Saturday, 3 November 2012

Η `ΤΕΧΝΗ` στη Θεσσαλονίκη :: Το Χθες και το Σήμερα

ΣΤΟ πλαίσιο εορτασμού για τα 100 χρόνια απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης η Μακεδονική Καλλιτεχνική Εταιρεία `Τέχνη` παρουσιάζει την έκθεση `Η `Τέχνη` στη Θεσσαλονίκη- Το χθες και το σήμερα`.

Η έκθεση αποτελείται από μια μεγάλη συλλογή έργων ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής καθώς και εκδόσεις οπτικών και ηχητικών ντοκουμέντων από τις διάφορες εκδηλώσεις και παραστάσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της από το 1952 μέχρι σήμερα οπού επιχειρείται η ανάδειξη του ιστορικού ρόλου του σωματείου αλλά και η δυναμικότητα του παρόντος. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί επίσης σειρά παράλληλων εκδηλώσεων. Συγκεκριμένα:

  •     Δευτέρα 12/11: Ομιλία Ιωαννίδου Μαρία  - «Η Θεσσαλονίκη μέσα από τους ζωγράφους της»
  •     Τετάρτη 14/11 : Συναυλία Παλαιάς Μουσικής - Συγκρότημα Ex Silentio «Νon credo donna»
  •     Παρασκευή 16/11: Ομιλία Κ. Χατζηαντωνίου - «Τι φυλάνε οι χαμαιδράκοντες; Μεταξύ Ιστορίας και Λογοτεχνίας: Το τολμηρό υπόδειγμα της πεζογραφίας της Θεσσαλονίκης»
  •     Δευτέρα 19/11: Ομιλία Αθ. Τσατσάκου-Παπαδοπούλου - «Η `ΤΕΧΝΗ` στη Θεσσαλονίκη - Το χθες και το σήμερα» Από την ιστορία της «ΤΕΧΝΗΣ και όχι μόνο
  •     Κυριακή 11/11 και Κυριακή 18/11 : Εκπαιδευτικά εικαστικά παιχνίδια για μικρά παιδιά (5-10 χρονών)


Ώρα έναρξης των εκδηλώσεων 20:00

Κυριακή 11/11 και 18/11:
Εκπαιδευτικά εικαστικά προγράμματα για μικρά παιδιά
Ώρα έναρξης 11:00

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 3/11/2012 έως και τις 20/11/2012 και θα πραγματοποιηθεί στο Γενί Τζαμί- Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο στην οδό Αρχαιολογικού Μουσείου 30.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Κυριακή 10:00 – 18:00, Δευτέρα κλειστά.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.