Monday, 5 November 2012

Ελληνικό evening sale σύγρονης αποκλειστικά με χαρακτικά & σχέδια μεθαύριο στην Θεσσαλονίκη

ΤΟ πρώτο ελληνικό evening sale σύγρονης Τέχνης, αποκλειστικά με χαρακτικά & σχέδια κορυφαίων αλλά και νεότερων ελλήνων ζωγράφων και χαρακτών θα λάβει χώρα μεθαύριο στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αυλαία, με την σφραγίδα ποιότητας του Antiques House, την συνεργασία της κας. Λόλας Νικολάου ως προς την επιλογή των έργων, και την ευγενική παραχώρηση του χώρου του ιστορικού Θεάτρου Αυλαία. 

Την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου στις 20.00 (8 το βράδυ) σας δίνεται η ευκαιρία να ζήσετε μια υπέροχη βραδυά γεμάτη τέχνη, και ίσως και να φύγετε με κάποιο έργο στα χέρια σας που θα αποκτήσετε σε ένα κόστος χαμηλότεροο και από το πιο τρελό σας όνειρο. Δείτε γιατί.

Το “Σχέδιο & Χαρακτικό auction style” είναι μία έκθεσης της μίας ημέρας που θα καταλήξει σε δημοπρασία των εκτιθέμενων έργων, διαμορφώνοντας έναν νέο θεσμό, καθώς απέχει πολύ από το να είναι μια συνηθισμένη δημοπρασία. Με την βοήθεια και την τεχνογνωσία της Λόλας Νικολάου, σε συνεργασία με την Myrό Gallery, και με την ευγενική παραχώρηση της κεντρικής θεατρικής αίθουσας του ιστορικού θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, με έργα πλειάδας γνωστών σύγχρονων χαρακτών & ζωγράφων, με πολλούς από τους καλλιτέχνες παρόντες για να συνομιλήσουν με το φιλότεχνο κοινό πριν την έναρξη της διαδικασίας, το Antiques House αποπειράται να απαντήσει στην “στάση αγορών” που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση και να δώσει την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να αποκτήσει αριστουργήματα σε πολύ χαμηλότερες από το συνηθισμένο τιμές. Στην all-star βραδυά συμμετέχουν με έργα τους οι:  Γιάννης ΤσαρούχηςΑλέκος Φασιανός, Γιώργος Τσακίρης, Δημήτρης Εφέογλου, Χάρης Κοντοσφύρης, Κώστας Τσόκλης, Έλλη Χρυσίδου, Χριστίνα Μήτρεντσε, Μάγδα Ταμμάμ, Χρήστος Κάλφας, Δήμητρα Σιατερλή, Παναγιώτης Φερεντίνος, Μαρία Κομπατσιάρη, Γιάννης Μονογυιός, Γιώργος Τουλκερίδης, Γεωργία Γρηγοριάδου, Γιάννης Πρώιος, Καρράς, Θανάσης Πάλλας, Ορφέας Παυλίδης, Κώστας Ξανθόπουλος, Κωνσταντίνος Παλιάν, Γιάννης Γαΐτης (πατήστε πάνω στα ονόματα για να δείτε τα βιογραφικά των καλλιτεχνών).

Η προσέλευση των ενδιαφερομένων πρέπει να γίνει εγκαίρως και συγκεκριμένα μέχρι τις 20.00. Εκτός από τους διοργανωτές το κοινό θα υποδεχτούν καλλιτέχνες και άνθρωποι της τέχνης, ενώ τα έργα θα βρίσκονται σε δημόσια θέα προκειμένου να εξεταστούν από τους επισκέπτες. Είναι σημαντικό να έρθετε στην ώρα σας, ώστε να δείτε τα έργα πριν την εκκίνηση της διαδικασίας. Στις 21.00 θα ξεκινήσει η δημοπρασία. Αυτή θα γίνει στην εντυπωσιακά ανακαινισμένη κεντρική θεατρική σκηνή της “Αυλαίας”. Επίσης τα έργα μπορείτε να τα δείτε από τις 10 Οκτωβρίου μέχρι δύο μέρες πριν την δημοπρασία στις εγκαταστάσεις του Antiques House (2ο χλμ. Σουρωτής - Αγίου Αντωνίου, κάθε μέρα και τα Σαββατοκύριακα, κατόπιν ραντεβού, τηλ. επικοινωνίας 6971890212), καθώς και στην ιστοσελίδα www.antiqueshouse.gr, όπου μπορεί κανείς να δει όλα τα αντικείμενα με λεπτομέρειες, τιμές εκκίνησης και βιογραφικά στοιχεία καλλιτεχνών.

Η δημοπρασία και οι κανόνες της
Η είσοδος και η παρακολούθηση της δημοπρασίας είναι απολύτως ελεύθερη, ωστόσο όλοι οι παρευρισκόμενοι θα πρέπει να έχουν εγγραφεί και ως εκ τούτου πρέπει να έχουν μαζί την ταυτότητα τους, ή το διαβατήριο τους. Κατόπιν της εγγραφής τους όλοι οι παρευρισκόμενοι θα λάβουν κάποιον διακριτικό αριθμό, ώστε, αν επιθυμούν, να διεκδικήσουν κάποιο έργο στην διάρκεια της δημοπρασίας. Η δημοπρασία θα γίνει στο στυλ των αμερικάνικων δημοπρασιών, και δεν δέχεται absentee biddings (“χτυπήματα” μέσω internet, τηλεφώνου ή αγορές εν τη απουσία). Τα έργα θα αναγγέλονται από τον δημοπράτη, σε πολύ χαμηλές τιμές έναντι της πραγματικής τους αξίας,   θα προβάλλονται με προτζέκτορα και θα κατακυρώνονται σε όποιον πλειοδοτήσει.


Περισσότερες πληροφορίες, φωτογραφίες όλων των έργων που θα βγουν στο σφυρί με κάθε λεπτομέρεια στα ελληνικά και στα αγγλικά, θα βρείτε ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ