Tuesday, 16 October 2012

Σχέδιο & Χαρακτικό auction style


ΣΤΙΣ 7 Νοεμβρίου στο θέατρο “Αυλαία” (πλατεία ΧΑΝΘ, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης) το Antiques House διοργανώνει την πρώτη δημοπρασία σύγχρονου χαρακτικού και σχεδίου. Η βραδυά τιτλοφορείται “Βραδυά Δημοπρασίας Ελληνικής Σύγχρονης Τέχνης :: Χαρακτικά & Σχέδια” και απέχει πολύ από το να είναι μια συνηθισμένη δημοπρασία. Σε συνεργασία με την γκαλερί της Λόλας Νικολάου, την Myrό Gallery, με την ευγενική παραχώρηση της κεντρικής θεατρικής αίθουσας του ιστορικού θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, και την συμβολή πλειάδας γνωστών σύγχρονων χαρακτών και ζωγράφων που δέχτηκαν να προσφέρουν έργα τους ειδικά για την βραδυά, με πολλούς από τους καλλιτέχνες παρόντες για να συνομιλήσουν με το φιλότεχνο κοινό πριν την έναρξη της διαδικασίας, το Antiques House αποπειράται να απαντήσει στην “στάση αγορών” που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση στην αγορά της Τέχνης, και να δώσει την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να αποκτήσει αριστουργήματα σε πολύ χαμηλότερες από το συνηθισμένο τιμές. 


Χαρακτικό της Γεωργίας Γρηγοριάδου, από τη συλλογή Μυρωνίδη


Η δημοπρασία
Η προσέλευση των ενδιαφερομένων πρέπει να γίνει εγκαίρως και συγκεκριμένα στις 20.00. Εκτός από τους διοργανωτές το κοινό θα υποδεχτούν καλλιτέχνες και άνθρωποι της τέχνης, ενώ τα έργα θα βρίσκονται σε δημόσια θέα προκειμένου να εξεταστούν από τους φιλότεχνους. Είναι σημαντικό να έρθετε στην ώρα σας, ώστε να δείτε τα έργα πριν την εκκίνηση της διαδικασίας. Στις 21.00 θα ξεκινήσει η δημοπρασία. Αυτή θα γίνει στην εντυπωσιακά ανακαινισμένη κεντρική θεατρική σκηνή της “Αυλαίας”.
 


Χαρακτικό του Γιάννη Μονογυίου

Η είσοδος και η παρακολούθηση της δημοπρασίας είναι απολύτως ελεύθερη, ωστόσο όλοι οι παρευρισκόμενοι θα πρέπει να έχουν εγγραφεί και ως εκ τούτου πρέπει να έχουν μαζί την ταυτότητα τους, ή το διαβατήριο τους. Κατόπιν της εγγραφής τους όλοι οι παρευρισκόμενοι θα λάβουν κάποιον διακριτικό αριθμό, ώστε, αν επιθυμούν, να διεκδικήσουν κάποιο έργο στην διάρκεια της δημοπρασίας. Η δημοπρασία θα γίνει στο στυλ των αμερικάνικων δημοπρασιών, και δεν δέχεται absentee biddings (“χτυπήματα” μέσω internet, τηλεφώνου ή αγορές εν τη απουσία). Τα έργα θα αναγγέλονται από τον δημοπράτη, σε πολύ χαμηλές τιμές έναντι της πραγματικής τους αξίας,   θα προβάλλονται με προτζέκτορα και θα κατακυρώνονται σε όποιον πλειοδοτήσει.

Σε αυτό συνέβαλλαν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες, οι οποίοι παραχώρησαν τα έργα τους σε εξαιρετικά χαμηλότερες από τις κανονικές τιμές τους, προκειμένου να δώσουν την ευκαιρία σε νέους φιλότεχνους να τα αποκτήσουν.

Αγορές
Οι αγοραστές θα μπορούν να καταβάλουν το αντίτιμο επί τόπου μετά το πέρας της δημοπρασίας, για να παραλάβουν τα έργα τους, διαδικασία που θα ξεκινήσει μισή ώρα κατόπιν της λήξης της δημοπρασίας. Εναλλακτικά, μπορούν να τα παραλάβουν από την Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, τηλ. 6971890212) μέχρι και μία εβδομάδα κατόπιν της δημοπρασίας. 




EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ