Saturday, 16 March 2013

22 Χρόνια FESSA- Μάρθα Γραμμενίδου | Χειροποίητο χαλί Ανατολής



TΟ σήμερα της πόλης μας και το ιστορικό παρελθόν δεμένα προχωρούν. Η ζωή μας συγκινεί, οι σχέσεις σε βάθος διαδρομών δεκαετιών δένονται και ζεσταίνονται, τα χειροποίητα χαλιά στρώνονται! Η επιχείρηση FESSA – Μάρθα Γραμμενίδου Tapis d’ orient “δένει” το τότε με το σήμερα. Προσπαθεί 22 χρόνια τώρα, με ευγένεια, φινέτσα, καλλιέργεια και ήθος να υπηρετήσει τον πολιτισμό των χειροποίητων ονείρων Ανατολής. Γιορτάζουμε ευπρεπώς τα 22 χρόνια της επιχείρησης. Τα 2 καταστήματά μας προσφέρουν τα καλύτερα χαλιά του κόσμου όλου στις καλύτερες τιμές του κόσμου. 



Παράλληλα, θα διοργανωθεί ένα πολιτιστικό πανηγύρι μέσα στον οργανισμό λιμένος Θεσσαλονίκης στην αποθήκη Δ΄ 22-23 και 24 Απριλίου 2013. Εκεί θα ακουστούν παραμύθια, μουσικές και λαϊκές δοξασίες που συνδέουν την Ελλάδα με την Ανατολή, θα παρουσιαστούν παραδοσιακοί αργαλειοί με υφαντές και λαϊκούς ταπητουργούς, θα δημοπρατηθούν χειροποίητα χαλιά με τιμές εκκινήσεως – δώρο, θα προσφερθούν χαλιά στα παιδικά χωριά SOS και σε σοβαρά ιδρύματα για να ζεστάνουμε χώρους και καρδιές. Θα απολαύσετε χρώματα - γεύσεις και αρώματα Ανατολής! Θα παρουσιαστεί επίσης μια τρυφερή και αισιόδοξη θεατρική παράσταση, που θα σας μεταφέρει στον Ελληνισμό της Ιωνίας της Σμύρνης των αρχών του 20ου αιώνα κι από κει στην Ελλάδα του 1950. Σας καλούμε να γιορτάσουμε μαζί και να απολαύσουμε..!


*Info: Η κα. Μάρθα Γραμμενίδου, των  χειροποίητων χαλιών FESSA –  Γραμμενίδου,  είναι Rug Expert του  Antiques’ Ηouse.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Πλουτάρχου 8, Πλ. Αριστοτέλους | Τ:2310222406 | Μ:6945492313
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Μητροπόλεως 89 | Τ:2310 240415 | F: 2310251461

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.