Thursday, 1 November 2012

Πρωτομηνιά με ποιοτική τέχνη από όλο τον κόσμο στην Θεσσαλονίκη

ΔΥΟ εκθέσεις και μια εγκατάσταση εγκαινιάζονται απόψε στις 20.00 στην Myrό Gallery. Προκειται για την έκθεση σύγχρονης υαδατογραφίας Watercolour International, η οποία φιλοξενεί έργα από 25  διεθνούς εμβέλειας καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα και, μια εγκατάσταση της Σταυρούλα Βελώνη στον χώρο της βιτρίνας της γκαλερί, με τίτλο "Thorax No98, 2012: CobweB".



Αφορμή για την κύρια έκθεση της γκαλερί στάθηκε η Παγκόσμια Ημέρα Υδατογραφίας στις 23 Νοεμβρίου (όπως καθιερώθηκε από το 1994 μετά από πρωτοβουλία του Guati Rojo και της Mexican Society of Watercolor Painters).  Ο επισκέπτης της έκθεσης θα μπορέσει να γνωρίσει σημαντικούς καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο, με πολλές διεθνείς εκθέσεις και διακρίσεις. Θα μπορέσει να έρθει σε επαφή με διαφορετικές προσεγγίσεις και εκφράσεις της υδατογραφίας και σύγχρονους πειραματισμούς. Ακουαρέλα, μελάνια, ακρυλικά, γκουάς, κολλάζ, μικτές τεχνικές τόσο σε χαρτί, όσο και σε καμβά συνθέτουν το μωσαϊκό των εκθεμάτων της έκθεσης αυτής, αναδεικνύοντας τη δυναμική της σύγχρονης υδατογραφίας. Η έκθεση διαρκεί ένα μήνα ακριβώς και καταλήγει στις 30 Νοεμβρίου, και τελεί υπό την επιμέλεια του εικαστικού Γιώργου Πολίτη.



Η εγκατάσταση της Σταυρούλας Βελώνη πραγματεύεται την ιδέα του ανθρώπου μέσα στο χώρικο σύμπαν. Μέσα από αυτή  συνδέεται η γραφή με την εικαστική ιδιόλεκτο, σε ένα πλέγμα με χωροχρονική άγκυρα: τον τόπο και τον χρόνο της έκθεσης. Η ψευδαισθητική εικόνα που είναι αναγκαία για την επικοινωνία του μηνύματος αποτελείται από τα υλικά που είναι αναγκαία για την προβολή και την απόδοση του μηνύματος. Η καλλιτέχνις εντάσσει την δημιουργία της στην αρχή της αποδόμησης του χώρου και το δωμάτιο καθίσταται ένας δίαυλος που συνδέει την άχρονη έννοια με τη χρονικά & χωρικά περιορισμένη ύπαρξη. 

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην διεύθυνση www.myro.gr/

-Πάρης Καπράλος

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.