Thursday, 17 January 2013

Ενότητα σύγχρονης Γλυπτικής & Χαρακτικού στην βραδυά δημοπρασίας του Antiques House




ΣΤΗΝ προσεχή τακτική, 29η δημοπρασία του Antiques House (www.antiqueshouse.gr) στις 6 Φεβρουαρίου κάνουμε ένα αξιοπρόσεκτο πείραμα: όπως μπορείτε να δείτε στο slideshow σε μορφή video που παρατίθεται, και, συγκεκριμένα, στα νούμερα (αυτά φαίνονται στις καρτέλες με τις συνοδευτικές λεζάντες, που περιέχουν τις λεπτομέρειες για κάθε αντικείμενο) 128 μέχρι 166 υπάρχει μία ολοκληρωμένη ενότητα με σύγχρονο χαρακτικό και γλυπτική από κορφυφαίους ή/και ανερχόμενους καλλιτέχνες αποκλειστικά σύγχρονης τέχνης. Έργα Κ. Καμπαδάκη, Π. Μπερεδήμα, Γ. Μονογυιού, Γ. Ανδρονικίδη, Ν. Βαβάτση, Χρ. Τσώτσου, και άλλων, παρελαύνουν σε χαμηλές τιμές εκκίνησης, συχνά 2 ή 3 φορές χαμηλότερες από την αξία τους σε γκαλερί. 

Πάνω και πέρα από αυτόν τον νεωτερισμό, η δημοπρασία έχει μια αξιοπρόσεκτη ποσότητα εξαιρετικών αντικείμένων από ασήμι να επιδείξει, ενώ, και σε αυτή την δημοπρασία μας θα βρείτε εξαιρετικά ρολόγια, κυρίως επιτοίχια και επιτραπέζια, ενώ συνεχίζεται η συνήθεια που εγκαινιάσαμε πριν το καλοκαίρι να περιλαμβάνουμε περισσότερα από 50 αντικείμενα αξίας ανώτερης των 500 ευρώ με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Ως προς την δυνατότητα μας να προσφέρουμε τόσο χαμηλές τιμές σε αντικείμενα με ύπερβολικά μεγαλύτερη αξία, είναι σημαντικό να διαβάσετε γιατί το κάνουμε, και πως μπορούμε να το κάνουμε ΕΔΩ.

Περισσότερες πληροφορίες για την προσεχή δημοπρασία αναζητάτε ΕΔΩ, ενώ, όλα τα αντικείμενα που εμφανίζονται στο slideshow μπορείτε να βρείτε (σε πολύ καλύτερες φωτογραφίες) ΕΔΩ.

Τέλος επισημαίνεται ότι έχουμε προβλέψει για δωρεάν μεταφορά από και προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης με πολυτελές πούλμαν, για κάθε ενδιαφερόμενο, ακόμη κι αν αυτός τελικά δεν προχωρήσει σε κάποια αγορά, αλλά, θα ήθελε να έρθει στην δημοπρασία ως παρατηρητής. 


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ