Thursday, 4 October 2012

Watercolour International :: Η διεθνής dreamteam της ακουαρέλας στην Θεσσαλονίκη


Περισσότεροι από είκοσι καλλιτέχνες από την Ελλάδα, την Αγγλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία, το Βέλγιο και τον Καναδά συμμετέχουν σε έκθεση υδατογραφίας στη Γκαλερί Myrό το Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη.  Αφορμή για την έκθεση αυτή η Παγκόσμια Ημέρα Υδατογραφίας στις 23 Νοεμβρίου (όπως καθιερώθηκε από το 1994 μετά από πρωτοβουλία του Guati Rojo και της Mexican Society of Watercolor Painters). Ο επισκέπτης αυτής της έκθεσης θα μπορέσει να γνωρίσει σημαντικούς καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο, με πολλές διεθνείς εκθέσεις και διακρίσεις. Θα μπορέσει να έρθει σε επαφή με διαφορετικές προσεγγίσεις και εκφράσεις της υδατογραφίας και σύγχρονους πειραματισμούς. Ακουαρέλα, μελάνια, ακρυλικά, γκουάς, κολλάζ, μικτές τεχνικές τόσο σε χαρτί, όσο και σε καμβά συνθέτουν το μωσαϊκό των εκθεμάτων της έκθεσης αυτής, αναδεικνύοντας τη δυναμική της σύγχρονης υδατογραφίας. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα διοργανωθούν εργαστήρια και παρουσιάσεις. Δείτε αντιπροσωπευτικά έργα στο slideshow που ακολουθεί.

Συμμετέχουν οι εξής καλλιτέχνες:
1. Claude Carretta (Γαλλία)
2. Lorraine Dietrich (Institut des Arts Figuratifs - IAF, Société Canadienne d’Aquarelle - SCA)
3. Gilles Durand (Institut des Arts Figuratifs - IAF, Société Française de l’Aquarelle - SFA, Γαλλία)
4. Odette Feller (Institut des Arts Figuratifs - IAF, Βέλγιο)
5. Tony Hunt (Αντιπρόεδρος του Royal Institute of Painters in Watercolours - RI, Αγγλία)
6. Roland Palmaerts (Institut des Arts Figuratifs - IAF, Société Canadienne d’Aquarelle - SCA, Institut Européen de l’Aquarelle - IEA, Βέλγιο)
7. David Poxon (Royal Institute of Painters in Watercolours - RI, National Watercolor Society - NWS, Αγγλία)
8. Richard Price (Πρόεδρος της North East Watercolor Society - NEWS, Central New York Watercolor Society - CNYWS, ΗΠΑ)
9. Catherine de Ryck (Aquarel Instituut van België - AIB, Pennsylvania Watercolor Society – PWS, Aquarellistes en Nord , Βέλγιο)
10. Sandra Walker (Royal Institute of Painters in Watercolours- RI, Royal Society of British Artists – RBA, Αγγλία)
11. Andy Wood (Γεν. Γραμματέας Royal Institute of Painters in Watercolours, Αγγλία)
Επίσης συμμετέχουν οι:
1. Ιωάννα Ασσάνη (Γεν. Γραμματέας ΣΚΕΤΒΕ)
2. Γιάννης Βούρος (ΣΚΕΤΒΕ)
3. Κώστας Γούναρης (ΣΚΕΤΒΕ)
4. Γιώργος Πολίτης (Royal Institute of Painters in Watercolours – RI, Institut des Arts Figuratifs – IAF, American Watercolor Society – AWS, Northeast Watercolor Society NWS, Arizona Watercolor Association AWA, Πρόεδρος του ΣKETBE)
5. Χρύσα Σταύρεβα (ΣΚΕΤΒΕ)
6. Δημήτρης Τζοβανάκης (ΣΚΕΤΒΕ)
7. Γιάννης Τζοβανάκης (ΣΚΕΤΒΕ)
8. Φωτεινή Χαμιδιελή (ΣΚΕΤΒΕ)
9. Νίκος Χαραλαμπίδης (ΣΚΕΤΒΕ)
10. Χάρης Χριστοδουλίδης (ΣΚΕΤΒΕ)
11. Λίνα Τσιάχτα (ΣΚΕΤΒΕ)

12. Έλλη Τρίμη (ΣΚΕΤΒΕ)
13. Κώστας Βουτσάς (ΣΚΕΤΒΕ)


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.