Monday, 10 December 2012

Myrό Gallery | Στιγμές από το μέλλον

ΕΞ αρχής δώσαμε ιδιαίτερη σημασία στην προώθηση συνεργασιών και την ανάπτυξη σχέσεων στον χώρο της Τέχνης με καθέναν αξιόλογο άνθρωπο που συμβάλλει θετικά στην δημιουργία της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής ταυτότητας και την διαμόρφωση κουλτούρας στον χώρο. 



Σε αυτό το πλαίσιο η Myrό Gallery θα φιλοξενήσει τον Δεκέμβριο μια πρωτότυπη έκθεση, ένα κοινό project της Λόλας Νικολάου, ιδιοκτήτριας  ομώνυμου χώρου σύγχρονης τέχνης της Θεσσαλονίκης (ίσως του παλιότερου και σημαντικότερου χώρου ανάδειξης της σύγχρονης τέχνης στην πόλη μας και το εξωτερικό) και του Πάρη Καπράλου, εικαστικού υπεύθυνου της Myrό Gallery. 



Η έκθεση ονομάζεται “Στιγμές από το μέλλον”, τα εγκαίνια της θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 20.00 και στο πλαίσιο της οι δύο επιμελητές – εισηγητές συστήνουν  στο φιλότεχνο κοινό της πόλης 14 επιλεγμένους νέους εικαστικούς καλλιτέχνες που -κατά την άποψη τους- έχουν αξιοπρόσεκτο παρόν και ενδιαφέρον μέλλον. 



Ο επισκέπτης της έκθεσης θα δει καλλιτέχνες που υπηρετούν την τέχνη σε πολλές διαφορετικές μορφές, με ποικίλα υλικά και προσεγγίσεις αποτύπωσης, θεμάτων, ύφους, χωρίς ειδολογικές άγκυρες, θα γνωρίσει την δουλειά νέων καλλιτεχνών, δουλειά με ενδιαφέρον και πολλές ιδιαιτερότητες, ξεχωριστή ματιά και εύρος αντίληψης της σύγχρονης τέχνης. 



Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι Γαβριήλ Φτελκόπουλος, Μάγδα Χριστοπούλου, Φώτης Μπάλας, Νικόλας Αντωνίου, Αχιλλέας Ζάζος, Θωμάς Μακινατζής, Χρύσανθος Χριστοδούλου, Κώστας Γιάτσος, Χρήστος Δημητριάδης, Ηλέκτρα Μάιπα, Δημήτρης Εφέογλου, Γεώργιος Δήμος Κηπουρός, Εμιλία Ξανθοπούλου, Ευαγγελία Πίπιλα. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 13 Ιανουαρίου 2013. Βιογραφικά διαθέσιμα ΕΔΩ.


*Info
Η έκθεση διαρκεί 
13 Δεκεμβρίου 2012 – 12 Ιανουαρίου 2013 
& είναι ανοικτή 
Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17 .00 - 21.00 
και Σάββατο 11.00 - 15.00.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.