Thursday, 6 December 2012

Myrό Gallery | Πληθωρικός εικαστικός Δεκέμβριος στην Θεσσαλονίκη

Η Myrό Gallery την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου στις 20.00 εγκαινιάζει 4 διακριτές εκθέσεις σε ισάριθμους χώρους της. 

Ο κύριος χώρος και η "Κόγχη" της γκαλερι φιλοξενούν την ομαδική έκθεση "Στιγμές από το μέλλον" σε επιμέλεια Λόλας Νικολάου (ιδιοκτήρτιας της γνωστής, ομώνυμης gallery σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης) και Πάρη Καπράλου, και προβάλλει 14 νέους καλλιτέχνες οι οποίοι σύμφωνα με τους επιμελητές έχουν να επιδείξουν ήδη ενδιαφέρον έργο και οι επιμελητές πιστεύουν ότι θα έχουν και ενδιαφέρον μέλλον. Πρόκειται για τους  Γαβριήλ Φτελκόπουλο, Μάγδα Χριστοπούλου, Φώτη Μπάλα, Νικόλα Αντωνίου, Αχιλλέα Ζάζο, Θωμά Μακινατζή, Χρύσανθο Χριστοδούλου, Κώστα Γιάτσο, Χρήστο Δημητριάδη, Ηλέκτρα Μάιπα, Δημήτρη Εφέογλου, Εμιλία Ξανθοπούλου, Ευαγγελία Πίπιλα, Δήμος Κηπουρό.Περισσότερες πληροφορίες, βιογραφικά καλλιτεχνών κλπ. ΕΔΩ.

Στο Myrό Project Room φιλοξενείται ατομική έκθεση του Νίκου Κουλακιώτη με τίτλο "Renaissance Rubrica" με νέα σειρά έργων του γνωστού ζωγράφου. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Στον χώρο της βιτρίνας της γκαλερί φιλοξενείται νέα σειρά έργων της ζωγράφου Ευγενίας Γραμμένου η οποία έχει εκθέσει και παλιότερα στην γκαλερί, με την επιμέλεια του Πάρη Καπράλου. Η σειρά ονομάζεται "Nostalgia-Memories", και αφορά την παιδική ηλικία,  την αθωότητα και τη σκληρότητα που την χαρακτηρίζουν, τα τραύματα και πως καθορίζουν την ενήλικη ζωή.  Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Τελευταία αφήσαμε μια μικρή έκπληξη. Στον νεόδμητο χώρο του πωλητηρίου της γκαλερί παρουσιάζονται 7 επιλεγμένα χαρακτικά -τα περισσότερα από τα οποία είναι μοναδικά- του χαράκτη Στάθη Κονιδάρη, με αφορμή τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

Στα εγκαίνια θα παρευρίσκονται όλοι οι καλλιτέχνες -παρά το γεγονός ότι μερικοί, όπως για παράδειγμα, οι Νικόλας Αντωνίου (Κύπρος) και Ευαγγελία Πίπιλα (Βερολίνο), είναι κάτοικοι του εξωτερικού.

Εγκαίνια:
Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 20.00
Διάρκεια:
13 Δεκεμβρίου ‘12 - 13 Ιανουαρίου ’13
Επικοινωνία:
2310-269187

www.myro.gr
myro.thessaloniki@gmail.com
Ώρες / Μέρες:
Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 &
17 .00 - 21.00 & Σάββατο 11.00 -
15.00.
Διεύθυνση:
Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, ΤΚ54621

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ