Friday, 19 October 2012

Ράλλης, Τσαρούχης, Μαλέας, Ιακωβίδης στο σφυρί

ΜΙΑ επιλογή σημαντικών έργων από Έλληνες καλλιτέχνες θα παρουσιάσει στις 20 Νοεμβρίου ο Οίκος Sotheby's στο Λονδίνο, στο πλαίσιο της δημοπρασίας 19th Century European Paintings, που θα περιλαμβάνει σπουδαίους πίνακες των Θεόδωρου Ράλλη, Γεώργιου Ιακωβίδη, Γιάννη Τσαρούχη και Κωνσταντίνου Μαλέα. Στα έργα προς δημοπρασία περιλαμβάνεται το έργο του Γεώργιου Ιακωβίδη (1852-1932) Δαχτυλίδια Καπνού [Ο Μικρός Βιοπαλαιστής] με αρχική εκτίμηση 150.000-220.000 ευρώ. Επίσης, το έργο «Οι Επτά Ραβίνοι στην Ιερουσαλήμ» του Θεόδωρου Ράλλη (1852-1909), το οποίο είναι από τα καλύτερα έργα του καλλιτέχνη, που έχουν ποτέ δημοπρατηθεί. Με αρχική εκτίμηση στα 250.000-370.000 ευρώ, μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη, ο πίνακας είχε επιλεγεί να κοσμεί τους τοίχους του Musée du Luxembourg στο Παρίσι από τον επιμελητή του Μουσείου, ενώ παρέμεινε στα χέρια των απογόνων του Ράλλη έως το 1990. Το «Νεοκλασικό Σπίτι στον Πειραιά» του Γιάννη Τσαρούχη (1910-1989) είναι ένα μνημειώδες έργο και το πιο σημαντικό από τα ονειρικά τοπία του Τσαρούχη. Φιλοτεχνημένος το 1967, ο πίνακας συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα έργα της παραγωγής του. Το έργο, που έχει εκτιμηθεί μεταξύ 100.000-150.000 ευρώ απέκτησε από τον Τσαρούχη η Ηρώ Σισμάνη, Ελληνίδα χορογράφος και φίλη του δημιουργού, για της οποίας τις παραγωγές ο Τσαρούχης έφτιαχνε σκηνικά και κοστούμια.

~Πηγή: Αθηναϊκό & Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.