Saturday, 1 December 2012

Σχέδιο & Χαρακτικό auction style | Ένας νέος θεσμός γενήθηκε στην Θεσσαλονίκη



Με αυτό τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία 
στο κοινό να καθορίσει τις τιμές των έργων, 
ανεξάρτητα από την αξία τους 
στο στερέωμα της διεθνούς τέχνης ή 
τις ελληνικής αγοράς




TO πρώτο ελληνικό evening sale σύγρονης Τέχνης, αποκλειστικά με χαρακτικά & σχέδια κορυφαίων αλλά και νεότερων Ελλήνων ζωγράφων και χαρακτών πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη, την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου στις 20.00, στο Θέατρο Αυλαία, με την σφραγίδα ποιότητας του Antiques House, την συνεργασία της κας. Λόλας Νικολάου ως προς την επιλογή των έργων, και την ευγενική παραχώρηση του χώρου του ιστορικού θεάτρου.  Ήταν μια δύσκολη  μέρα η Τετάρτη 7 Νοεμβρίου, και κατά κάποιο τρόπο ιστορική: ήταν η μέρα ψήφισης του “Μνημονίου ΙΙΙ”, ημέρα κινητοποιήσεων και βροχής, αναπάντεχου κρύου... Παρόλα αυτά είχαμε την χαρά να υποδεχτούμε δεκάδες φίλους μας που τα αψήφισαν όλα αυτά και τελικά η εκδήλωση μας έγινε κανονικά.




Το “Σχέδιο & Χαρακτικό auction style” ήταν μία έκθεση της μίας ημέρας που κατέληξε σε δημοπρασία των εκτιθέμενων έργων, διαμορφώνοντας έναν νέο θεσμό, ο οποίος απέχει πολύ από το να είναι μια συνηθισμένη δημοπρασία. Με την βοήθεια και την τεχνογνωσία της Λόλας Νικολάου, σε συνεργασία με την Myrό Gallery, και με την ευγενική παραχώρηση της κεντρικής θεατρικής αίθουσας του ιστορικού θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, με έργα πλειάδας γνωστών σύγχρονων χαρακτών & ζωγράφων, με πολλούς από τους καλλιτέχνες παρόντες το Antiques House εγκαθίδρυσε ένα νέο θεσμό και αποπειράθηκε να δώσει την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να αποκτήσει αριστουργήματα σε πολύ χαμηλότερες από το συνηθισμένο τιμές. 



Στην all-star βραδυά συμμετείχαν με έργα τους οι:  Γιάννης Τσαρούχης,  Αλέκος Φασιανός, Γιώργος Τσακίρης, Δημήτρης Εφέογλου, Χάρης Κοντοσφύρης, Κώστας Τσόκλης, Έλλη Χρυσίδου, Χριστίνα Μήτρεντσε, Μάγδα Ταμμάμ, Χρήστος Κάλφας, Δήμητρα Σιατερλή, Παναγιώτης Φερεντίνος, Μαρία Κομπατσιάρη, Γιάννης Μονογυιός, Γιώργος Τουλκερίδης, Γεωργία Γρηγοριάδου, Γιάννης Πρώιος, Καρράς, Θανάσης Πάλλας, Ορφέας Παυλίδης, Κώστας Ξανθόπουλος, Κωνσταντίνος Παλιάν, Γιάννης Γαΐτης



Τα έργα αναγγέλονταν από τον δημοπράτη, σε πολύ χαμηλές τιμές έναντι της πραγματικής τους αξίας,   προβάλλονταν  με προτζέκτορα σε οθόνη 5 Χ 3 μέτρα και κατακυρώνονταν στον πλειοδότη. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία στο κοινό να καθορίσει τις τιμές των έργων, ανεξάρτητα από την αξία τους στο στερέωμα της διεθνούς τέχνης ή της ελληνικής αγοράς. Με αρετές έκθεσης αλλά δυνατότητες δημοπρασίας, το “Σχέδιο & Χαρακτικό auction style” έγραψε την δική του ιστορία στα εικαστικά δρώμενα της πόλης. 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.