Friday, 15 February 2013

Συνάντησε την τέχνη

ΤΗΝ επόμενη Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου θα ανοίξουμε την πόρτα της γκαλερί στις 12.00 το μεσημέρι, και θα υποδεχτούμε τον κάθε επισκέπτη σε μια εντελώς διαφορετική & εναλλακτική έκθεση, από κάθε project που έχουμε φιλοξενήσει αλλά και κάθε άλλη έκθεση που έχει γνωρίσει στην πόλη, ή/και στην Ελλάδα. Διότι από την επόμενη Πέμπτη και για τρεις μέρες η Myrό Gallery θα φιλοξενεί 28 καλλιτέχνες από κάθε είδος και έκφανση της τέχνης, και μάλιστα όχι σε ομαδική έκθεση, αλλά σε ένα project φτιαγμένο από τους ίδιους τους καλλιτέχνες για όλους τους φιλότεχνους. 

του Πάρη Καπράλου, 
Διευθυντή της Myrό Gallery 
& του Arts & Antiques

 
Το Meet the Artist είναι μια ιδέα μαζικής αδιαμεσολάβητης απεύθυνσης των καλλιτεχνών στην πόλη, οι οποίοι από διαφορετικό εφαλτήριο αναζητούν το κοινό τους ανάμεσα σε κάθε άνθρωπο που αντιλαμβάνεται τον ουσιαστικό ρόλο της Τέχνης στην ζωή μας. Έτσι, ως χώρος φιλοξενίας δεν προβάλλαμε τις συνήθεις ενστάσεις αναφορικά με τα διαφορετικά είδη εφαρμοσμένων και μη τεχνών. Φιλοξενούμε από ελαιογραφίες εξαιρετικής αστικής τοπιογραφίες μέχρι χειροποίητο κόσμημα, από χειροποίητο κόσμημα μέχρι εικαστικό αντικείμενο, από εικαστικό αντικείμενο και σύγχρονη ανεικονική ζωγραφική μέχρι εγκαταστάσεις, από εγκαταστάσεις μέχρι design, από κόμικς μέχρι φωτογραφία βυθού, από κεραμική μέχρι υαλοτεχνία.

Παράλληλα με το βήμα σε κάθε είδος καλλιτεχνικής έκφρασης, δίνουμε την ευκαιρία στους καλλιτέχνες να συνηγορήσουν υπέρ των επιλογών τους ως προς το είδος της προσέγγισης τους, την φόρμα και τα υλικά, αλλά και κάθε άλλη πτυχή του έργου τους, κατά πρόσωπο με τους επισκέπτες, και ενθαρρύνουμε τον διάλογο αμφότερων των πλευρών. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι μέσα από την τριβή και τον διάλογο αυτό θα προκύψουν χρήσιμοι προβληματισμοί και στις δύο όχθες του ποταμού αναφορικά με τον ρόλο της τέχνης και την διείσδυση της στην ζωή μας.

Επιπλέον δίνουμε την ευκαιρία στους καλλιτέχνες να κρατήσουν και να διαχειριστούν κατά το δοκούν την σχέση που θα εγκαινιάσουν με τους ενδιαφερόμενους για το έργο τους, είτε με την έννοια του μεμονωμένου έργου, είτε με την έννοια της ευρύτερης καλλιτεχνικής παραγωγής τους, κρατώντας τα στοιχεία των επισκεπτών αν και αυτοί συνεναίσουν, και διαχειριζόμενοι οι ίδιοι τυχόν ενδιαφέρον για αγορές, εκτός της έκθεσης. Έτσι, σε καιρούς δύσκολους για τους καλλιτέχνες τους δίνουμε την ευκαιρία να βγουν μόνο οι ίδιοι ωφελημένοι από την διαδικασία, αλλά και στους δυνητικούς πελάτες τους να επιχειρήσουν να ορίσουν οι ίδιοι τις τιμές έργων, των οποίων η αξία είναι πολύ διαφορετική απο αυτά υλικά μέρη που τα αποτελούν.

Για την Myrό Gallery -δηλαδή για τον γράφοντα, Πάρη Καπράλο, όσο και για τον ιδιοκτήτη της Σταύρο Μυρωνίδη, "παιδί" των οποίων είναι η σύλληψη του "Meet the Artist"- η διοργάνωση του είναι ένα πειραματικό project. Μία σύλληψη στην οποία δόθηκε μορφή έκθεσης. Η σύλληψη αυτή αφορά την αδιαμεσολάβητη επαφή του καλλιτέχνη με τους αποδέκτες του, μια επαφή που μπορεί να περιγράφεται με οικονομικούς όρους, αλλά, κάποτε - κάποτε, αξίζει να υλοποιείται επί ενός οχήματος κοινών αναζητήσεων.


Σας περιμένουμε. 

Περισσότερες πληροφορίες για το project, συμμετέχοντες, βιογραφικά και άλλες λεπτομέρειες 


 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.