Thursday, 4 October 2012

Watercolour International :: Η διεθνής dreamteam της ακουαρέλας στην Θεσσαλονίκη


Περισσότεροι από είκοσι καλλιτέχνες από την Ελλάδα, την Αγγλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία, το Βέλγιο και τον Καναδά συμμετέχουν σε έκθεση υδατογραφίας στη Γκαλερί Myrό το Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη.  Αφορμή για την έκθεση αυτή η Παγκόσμια Ημέρα Υδατογραφίας στις 23 Νοεμβρίου (όπως καθιερώθηκε από το 1994 μετά από πρωτοβουλία του Guati Rojo και της Mexican Society of Watercolor Painters). Ο επισκέπτης αυτής της έκθεσης θα μπορέσει να γνωρίσει σημαντικούς καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο, με πολλές διεθνείς εκθέσεις και διακρίσεις. Θα μπορέσει να έρθει σε επαφή με διαφορετικές προσεγγίσεις και εκφράσεις της υδατογραφίας και σύγχρονους πειραματισμούς. Ακουαρέλα, μελάνια, ακρυλικά, γκουάς, κολλάζ, μικτές τεχνικές τόσο σε χαρτί, όσο και σε καμβά συνθέτουν το μωσαϊκό των εκθεμάτων της έκθεσης αυτής, αναδεικνύοντας τη δυναμική της σύγχρονης υδατογραφίας. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα διοργανωθούν εργαστήρια και παρουσιάσεις. Δείτε αντιπροσωπευτικά έργα στο slideshow που ακολουθεί.

Συμμετέχουν οι εξής καλλιτέχνες:
1. Claude Carretta (Γαλλία)
2. Lorraine Dietrich (Institut des Arts Figuratifs - IAF, Société Canadienne d’Aquarelle - SCA)
3. Gilles Durand (Institut des Arts Figuratifs - IAF, Société Française de l’Aquarelle - SFA, Γαλλία)
4. Odette Feller (Institut des Arts Figuratifs - IAF, Βέλγιο)
5. Tony Hunt (Αντιπρόεδρος του Royal Institute of Painters in Watercolours - RI, Αγγλία)
6. Roland Palmaerts (Institut des Arts Figuratifs - IAF, Société Canadienne d’Aquarelle - SCA, Institut Européen de l’Aquarelle - IEA, Βέλγιο)
7. David Poxon (Royal Institute of Painters in Watercolours - RI, National Watercolor Society - NWS, Αγγλία)
8. Richard Price (Πρόεδρος της North East Watercolor Society - NEWS, Central New York Watercolor Society - CNYWS, ΗΠΑ)
9. Catherine de Ryck (Aquarel Instituut van België - AIB, Pennsylvania Watercolor Society – PWS, Aquarellistes en Nord , Βέλγιο)
10. Sandra Walker (Royal Institute of Painters in Watercolours- RI, Royal Society of British Artists – RBA, Αγγλία)
11. Andy Wood (Γεν. Γραμματέας Royal Institute of Painters in Watercolours, Αγγλία)
Επίσης συμμετέχουν οι:
1. Ιωάννα Ασσάνη (Γεν. Γραμματέας ΣΚΕΤΒΕ)
2. Γιάννης Βούρος (ΣΚΕΤΒΕ)
3. Κώστας Γούναρης (ΣΚΕΤΒΕ)
4. Γιώργος Πολίτης (Royal Institute of Painters in Watercolours – RI, Institut des Arts Figuratifs – IAF, American Watercolor Society – AWS, Northeast Watercolor Society NWS, Arizona Watercolor Association AWA, Πρόεδρος του ΣKETBE)
5. Χρύσα Σταύρεβα (ΣΚΕΤΒΕ)
6. Δημήτρης Τζοβανάκης (ΣΚΕΤΒΕ)
7. Γιάννης Τζοβανάκης (ΣΚΕΤΒΕ)
8. Φωτεινή Χαμιδιελή (ΣΚΕΤΒΕ)
9. Νίκος Χαραλαμπίδης (ΣΚΕΤΒΕ)
10. Χάρης Χριστοδουλίδης (ΣΚΕΤΒΕ)
11. Λίνα Τσιάχτα (ΣΚΕΤΒΕ)

12. Έλλη Τρίμη (ΣΚΕΤΒΕ)
13. Κώστας Βουτσάς (ΣΚΕΤΒΕ)


EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ