Tuesday, 16 October 2012

Σχέδιο & Χαρακτικό auction style


ΣΤΙΣ 7 Νοεμβρίου στο θέατρο “Αυλαία” (πλατεία ΧΑΝΘ, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης) το Antiques House διοργανώνει την πρώτη δημοπρασία σύγχρονου χαρακτικού και σχεδίου. Η βραδυά τιτλοφορείται “Βραδυά Δημοπρασίας Ελληνικής Σύγχρονης Τέχνης :: Χαρακτικά & Σχέδια” και απέχει πολύ από το να είναι μια συνηθισμένη δημοπρασία. Σε συνεργασία με την γκαλερί της Λόλας Νικολάου, την Myrό Gallery, με την ευγενική παραχώρηση της κεντρικής θεατρικής αίθουσας του ιστορικού θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ, και την συμβολή πλειάδας γνωστών σύγχρονων χαρακτών και ζωγράφων που δέχτηκαν να προσφέρουν έργα τους ειδικά για την βραδυά, με πολλούς από τους καλλιτέχνες παρόντες για να συνομιλήσουν με το φιλότεχνο κοινό πριν την έναρξη της διαδικασίας, το Antiques House αποπειράται να απαντήσει στην “στάση αγορών” που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση στην αγορά της Τέχνης, και να δώσει την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να αποκτήσει αριστουργήματα σε πολύ χαμηλότερες από το συνηθισμένο τιμές. 


Χαρακτικό της Γεωργίας Γρηγοριάδου, από τη συλλογή Μυρωνίδη


Η δημοπρασία
Η προσέλευση των ενδιαφερομένων πρέπει να γίνει εγκαίρως και συγκεκριμένα στις 20.00. Εκτός από τους διοργανωτές το κοινό θα υποδεχτούν καλλιτέχνες και άνθρωποι της τέχνης, ενώ τα έργα θα βρίσκονται σε δημόσια θέα προκειμένου να εξεταστούν από τους φιλότεχνους. Είναι σημαντικό να έρθετε στην ώρα σας, ώστε να δείτε τα έργα πριν την εκκίνηση της διαδικασίας. Στις 21.00 θα ξεκινήσει η δημοπρασία. Αυτή θα γίνει στην εντυπωσιακά ανακαινισμένη κεντρική θεατρική σκηνή της “Αυλαίας”.
 


Χαρακτικό του Γιάννη Μονογυίου

Η είσοδος και η παρακολούθηση της δημοπρασίας είναι απολύτως ελεύθερη, ωστόσο όλοι οι παρευρισκόμενοι θα πρέπει να έχουν εγγραφεί και ως εκ τούτου πρέπει να έχουν μαζί την ταυτότητα τους, ή το διαβατήριο τους. Κατόπιν της εγγραφής τους όλοι οι παρευρισκόμενοι θα λάβουν κάποιον διακριτικό αριθμό, ώστε, αν επιθυμούν, να διεκδικήσουν κάποιο έργο στην διάρκεια της δημοπρασίας. Η δημοπρασία θα γίνει στο στυλ των αμερικάνικων δημοπρασιών, και δεν δέχεται absentee biddings (“χτυπήματα” μέσω internet, τηλεφώνου ή αγορές εν τη απουσία). Τα έργα θα αναγγέλονται από τον δημοπράτη, σε πολύ χαμηλές τιμές έναντι της πραγματικής τους αξίας,   θα προβάλλονται με προτζέκτορα και θα κατακυρώνονται σε όποιον πλειοδοτήσει.

Σε αυτό συνέβαλλαν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες, οι οποίοι παραχώρησαν τα έργα τους σε εξαιρετικά χαμηλότερες από τις κανονικές τιμές τους, προκειμένου να δώσουν την ευκαιρία σε νέους φιλότεχνους να τα αποκτήσουν.

Αγορές
Οι αγοραστές θα μπορούν να καταβάλουν το αντίτιμο επί τόπου μετά το πέρας της δημοπρασίας, για να παραλάβουν τα έργα τους, διαδικασία που θα ξεκινήσει μισή ώρα κατόπιν της λήξης της δημοπρασίας. Εναλλακτικά, μπορούν να τα παραλάβουν από την Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, τηλ. 6971890212) μέχρι και μία εβδομάδα κατόπιν της δημοπρασίας. 




EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.