Monday, 5 November 2012

Ελληνικό evening sale σύγρονης αποκλειστικά με χαρακτικά & σχέδια μεθαύριο στην Θεσσαλονίκη

ΤΟ πρώτο ελληνικό evening sale σύγρονης Τέχνης, αποκλειστικά με χαρακτικά & σχέδια κορυφαίων αλλά και νεότερων ελλήνων ζωγράφων και χαρακτών θα λάβει χώρα μεθαύριο στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αυλαία, με την σφραγίδα ποιότητας του Antiques House, την συνεργασία της κας. Λόλας Νικολάου ως προς την επιλογή των έργων, και την ευγενική παραχώρηση του χώρου του ιστορικού Θεάτρου Αυλαία. 

Την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου στις 20.00 (8 το βράδυ) σας δίνεται η ευκαιρία να ζήσετε μια υπέροχη βραδυά γεμάτη τέχνη, και ίσως και να φύγετε με κάποιο έργο στα χέρια σας που θα αποκτήσετε σε ένα κόστος χαμηλότεροο και από το πιο τρελό σας όνειρο. Δείτε γιατί.

Το “Σχέδιο & Χαρακτικό auction style” είναι μία έκθεσης της μίας ημέρας που θα καταλήξει σε δημοπρασία των εκτιθέμενων έργων, διαμορφώνοντας έναν νέο θεσμό, καθώς απέχει πολύ από το να είναι μια συνηθισμένη δημοπρασία. Με την βοήθεια και την τεχνογνωσία της Λόλας Νικολάου, σε συνεργασία με την Myrό Gallery, και με την ευγενική παραχώρηση της κεντρικής θεατρικής αίθουσας του ιστορικού θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, με έργα πλειάδας γνωστών σύγχρονων χαρακτών & ζωγράφων, με πολλούς από τους καλλιτέχνες παρόντες για να συνομιλήσουν με το φιλότεχνο κοινό πριν την έναρξη της διαδικασίας, το Antiques House αποπειράται να απαντήσει στην “στάση αγορών” που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση και να δώσει την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να αποκτήσει αριστουργήματα σε πολύ χαμηλότερες από το συνηθισμένο τιμές. Στην all-star βραδυά συμμετέχουν με έργα τους οι:  Γιάννης ΤσαρούχηςΑλέκος Φασιανός, Γιώργος Τσακίρης, Δημήτρης Εφέογλου, Χάρης Κοντοσφύρης, Κώστας Τσόκλης, Έλλη Χρυσίδου, Χριστίνα Μήτρεντσε, Μάγδα Ταμμάμ, Χρήστος Κάλφας, Δήμητρα Σιατερλή, Παναγιώτης Φερεντίνος, Μαρία Κομπατσιάρη, Γιάννης Μονογυιός, Γιώργος Τουλκερίδης, Γεωργία Γρηγοριάδου, Γιάννης Πρώιος, Καρράς, Θανάσης Πάλλας, Ορφέας Παυλίδης, Κώστας Ξανθόπουλος, Κωνσταντίνος Παλιάν, Γιάννης Γαΐτης (πατήστε πάνω στα ονόματα για να δείτε τα βιογραφικά των καλλιτεχνών).

Η προσέλευση των ενδιαφερομένων πρέπει να γίνει εγκαίρως και συγκεκριμένα μέχρι τις 20.00. Εκτός από τους διοργανωτές το κοινό θα υποδεχτούν καλλιτέχνες και άνθρωποι της τέχνης, ενώ τα έργα θα βρίσκονται σε δημόσια θέα προκειμένου να εξεταστούν από τους επισκέπτες. Είναι σημαντικό να έρθετε στην ώρα σας, ώστε να δείτε τα έργα πριν την εκκίνηση της διαδικασίας. Στις 21.00 θα ξεκινήσει η δημοπρασία. Αυτή θα γίνει στην εντυπωσιακά ανακαινισμένη κεντρική θεατρική σκηνή της “Αυλαίας”. Επίσης τα έργα μπορείτε να τα δείτε από τις 10 Οκτωβρίου μέχρι δύο μέρες πριν την δημοπρασία στις εγκαταστάσεις του Antiques House (2ο χλμ. Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου, κάθε μέρα και τα Σαββατοκύριακα, κατόπιν ραντεβού, τηλ. επικοινωνίας 6971890212), καθώς και στην ιστοσελίδα www.antiqueshouse.gr, όπου μπορεί κανείς να δει όλα τα αντικείμενα με λεπτομέρειες, τιμές εκκίνησης και βιογραφικά στοιχεία καλλιτεχνών.

Η δημοπρασία και οι κανόνες της
Η είσοδος και η παρακολούθηση της δημοπρασίας είναι απολύτως ελεύθερη, ωστόσο όλοι οι παρευρισκόμενοι θα πρέπει να έχουν εγγραφεί και ως εκ τούτου πρέπει να έχουν μαζί την ταυτότητα τους, ή το διαβατήριο τους. Κατόπιν της εγγραφής τους όλοι οι παρευρισκόμενοι θα λάβουν κάποιον διακριτικό αριθμό, ώστε, αν επιθυμούν, να διεκδικήσουν κάποιο έργο στην διάρκεια της δημοπρασίας. Η δημοπρασία θα γίνει στο στυλ των αμερικάνικων δημοπρασιών, και δεν δέχεται absentee biddings (“χτυπήματα” μέσω internet, τηλεφώνου ή αγορές εν τη απουσία). Τα έργα θα αναγγέλονται από τον δημοπράτη, σε πολύ χαμηλές τιμές έναντι της πραγματικής τους αξίας,   θα προβάλλονται με προτζέκτορα και θα κατακυρώνονται σε όποιον πλειοδοτήσει.


Περισσότερες πληροφορίες, φωτογραφίες όλων των έργων που θα βγουν στο σφυρί με κάθε λεπτομέρεια στα ελληνικά και στα αγγλικά, θα βρείτε ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.