Saturday, 22 December 2012

Τα εικαστικά των γιορτών στην Θεσσαλονίκη, σε τρεις στάσεις

ΑΥΤΕΣ τις ημέρες που θα είστε στην "γύρα" της αγοράς, τρεις στάσεις είναι MUST για τους φιλότεχνους στην Θεσσαλονίκη: η Myrό Gallery, η BOX και η γκαλερί της Λόλας Νικολάου. Και μη βιαστείτε να μας κατηγορήσετε για εγωκεντρισμό, εξαιτίας της σειράς αναφοράς: αυτή τέθηλκε με την σειρά ηλικίας, από την νεότερη στην παλιότερη γκαλερί. Οι τρεις χώροι τέχνης είναι έτσι κι αλλοιώς από τους σημαντικότερους και τους πιο δραστήριους στην Θεσσαλονίκη, αυτή την εποχή όμως φιλοξενούν τις 6(!) πιο ενδιαφέρουσες εκθέσεις της περιόδου. 



MYRό Gallery. Ούτε μία, ούτε δύο, ούτε 3 αλλά ΤΕΣΣΕΡΙΣ διακριτές εκθέσεις φιλοξενούμε αυτό το δίμηνο στην γκαλερί, με την κεντρική "Στιγμές από το μέλλον" να ξεχωρίζει. Στην έκθεση αυτή ο γράφων και η Λόλα Νικολάου έχουμε επιλέξει 14 νέους καλλιτέχνες για τους οποίους πραγματικά τρέφουμε μεγάλες προσοδκίες ότι θα βγάλουν ασπροπρόσωπη την ελληνική σύγχρονη τέχνη. Κατά τα λοιπά φιλοξενούμε ατομική έκθεση του ζωγράφου Νίκου Κουλακιώτη, παρουσίαση μιας νέας σειρά έργων της Ευγενίας Γραμμένου, και την σειρά χαρακτικών "Θεσσαλονίκη" του Στάθη Κονιδάρη. 
-Διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, πίσω από τον Λευκό Πύργο. Ωρες / Μέρες: Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17 .00 - 21.00 & Σάββατο 11.00 - 15.00, ΑΛΛΑ και τις Κυριακές 23/12 και 30/12 11.00 - 18.00 τώρα στις γιορτές! Δείτε περισσότερα: www.myro.gr



The Box Gallery. Το κατάστημα του -κατά κόσμον- Αργύρη Σαρασλανίδη, γνωστότερου ως SER, ενός από τους καλύτερους street artists της Θεσσαλονίκης φιλοξενεί από το ξεκίνημα του και πολύ ιδιαίτερες εκθέσεις, οργανώνει outdoor στην παρακείμενη πλατεία Ναυαρίνου, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης και στηρίζει πολλές δράσεις. Προχτές άνοιξε μια καταπληκτική έκθεση που αποτελείται από ποερισσότερα από 50 έργα, οι περισσότεροι street artists, designers, γραφίστες και ζωγράφοι, που έχουν φτιαχτεί πάνω σε άδεια cans από χρώμα! Θα πάρετε μια γεύση από τις φωτογραφίες, αλλά χάνετε αν δεν τα δείτε από κοντά! ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΠΙΘΑΝΑ!
-Διεύθυνση: Απελλού 6, πλατεία Ναυαρίνου. Ωρες/Μέρες:  Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο 11.00 - 15.00, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 21.00. Δείτε περισσότερα: www.theboxgallery.com



Λόλα Νικολάου. Η παλιότερη εν ενεργεία γκαλερί σύγχρονης τέχνης της Θεσσαλονίκης με την φρεσκότερη ματιά, φιλοξενεί έκθεση χρηστικών έργων. Ο λόγος για την συνέκθεση του Έκτορα Μαυρίδη με τον Γιώργο Βαβάτση σε μια έκθεση κεραμικής με τίτλο ΠΕΡΙ ΤΡΟΦΗΣ που περιλαμβάνει σκεύη - έργα τέχνης που προορίζονται για καθημερινή χρήση.
-Διεύθυνση:Τσιμισκή 52, Ωρες/Μέρες: Τρίτη, Πεμπτη, Παρασκευή.: 12.00 – 20.00 / Τετάρτη, Σαββατο.: 12.00 -15.00.

-Πάρης Καπράλος

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.