Tuesday, 27 November 2012

Ξεκινήστε μία συλλογή Art Deco στις 5 Δεκεμβρίου



ΤΟ Antiques House στη δημοπρασία της 5ης Δεκεμβρίου επιβραβεύει την σταθερή εμπιστοσύνη σας και σας βοηθά να ξεκινήσετε μία συλλογή Art Deco, διαθέτωντας σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές έπιπλα, ρολόγια και άλλα χαρακτηριστικά στυλ και εποχής αντικείμενα, με τιμές εκκίνησης που βρίσκονται πολύ χαμηλότερα από τις τιμές που θα τα βρείτε σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.

To Art Deco -αν αναφερόμαστε στο στυλ, ή “η” Art Deco, αν αναφερόμαστε στην εποχή είναι το τελευταίο αυτόνομο στυλ στο design, την αρχιτεκτονική και τη Τέχνη, που επηρέασε πραγματικά κάθε έκφανση της εποχής του. Με διάρκεια που ξεκινά από το 1920 στο Παρίσι και κλιμακώνεται μέχρι και τη δεκαετία του ‘50 σε πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου, το  Art Deco είναι ένα εκλεκτικίστικο στυλ που εντυπωσιάζει ακόμη και στη σημερινή εποχή με τις λιτές γραμμές του, και το ευδιάκριτο της μορφής του. 

Στο ξημέρωμα του 20ου αιώνα, ο θάνατος της βασίλισσας Βικτώριας το 1901, σηματοδότησε το τέλος της βικτωριανής εποχής, η τεχνολογία επιτάχυνε τους ρυθμούς ζωής, ο Α΄  Παγκόσμιος Πόλεμος τελείωσε  το 1911 έφερε τα πάνω κάτω στις κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη, και η ελπίδα για παγκόσμια ειρήνη γέννησε ενθουσιασμό και αισιοδοξία στην διάρκεια του Μεσοπολέμου και τις δύο όχθες του Ατλαντικού ωκεανού, προκαλώντας τη γέννηση ενός λαμπερού, αν και πιστού στις γραμμές του, στυλ, που συγχώνευσε μεγάλη ποικιλία στοιχείων με ισορροπημένο τρόπο. Αν θα επιθυμούσαμε να χαρακτηρίσουμε με μια φράση το στυλ αυτό θα έπρεπε να πούμε “πολυτέλεια και λιτή γραμμή”. Και, αν, η γραμμή παρέμενε “λιτή” τα υλικά αναλάμβαναν να αναδείξουν, αν και χωρίς πομπώδεις εξάρσεις, όχι πάντα πολύτιμα, αλλά σε κάθε περίπτωση εξαιρετικής ποιότητας. Οι βασικές επιρροές του στυλ είναι αιγυπτιακές -επηρεασμένες έντονα από τις πρόσφατες εκείνη την εποχή αρχαιολογικές ανακαλύψεις- ελληνιστικές, και στοιχεία της Arts & Crafts και Art Nouveau, άλλης σημαντικής περιόδου. Ο όρος Art Deco υιοθετήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1960, όταν το στυλ γνώρισε την πρώτη του αναβίωση, και, έλκει τη καταγωγή από τη συντόμευση του τίτλου της έκθεσης του  1925 ‘Exposition Internationale des Arts Decoratifs Industriels et Modernes’ στο Παρίσι, μια προσπάθεια της  Γαλλίας να αναδείξει την υπεροχή της. Στα αντικείμενα  του στυλ κυριαρχούν οι γυμνές γυναίκες, αιλουροειδή -συνήθως προφίλ- ή συνδυασμός γυναίκας και αιλουροειδούς, κι αν κάποιος θα ήθελε να διακρίνει τα αντικείμενα που είναι Art Deco, ένα πράγμα που θα πρέπει  να θυμάστε ότι πάντα σε αυτά τα αντικείμενα κυριαρχεί η χλιδή στη κατασκευή μαζί με τη τήρηση λιτής γραμμής. 


ΥΓ. αν θέλετε να έρθετε στην δημοπρασία αλλά σας απασχολεί η μετακίνηση, δεν έχετε παρά να βρίσκεστε στον Λευκό Πύργο, πριν τις 18.00 (ξεκινάει ακριβώς), ώστε να σας μεταφέρουμε εμείς από & προς το Antiques House με το πολυτελες πούλμαν μας, την ημέρα της δημοπρασίας. Επικοινωνήστε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212) ή με τον κ. Πάρη Καπράλο (6948813460) σχετικά με τα διακριτικά του λεωφορείου, 1-2 ημέρες πριν την δημοπρασία. Η παρακολούθηση της και η μεταφορά με το πούλμαν είναι ΔΩΡΕΑΝ -ακόμη κι αν δεν "χτυπήσετε" κάποιο από τα προς πώληση Lots είναι απολύτως ελεύθερη, χωρίς κάποιο κόστος ή υποχρέωση. 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ