Tuesday, 23 October 2012

Fessa , tapis d’ orient | Τα καλύτερα χειροποίητα χαλιά Ανατολής έρχονται κοντά σας





Η κα. Μάρθα Γραμμενίδου διαλέγει τις συλλογές Fessa με στόχο τη φινέτσα και την ποιότητα. Πανέμορφα χαλιά, υφαντά και ταπισσερί που μας μεταφέρουν στη μαγεία της Ανατολής, κρυστάλλινα είδη, πορσελάνες σπάνιες και αντίκες, ινδικά κεντήματα, συλλεκτικά αντικείμενα νομάδων και  ιδιαίτερα διακοσμητικά θα στολίσουν κάθε γωνιά του σπιτιού σας. Ο οίκος σας προσφέρει την δυνατότητα να δείτε τις καλύτερες επιλογές της συλλογής στην Αθήνα (22 Νοεμβρίου έως και 3 Δεκεμβρίου 2012, Theoxenia Palace Hotel, στην Κηφισιά τηλ. 210-6233622) και  στα Ιωάννινα (5 έως και 9 Δεκεμβρίου 2012). 

Δείτε μερικά από τα χαλιά στο slideshow:  Πατήστε το "PLAY".



Ιστορία
Στον οίκο Fessa όλα άρχισαν πριν είκοσι χρόνια με έναν ενθουσιασμό μοναδικό και με την αγάπη και τον έρωτα του συλλέκτη. Η μεγαλύτερη ίσως συλλογή άριστων χειροποίητων χαλιών Ανατολής στην Ελλάδα, διαθέτει ένα τριώροφο κατάστημα κατάστημά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Πλουτάρχου 8 , ένα βήμα από την πλατεία Αριστοτέλους, αλλά συχνά βρίσκεται σε  διάφορα μέρη της Ελλάδας, όπως και σε αυτή την περίσταση.

Όλες οι πατρίδες χαλιών! Όλα τα κέντρα της Ανατολής! Όλα τα μεγέθη (από το μικρότερο μέχρι τα τεράστια υπερμεγέθη)! Όλες οι ειδικές παραγγελίες! Σύγχρονα, μοντέρνα, κλασσικά, συλλεκτικά, αντίκες, νομαδικά, υφαντά, κιλίμια, παραδοσιακά κομμάτια, είδη νομάδων και διακοσμητικά χειροποίητα αντικείμενα και δώρα! Διαλέξτε τα και αποκτήστε τα σε θαυμάσιες τιμές! 

Χαλιά της εκλεκτής συλλογής βρίσκονται σε περίφημα ιστορικά μοναστήρια του Αγίου Όρους και σε εκκλησίες, στο Υπουργείο Εξωτερικών και σε πολλά άλλα Υπουργεία, Μουσεία, σε μεγάλες εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, καθώς επίσης και σε πολυτελή πασίγνωστα ξενοδοχεία και σε παραδοσιακούς ξενώνες  και ιδιωτικές συλλογές.

Info:
Καταστήματα:
1.  Μάρθα FESSA Γραμμενίδου
     Πλουτάρχου 8 - Πλατεία Αριστοτέλους
     54623 Θεσσαλονίκη
     Tηλ:   0030 2310 222406
     Fax:    0030 2310 251461
     E mail : fessa@otenet.gr  Web : www.fessacarpets.gr
2. Fessa , tapis d’ orient
     Φέσσας Νίκος
     Μητροπόλεως 89
     54622 Θεσσαλονίκη
     Τηλ.2310240415

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συνέντευξη της κας. Μάρθας Γραμμενίδου 

στην έντυπη έκδοση του περιοδικού Arts & Antiques 
ΕΔΩ.



EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ