει περισσότερο. Διαστάσεις κορνίζας: 103εκ (πλάτος) x 133εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 78εκ x 109εκ. Τιμή Εκκίνησης: 900€

Οι τακτικοί “θαμώνες” στη δημοπρασία μας γνωρίζουν ότι το Myrό Antiques House διοργανώνει μία φορά κάθε δύο μήνες, στην αντικερί που διατηρεί στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης (2o χλμ. Σουρωτής /Αγ. Αντωνίου) μία δημοπρασία έργων Τέχνης από πολλές διαφορετικές περιόδους, ενώ την προτίμηση του κοινού αναζητούν και σημαντικά έργα σύγχρονης Τέχνης. Περιμένουμε τους φίλους μας στην επόμενη δημοπρασία μας που θα διεξαχθεί την Τετάρτη 3η Απριλίου -όπως και κάθε πρώτη Τετάρτη κάθε δεύτερου μήνα από την προηγούμενη, οπότε, όπως και σε κάθε δημοπρασία του Antique’s House, θα διατεθούν και “βαριές” αντίκες (ευρωπαϊκά & αμερικάνικα έπιπλα από διάφορες περιόδους, γκραβούρες ηλικίας μερικών αιώνων, και διάφορα αντικείμενα). Η διαδικασία -όπως πάντα- είναι ανοικτή στο κοινό, ακόμα και αν οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθήσουν δεν επιθυμούν να δεσμευτούν για κάποια αγορά, αλλά απλώς να γνωρίσουν τον κόσμο της αντίκας και τις δυνατότητες που παρέχονται. Πέρα από την τυπική διαδικασία που ακολουθείται με βάση διεθνείς προδιαγραφές, κάθε δημοπρασία παρέχει γνωστικό περιεχόμενο και υπόβαθρο το οποίο εστιάζεται σε μία ποικιλία θεμάτων, όπως ανάλυση από ειδικούς επί θεμάτων που αφορούν τη συντήρηση, τη χρονολόγηση και την εκτίμηση αντικειμένων, επίπλων, έργων Τέχνης, αλλά ακόμα και θεμάτων που άπτονται περιόδων και κινημάτων στην Τέχνη. Ο οίκος μας προσπαθεί μέσα από τις δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Β. Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή νοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, με μακρά παράδοση στο είδος. Επαγγελματίες έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν. Η δημοπρασία για λόγους διαφάνειας δεν δέχεται “χτυπήματα” μέσω internet ή τηλεφώνου (absentee bidding). Στην διάρκεια κάθε δημοπρασίας ο οίκος παραθέτει δεξίωση με μπουφέ για όλους τους καλεσμένους του, με εκλεκτά είδη & κρασιά. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν απαραίτητα μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα τους, να έρθουν στον χώρο της δημοπρασίας τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα για να εγγραφούν, ενώ, ό,τι αγοράσουν μπορούν να το πληρώσουν και να το πάρουν ακόμη και επιτόπου, ή, εναλλακτικά να το παραλάβουν μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αντικείμενα βρίσκονται στον χώρο της δημοπρασίας ένα μήνα νωρίτερα, ώστε παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να τα εξετάσουν από κοντά. Βεβαίως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα δουν και στην ιστοσελίδα μας που βρίσκεται στην διεύθυνση www.antiqueshouse.gr

 Την ημέρα της δημοπρασίας, εφόσον δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε δικό σας μέσο μεταφοράς, διαθέτουμε ένα 50θέσιο πολυτελές τουριστικό λεωφορείο που αναχωρεί από τον Λευκό Πύργο στις 18.00 και σας επιστρέφει εκεί μετά το τέλος της δημοπρασίας. Εξάλλου, αν έχετε αντικείμενα που σκέπτεστε να τα διαθέσετε σε κάποια από τις δημοπρασίες μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (info@antiqueshouse.gr ή καλώντας στο 6971890212).

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ