Thursday, 6 December 2012

Myrό Gallery | Πληθωρικός εικαστικός Δεκέμβριος στην Θεσσαλονίκη

Η Myrό Gallery την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου στις 20.00 εγκαινιάζει 4 διακριτές εκθέσεις σε ισάριθμους χώρους της. 

Ο κύριος χώρος και η "Κόγχη" της γκαλερι φιλοξενούν την ομαδική έκθεση "Στιγμές από το μέλλον" σε επιμέλεια Λόλας Νικολάου (ιδιοκτήρτιας της γνωστής, ομώνυμης gallery σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης) και Πάρη Καπράλου, και προβάλλει 14 νέους καλλιτέχνες οι οποίοι σύμφωνα με τους επιμελητές έχουν να επιδείξουν ήδη ενδιαφέρον έργο και οι επιμελητές πιστεύουν ότι θα έχουν και ενδιαφέρον μέλλον. Πρόκειται για τους  Γαβριήλ Φτελκόπουλο, Μάγδα Χριστοπούλου, Φώτη Μπάλα, Νικόλα Αντωνίου, Αχιλλέα Ζάζο, Θωμά Μακινατζή, Χρύσανθο Χριστοδούλου, Κώστα Γιάτσο, Χρήστο Δημητριάδη, Ηλέκτρα Μάιπα, Δημήτρη Εφέογλου, Εμιλία Ξανθοπούλου, Ευαγγελία Πίπιλα, Δήμος Κηπουρό.Περισσότερες πληροφορίες, βιογραφικά καλλιτεχνών κλπ. ΕΔΩ.

Στο Myrό Project Room φιλοξενείται ατομική έκθεση του Νίκου Κουλακιώτη με τίτλο "Renaissance Rubrica" με νέα σειρά έργων του γνωστού ζωγράφου. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Στον χώρο της βιτρίνας της γκαλερί φιλοξενείται νέα σειρά έργων της ζωγράφου Ευγενίας Γραμμένου η οποία έχει εκθέσει και παλιότερα στην γκαλερί, με την επιμέλεια του Πάρη Καπράλου. Η σειρά ονομάζεται "Nostalgia-Memories", και αφορά την παιδική ηλικία,  την αθωότητα και τη σκληρότητα που την χαρακτηρίζουν, τα τραύματα και πως καθορίζουν την ενήλικη ζωή.  Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Τελευταία αφήσαμε μια μικρή έκπληξη. Στον νεόδμητο χώρο του πωλητηρίου της γκαλερί παρουσιάζονται 7 επιλεγμένα χαρακτικά -τα περισσότερα από τα οποία είναι μοναδικά- του χαράκτη Στάθη Κονιδάρη, με αφορμή τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Στα εγκαίνια θα παρευρίσκονται όλοι οι καλλιτέχνες -παρά το γεγονός ότι μερικοί, όπως για παράδειγμα, οι Νικόλας Αντωνίου (Κύπρος) και Ευαγγελία Πίπιλα (Βερολίνο), είναι κάτοικοι του εξωτερικού.

Εγκαίνια:
Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 20.00
Διάρκεια:
13 Δεκεμβρίου ‘12 - 13 Ιανουαρίου ’13
Επικοινωνία:
2310-269187

www.myro.gr
myro.thessaloniki@gmail.com
Ώρες / Μέρες:
Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 &
17 .00 - 21.00 & Σάββατο 11.00 -
15.00.
Διεύθυνση:
Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, ΤΚ54621

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.