Wednesday, 28 November 2012

ΕΣΤΙΑ, το νέο στέκι της πόλης


ΤΟ κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπως και αυτό κάθε ελληνικής μητρόπολης, αλλάζει συνεχώς τα τελευταία δύο χρόνια. Και δεν είναι τα μαγαζιά που κλείνουν το θέμα αλλά αυτά που ανοίγουν, υλοποιώντας με τον γενναιότερο τρόπο καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και επιφέροντας τομές στην αισθητική της πόλης. Ένα από τα παραδείγματα που συνηγορούν υπέρ αυτής της άποψης με τον καλύτερο τρόπο είναι η “Εστία”, χώρος ανοικτός που προκαλεί θετικά συναισθήματα και σε απομακρύνει από τον αχό και το άγχος της πόλης προκαλώντας ηρεμία και θετικά συναισθήματα στο “ζεστό” και άνετο περιβάλλον του.




Ευρισκόμενο ένα βήμα μακρύτερα από την Myrό Gallery, στην συμβολή δύο μεγάλων δρόμων -Παύλου Μελά & Γούναρη- δεν θα μπορούσε παρά να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Ο χώρος ξεχωρίζει για την πρωτοτυπία της αρχιτεκτονικής των εσωτερικών χώρων του, τα δομικά υλικά, την καλόγουστη και άνετη διάταξη τραπεζοκαθισμάτων και διαδρόμων, τους γνησίως χαμογελαστούς και εξυπηρετικότατους υπαλλήλους του, αλλά και για την πληθώρα των επιλογών που προσθέτει στον επισκέπτη του. Χώρος ιδανικός για χαλάρωση από τον αχό της πόλης, είναι παράλληλα αρτοποιείο, patisserie, café, bar, με περιορισμένες αλλά άξιες αναφοράς “εστιατοριακές” πινελιές, οι οποίες προκύπτουν από μια ποικιλία εξαιρετικών  κρύων και ζεστών πιάτων που προσφέρει. Η καλαισθησία του χώρου που είναι διακριτή με την πρώτη ματιά εξωτερικά του κτιρίου εμπεδώνεται στο εσωτερικό του, έργο της αρχιτέκτονος – μηχανικού & εξειδικευμένης στους χώρους εστίασης interior designer Έλενα Λουκά. 



Η κα. Λουκά έχει “παίξει” δημιουργικά με τα τρία στοιχεία που αποτελούν την αρχετυπική έννοια της “εστίας”: το μέταλλο, το ξύλο και την φωτιά, με μια προσέγγιση πρωτότυπη και παρόλα αυτά αρμονική. Ακολουθώντας την επιταγή της εποχής που ζητά πιο καθαρές γραμμές στον σχεδιασμό εσωτερικών χρόνων η κα. Λουκά πρότεινε στον πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο κ. Γιώργο Παπαχρίστο -με τον οποίο συνεργάστηκε στενά προκειμένου να υλοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τις ιδέες  της ώστε αυτές να συνάδουν απόλυτα με τα προσδοκώμενα και τις ανάγκες του χώρου- την πρωτότυπη χρήση υλικών. Στο κέντρο του καταστήματος δεσπόζει ξύλινη κατασκευή με χαρακτηριστικά εικαστικότητας. “Προτιμήσαμε να δημιουργήσουμε έναν ζεστό χώρο ποιότητας και άνεσης. Έτσι προτιμήσαμε minimal επιφάνειες και εντάσεις που δεν θα ενοχλούσαν. Το μέταλλο και το ξύλο συμπληρώθηκε άριστα με χρήση OSB σε μεγάλες επιφάνειες, ενός υλικού που αν και αναπτύχθηκε ως μονωτικό / στηρικτικό υλικό σε κατασκευές, συνεισφέρει στην ξεχωριστή αισθητική ταυτότητα που δημιουργήσαμε με ταιριαστό τρόπο.  Με αυτόν τον τρόπο έχουμε όλα τα στοιχεία της “εστίας”: ξύλο, στοιβαγμένο στην κεντρική κατασκευή, ακανόνιστο και τρισδιάστατο, που παραπέμπει στην τυχαία στοίβαξη ξύλου μέσα σε μια εστία. Ο χώρος, τόσο ως προς τις λειτουργίες του όσο και ως προς το αποτέλεσμα τους, προσθέτει εξ αντικειμένου την “φωτιά”, την ζεστασιά των ανθρώπων του και το αποτέλεσμα της εστίας, το έδεσμα”, υπογράμμισε η κα. Λουκά. 

“Δημιουργήσαμε έναν χώρο που αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε την κοινωνική ζωή, σε κάθε έκφανση της και με κάθε περιεχόμενο. Σε αυτά τα πλαίσια βλέπουμε με ενδιαφέρον και μελλοντική συνεργασία μας με την Myrό Gallery και το Antiques House για την φιλοξενία έργων καλλιτεχνών. Θα μπορούσαμε να φιλοξενήσουμε μια σειρά από εκδηλώσεις, όχι μόνο διότι εξαιτίας των δυνατοτήτων της “Εστίας” μπορούμε να ικανοποιήσουμε κάθε απαίτηση αλλά και λόγω του “ανοικτού” και ευπροσήγορου χώρου μας. Για παράδειγμα, ένα παιδικό fashion show, ένα ιδιωτικό party γενεθλίων, μια έκθεση, μια μουσική βραδυά... Ο χώρος είναι ανοικτός σε κάθε πρόταση που θα διεύρυνε την εμπειρία μας”, κατέληξε η ίδια. Στον ίδιο χώρο λειτουργεί και η “Εστία – Καφέα”, το σαλόνι της “Εστίας”.
Με νέα εταιρική ταυτότητα, και με ένα νέο κατάστημα – αρμάδα, διαφορετικό από κάθε άλλη μέχρι σήμερα προσέγγιση των 16 καταστημάτων στην Θεσσαλονίκη, η “Εστία” παραδειγματίζει θετικά ως επιχειρηματική κίνηση και προσθέτει μια ζεστή γωνιά ξεγνοιασιάς στην πόλη μας.



*Info: 
Εστία, Παύλου Μελά & Δ. Γούναρη, 
τηλ. 2310230033, www.estiabakery.gr 
Επικοινωνία: κα. Έλενα Λουκά, 
τηλ. 6940636636, 


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.