Thursday, 17 January 2013

Ενότητα σύγχρονης Γλυπτικής & Χαρακτικού στην βραδυά δημοπρασίας του Antiques House




ΣΤΗΝ προσεχή τακτική, 29η δημοπρασία του Antiques House (www.antiqueshouse.gr) στις 6 Φεβρουαρίου κάνουμε ένα αξιοπρόσεκτο πείραμα: όπως μπορείτε να δείτε στο slideshow σε μορφή video που παρατίθεται, και, συγκεκριμένα, στα νούμερα (αυτά φαίνονται στις καρτέλες με τις συνοδευτικές λεζάντες, που περιέχουν τις λεπτομέρειες για κάθε αντικείμενο) 128 μέχρι 166 υπάρχει μία ολοκληρωμένη ενότητα με σύγχρονο χαρακτικό και γλυπτική από κορφυφαίους ή/και ανερχόμενους καλλιτέχνες αποκλειστικά σύγχρονης τέχνης. Έργα Κ. Καμπαδάκη, Π. Μπερεδήμα, Γ. Μονογυιού, Γ. Ανδρονικίδη, Ν. Βαβάτση, Χρ. Τσώτσου, και άλλων, παρελαύνουν σε χαμηλές τιμές εκκίνησης, συχνά 2 ή 3 φορές χαμηλότερες από την αξία τους σε γκαλερί. 

Πάνω και πέρα από αυτόν τον νεωτερισμό, η δημοπρασία έχει μια αξιοπρόσεκτη ποσότητα εξαιρετικών αντικείμένων από ασήμι να επιδείξει, ενώ, και σε αυτή την δημοπρασία μας θα βρείτε εξαιρετικά ρολόγια, κυρίως επιτοίχια και επιτραπέζια, ενώ συνεχίζεται η συνήθεια που εγκαινιάσαμε πριν το καλοκαίρι να περιλαμβάνουμε περισσότερα από 50 αντικείμενα αξίας ανώτερης των 500 ευρώ με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Ως προς την δυνατότητα μας να προσφέρουμε τόσο χαμηλές τιμές σε αντικείμενα με ύπερβολικά μεγαλύτερη αξία, είναι σημαντικό να διαβάσετε γιατί το κάνουμε, και πως μπορούμε να το κάνουμε ΕΔΩ.

Περισσότερες πληροφορίες για την προσεχή δημοπρασία αναζητάτε ΕΔΩ, ενώ, όλα τα αντικείμενα που εμφανίζονται στο slideshow μπορείτε να βρείτε (σε πολύ καλύτερες φωτογραφίες) ΕΔΩ.

Τέλος επισημαίνεται ότι έχουμε προβλέψει για δωρεάν μεταφορά από και προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης με πολυτελές πούλμαν, για κάθε ενδιαφερόμενο, ακόμη κι αν αυτός τελικά δεν προχωρήσει σε κάποια αγορά, αλλά, θα ήθελε να έρθει στην δημοπρασία ως παρατηρητής. 


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.