Monday, 10 December 2012

Myrό Gallery | Στιγμές από το μέλλον

ΕΞ αρχής δώσαμε ιδιαίτερη σημασία στην προώθηση συνεργασιών και την ανάπτυξη σχέσεων στον χώρο της Τέχνης με καθέναν αξιόλογο άνθρωπο που συμβάλλει θετικά στην δημιουργία της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής ταυτότητας και την διαμόρφωση κουλτούρας στον χώρο. 



Σε αυτό το πλαίσιο η Myrό Gallery θα φιλοξενήσει τον Δεκέμβριο μια πρωτότυπη έκθεση, ένα κοινό project της Λόλας Νικολάου, ιδιοκτήτριας  ομώνυμου χώρου σύγχρονης τέχνης της Θεσσαλονίκης (ίσως του παλιότερου και σημαντικότερου χώρου ανάδειξης της σύγχρονης τέχνης στην πόλη μας και το εξωτερικό) και του Πάρη Καπράλου, εικαστικού υπεύθυνου της Myrό Gallery. 



Η έκθεση ονομάζεται “Στιγμές από το μέλλον”, τα εγκαίνια της θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012 στις 20.00 και στο πλαίσιο της οι δύο επιμελητές – εισηγητές συστήνουν  στο φιλότεχνο κοινό της πόλης 14 επιλεγμένους νέους εικαστικούς καλλιτέχνες που -κατά την άποψη τους- έχουν αξιοπρόσεκτο παρόν και ενδιαφέρον μέλλον. 



Ο επισκέπτης της έκθεσης θα δει καλλιτέχνες που υπηρετούν την τέχνη σε πολλές διαφορετικές μορφές, με ποικίλα υλικά και προσεγγίσεις αποτύπωσης, θεμάτων, ύφους, χωρίς ειδολογικές άγκυρες, θα γνωρίσει την δουλειά νέων καλλιτεχνών, δουλειά με ενδιαφέρον και πολλές ιδιαιτερότητες, ξεχωριστή ματιά και εύρος αντίληψης της σύγχρονης τέχνης. 



Στην έκθεση συμμετέχουν με έργα τους οι Γαβριήλ Φτελκόπουλος, Μάγδα Χριστοπούλου, Φώτης Μπάλας, Νικόλας Αντωνίου, Αχιλλέας Ζάζος, Θωμάς Μακινατζής, Χρύσανθος Χριστοδούλου, Κώστας Γιάτσος, Χρήστος Δημητριάδης, Ηλέκτρα Μάιπα, Δημήτρης Εφέογλου, Γεώργιος Δήμος Κηπουρός, Εμιλία Ξανθοπούλου, Ευαγγελία Πίπιλα. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 13 Ιανουαρίου 2013. Βιογραφικά διαθέσιμα ΕΔΩ.


*Info
Η έκθεση διαρκεί 
13 Δεκεμβρίου 2012 – 12 Ιανουαρίου 2013 
& είναι ανοικτή 
Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17 .00 - 21.00 
και Σάββατο 11.00 - 15.00.


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ